Gjest Primula Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 Har endelig fått bærbar pc, men det er jo ikke word på den. Jeg må vel kjøpe en sånn officepakke? Hvor bør jeg få tak i det og hva koster det?
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 17. februar 2005 #2 Skrevet 17. februar 2005 OpenOffice er gratis.
Hilde Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 Studentpakke med word, excel, powerpoint og outlook koster en tusenlapp. (Minst en person i husstanden må være student.) Vanlig fullversjon koster mellom 4 og 5tusen et sted. Eventuelt kan du prøve OpenOffice, gratis officepakke som fungerer minst like bra som Microsoft sin.
Gjest Primula Skrevet 17. februar 2005 #5 Skrevet 17. februar 2005 superkjappe er dere.. Et lite dumt spørsmål til jeg. Jeg holder på å jobbe med et dokument i word. Kan dette åpnes i openoffice da? Spør sikkert veldig dumt nå men...
Hilde Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 Jepp! Alt som kan åpnes i Microsoft word kan åpnes i OpenOffice. (Dvs, jeg har brukt begge deler mye, og har aldri hatt problemer.)
Fakse Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 superkjappe er dere.. Et lite dumt spørsmål til jeg. Jeg holder på å jobbe med et dokument i word. Kan dette åpnes i openoffice da? Spør sikkert veldig dumt nå men... Jada, det kan det. Du må bare passe på at du fortsetter å lager det i .doc formatet sånn at du kan åpne det fortsatt kan åpnes i Word om noen andre skal se det eller du skal jobbe med det et sted du har Word installert. Om du ikke skal lage veldig avansert layout vil det overhode ikke bli noen problemer.
Gjest Primula Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 tusen takk- tusen takk- nå ble jeg veldig glad! Da skal jeg laste ned openoffice og ta med meg min bærbare hjem og jobbe i vinterferien! :-)
Hilde Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Gratulerer med bærbar, snart med office også! :-)
Fakse Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Her ligger div. manualer og hjelp som jeg har hatt god hjelp av. Om du er offline i påsken kan du jo laste dem ned nå, så har du dem tilgjengelig ved behov. User Guide er et must. Når du skal skrive er dte Writer du bruker (den delen av OpenOffice som tilsvarer Word i MsOffice), så du kan jo laste ned de ulike hjelpedokumentene om den også. Installasjonen er så enkel at det burde gå uten problemer. Lykke til
Gjest @ Skrevet 18. februar 2005 #11 Skrevet 18. februar 2005 Du trenger ikke ha noen student/elev i huset for å kjøpe office-studentpakken.. Det er ikke butikkene sitt ansvar å sjekke dette..men dersom Microsoft kommer på døren og ber om å ransake pc'n din, har du et problem... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå