Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Hei Dere :(

Jeg og gubben har en 2roms leilighet som er stor nok for oss. Min datter på 20 flyttet ut for 2 mnd siden til Oslo vest.Nå trives hun plutselig ikke fordi hun ikke har god mobil dekkning og at vennene hun har ikke gidder å komme på besøk.

Nå vil hun flytte til bake til oss og jeg orker ikke mer av livet hennes og alt bråk. :evil:

Hun er 20 år og bør stå på egne bein jeg orker ikke å være slave for henne og vaske tøyet hennes og alt skal bli lagt i hendene på henne uten at hun løfter en finger.Jeg sa et hun måtte klere seg selv hvis hun ville ble voksen,hun sladret til min mor og hun brukte kjeft oh lurte på hva slag mor jeg var som ikke tok henne tilbake.

Nå vil jeg gjerne ha noen råd fra dere ?Jeg sa til muttern at hun kan flytte til deg og tyranisere deg jeg orker ikke mer.

hilsen en sliten

indianlady :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest innleggene om din datter før og skjønner at du vegrer deg for at la henne flytte tilbake. Men seriøst; trives dårlig fordi det er dårlig mobildekning??? Hva gjør hun? Jobber eller studerer? Hun bør jo forstå at det blir for mye med tre stk i en 2-roms. Såvidt jeg husker okkuperte hun soverommet slik at du og din mann måtte sove på stuen...

Helt utrolig..... Hun virker så egosentrisk som det bare går an å få blitt! Hun bør få lært seg hva livet virkelig går ut på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi henne noen regler dersom hun skal få flytte hjem igjen da, at hun for det første må sove på stua (deres soverom er deres soverom!), at hun tar sin del av husarbeidet! Vasker klærne sine + annet tøy som passer i samme vaskemaskin. samt tørker og bretter og evt stryker sitt eget tøy, at hun hjelper til med å holde huset i orden, vasker gulv på skift, vasker opp på skift.

Dersom hun jobber, er det bare rett og rimelig at hun betaler en liten sum for seg også! er hun arb. ledig eller student så kan man vel slappe litt på det, men jobber hun så jobber hun!

Og ikke minst, så lenge hun velger å flytte hjem til deg/ dere, så får hun pent finne seg i å følge deres regler å leve etter! (f.eks. med musikk av etter ett visst klokkeslett, besøk etter deres leggetid bør avtales, vise hensyn dersom hun selv kommer sent hjem på natten etc. )

som 20 åring bør hun vel da ønske seg eget hjem etterhvert! Men du må stå på det også! nekter hun må hun få beskjed om at det er slik ellers må hun finne noe for seg selv igjen!

misstrives pga dårlig dekning.... vennene ikke vil komme på besøk.. dårlige venner, bortskjemt og kunne jo finne en annen leilighet da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hei

Be henne om å skifte bopel. D må da være noen hybler hvor mobildeknimgen er likere.

Ikke la henne komme heim igjen nei, D er på høy tid hun lærer å ta ansvar for sitt eget liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Har akkurat snakket med henne,hun skylder på at deter nerver. :)

Hun nekter at hun har prøvet noe dritt men jeg har mine mis tanker....Er hun voksen nok til det bør hun ta ansvaret selv. :evil:

Jeg fiksa henne sommer jobb og den blir fast antakeklig vis,hun gidder ikke å gå på skole eller studere.Da får hun ta takke med jobben hun fikk og klare seg selv.Jeg har pigga ute nå totalt når det gjelder henne,har på følelsen at hun vil ødelegge for oss.

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som blir stullet og stellet med hos mor er det klart mer attraktivt å bo hjemme enn å flytte for seg selv. Barn det stilles krav til hjemme, vil raskere føle ønske og behov for å bo for seg selv. De vil også være bedre skikket til å klare seg på egen hånd.

Skal hun bo hjemme hos dere, må du være beinhard og stå på krava, Indianlady. Jeg tror ikke du er noen dårlig mor.

Mormor kan jo forsåvidt også få tilbud om å huse barnebarnet siden hun er så flink til å gi deg dårlig samvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du er ikke en dårlig mor.

Men dårlig mobildekning? Har hun ikke vanlig telefon hun da?

Hvis det er dårlig med mobildekning, så bruker man enten vanlig hustelefon eller man finner telefonkiosk.....

Det måtte nå vi den første tiden vi bodde her.

Jeg sier som den siste, la henne flytte inn til din mor siden din mor er så fantastisk flink til å gi deg dårlig samvittighet.

Du må stå på krava og ikke gi deg. Din datter må lære seg at hun må arbeide for føden og for å få penger til det hun vil ha.

Blir hun fornærmet, ja så bare la henne bli fornærmet. Det er ikke ditt problem.

Sånn som hun har holdt på med dere, så hadde ikke jeg latt henne komme med mindre det bare var på besøk.

Hun må ta konsekvensene for det hun har gjort.

Det er sånn det fungerer her i livet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jobbe ved siden av skolen da jeg var 16 og måtte betale litt hjemme. Jeg vasket mine egne klær og hjalp til i huset, men fikk mat av mamma.

Det føltes urettferdig at jeg måtte betale da, men nå vet jeg at det bare var sunt! :blunke:

For alt hva du gjør, ikke la henne flytte inn hos deg! Du skriver at hun ikke gidder å studere, da er hun jo lat! Tviler på at det finnes noen mødre som vil ha en lat unge boende hjemme :ler: Dessuten kommer venner på besøk til snille jenter selv om de må kjøre en stund... tror heller det er henne selv som er årsaken til at vennene svikter.

Jeg har måttet lære livet "the hard way", har gjort masse feil som jeg måtte ta ansvar for selv og det går da bra med meg :)

Heia mamma'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt IKKE du er en dårlig mor. Hun er tross alt 20 år, og at hun forlanger så mye av deg/dere er helt borti natta.

Jeg betalte 2500 kr for å bo hjemme med engang jeg fikk meg jobb som 17 åring. Ikke nok med det så måtte jeg rydde huset, passe min søster til alle tider, vaske tøy og lage mat. Jeg kjøpte tilogmed felles mat og jeg hadde ikke en bra betalt jobb. Jeg fikk vite hvordan det var å bli voksen og bo alene. Flyttet med engang jeg ble 18.. Jeg flytter aldri tilbake uansett hva som skjer!

Skjønner hun ikke at det er mye bedre å bo for seg selv?

Syns du er flink å sier fra at du ikke vil ha henne boende hjemme hos dere. Stå på, og ikke gi deg. Og som alle sier; la hun bo hos moren din så kan hun se!

Lykke til!! :D

-xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...