AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #1 Skrevet 23. mars 2018 Jeg var på nav på Onsdag for å leverenoen papirer til barnebidrag. Jeg ble helt satt ut da jeg kom inn dit, det var bare utlendinger der. Alle fra Afrikanske land, muligens 2 var fra India. Jeg telte over og kom til 17 stykker og jeg var eneste norske der. De skulle vel bare heve trygda si eller mase om mer penger. Anonymkode: 6bc9e...a8d 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #2 Skrevet 23. mars 2018 Med tanke på at Afrikanere er de mest diskriminerte på arbeidsmarkedet så er det ikke så veldig rart at mange av de må på Nav. Ikke se på de som problemet, men rasismen og folks dømming av dem. Anonymkode: 373ae...1c6 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #3 Skrevet 23. mars 2018 Man hever ikke trygda på Nav forøvrig, så de var nok der for å få hjelp med å finne en jobb der leder ikke var rasist og ikke kastet søknaden dems i søpla bare fordi de så et afrikansk navn på arket, eller for å søke dagpenger fordi ingen vil ansette de fordi de forhåndsdømmer dem pga hudfargen, sånn som du gjør. Så afrikanerne er ikke problemet, men sånne som deg. Anonymkode: 373ae...1c6 9
solmåneogstjerner Skrevet 23. mars 2018 #4 Skrevet 23. mars 2018 (endret) Jeg tror ikke på historien din. Barnebidragspapirer leveres ikke på nav, de sendes i post eller digitalt. Nav tar heller ikke lenger i mot folk til rådgivning rundt slike saker, det må tas på telefon, eller 'chat'. Men ellers, bra forsøk. Endret 23. mars 2018 av solmåneogstjerner 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5 Skrevet 23. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: få hjelp med å finne en jobb der leder ikke var rasist og ikke kastet søknaden dems i søpla bare fordi de så et afrikansk navn på arket, eller for å søke dagpenger fordi ingen vil ansette de fordi de forhåndsdømmer dem pga hudfargen Anonymkode: 373ae...1c6 Lett å skylde på rasisme, men det er vel ikke helt det som er problemet, se bare på asiaterne, kom igjenn folkens, slutt med lettvinte unnskyldninger, foregår det noe diskriminerinng på bakgrunn av navn, ja, er det årsaken til at 35% er i jobb isteden for 70%, nei, tror dere asiaterne har så "normale" navn de diskrimineres de også, de har også ganske brun hudfarge, men de gjør det bedre enn nordmenn, på tross av diskrimineringen. Dere må slutte å dyrke jaja vi blir diskriminert så vi har ikke sjangs, dere har sjangs, snakk med asiatere få tips lær av dem, dere har så mye potensiale men dere kaster dem vekk med slike holdniger og kulturer om hypoteser om massiv diskriminering slik at det nytter ikke. Det stemmer ikke, det er løgn, og det sørger for at det blir slik, gir en opp har en ikke sjangs det er et tøft arbeidsmarked, for alle - Det finnes ingen afrikanere på kloden med bedre muligheter enn de som lever i Norge. Afrikanerne i afrika har det værst (lurer på om de også skylder på rasisme, slik de i Norge gjør..), afrikanerne i kina/asia har det nesten like ille der er det faktisk heftig statlig diskriminmering for å bevare egen rase bor du der kan du klage på rasisme, afrikanerne i USA har det relativt bra, afrikanerne i europa har det bedre enn noen afrikanere har hatt det i historien til afrikanerne. Så slutt med disse holdningene og bruk ørlite diskriminering som noe forklaring, lær av asiaternes kultur. Afrikanernes kultur er hovedproblemet i forhold til dagens moderne samfunn det er krasj Anonymkode: aaaea...a29 5
Angelheart2 Skrevet 23. mars 2018 #6 Skrevet 23. mars 2018 Kan det være, slik som det er på mitt lokale NAV-kontor, at flyktningkonsulenten i kommunen sitter på NAV? Da er det i så fall helt riktig at det skal være mange flyktninger der. På mitt kontor vet jeg i alle fall at flyktningene har dager der de MÅ møte hos flyktningkonsulenten for å delta på diverse aktiviteter som jobbsøkerkurs eller lignende. Dessuten er det slik at de færreste flyktninger får Bank Id og de kan derfor ikke ordne ting på nettet, slik som alle vi andre kan, de må derfor møte opp på et NAV-kontor for alt de skal ordne. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #7 Skrevet 23. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Man hever ikke trygda på Nav forøvrig, så de var nok der for å få hjelp med å finne en jobb der leder ikke var rasist og ikke kastet søknaden dems i søpla bare fordi de så et afrikansk navn på arket, eller for å søke dagpenger fordi ingen vil ansette de fordi de forhåndsdømmer dem pga hudfargen, sånn som du gjør. Så afrikanerne er ikke problemet, men sånne som deg. Anonymkode: 373ae...1c6 Ah, så det var derfor de var der. Godt vi fikk klarhet i dette. Anonymkode: 434fa...8d8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 11 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg tror ikke på historien din. Barnebidragspapirer leveres ikke på nav, de sendes i post eller digitalt. Nav tar heller ikke lenger i mot folk til rådgivning rundt slike saker, det må tas på telefon, eller 'chat'. Men ellers, bra forsøk. Tull! Selvfølgelig kan man levere papirene på nav. Jeg gjør det selv så jeg er sikker på at jeg har med alt så jeg slipper lang ventetid fordi jeg mangler noe i dokumentasjonen min. Man kan selvfølgelig også avtale et møte om hva enn man måtte ønske. Alt er ikke digitalt. Jeg var selv fysisk hos nav for å snakke med de forrige uke. Anonymkode: 32476...a55 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 11 hours ago, solmåneogstjerner said: Jeg tror ikke på historien din. Barnebidragspapirer leveres ikke på nav, de sendes i post eller digitalt. Nav tar heller ikke lenger i mot folk til rådgivning rundt slike saker, det må tas på telefon, eller 'chat'. Men ellers, bra forsøk. Det kan være lurt å levere dokumentasjon på et NAV-kontor og få en datostemplet kopi, for å kunne dokumentere at dokumentasjonen ble levert innen fristen. Anonymkode: 46f29...85c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull! Selvfølgelig kan man levere papirene på nav. Jeg gjør det selv så jeg er sikker på at jeg har med alt så jeg slipper lang ventetid fordi jeg mangler noe i dokumentasjonen min. Man kan selvfølgelig også avtale et møte om hva enn man måtte ønske. Alt er ikke digitalt. Jeg var selv fysisk hos nav for å snakke med de forrige uke. Anonymkode: 32476...a55 NAV har så godt som sluttet å ta imot papirer på lokalkontorene, og om du er så heldig at de vil ta imot det ser de på konvoluttene som om det skulle være noe tull med dem... Jeg fikk klar beskjed om at papirer vedrørende saken min må ha en forside som jeg må skrive ut fra siden min på NAV og så må alt sammen sendes til en skanneavdeling på Østlandet et sted. Anonymkode: 3c4c6...b56
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #11 Skrevet 23. mars 2018 Hvis probemet er rasisme pga hudfarge og rare navn... hvorfor gjør asiatere det så bra da? Hvorfor er asiatere underrepresentert i kriminalitet? Det er populært å skylde på hvite for alle problemer, men det er ganske åpenbart at disse problemene er afrikanere helt skyld i selv. Noen kulturer er bedre enn andre. Øst asiatere er gjennomsnittelig smartere enn hvite. Det spiller nok også vesentlig inn på at de gjør det bedre. Anonymkode: 452d5...241
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: NAV har så godt som sluttet å ta imot papirer på lokalkontorene, og om du er så heldig at de vil ta imot det ser de på konvoluttene som om det skulle være noe tull med dem... Jeg fikk klar beskjed om at papirer vedrørende saken min må ha en forside som jeg må skrive ut fra siden min på NAV og så må alt sammen sendes til en skanneavdeling på Østlandet et sted. Anonymkode: 3c4c6...b56 Ja selvfølgelig må du ha en forside. Du må jo legge ved alle sider selv om du leverer det på fysisk papir. Anonymkode: 32476...a55
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull! Selvfølgelig kan man levere papirene på nav. Jeg gjør det selv så jeg er sikker på at jeg har med alt så jeg slipper lang ventetid fordi jeg mangler noe i dokumentasjonen min. Man kan selvfølgelig også avtale et møte om hva enn man måtte ønske. Alt er ikke digitalt. Jeg var selv fysisk hos nav for å snakke med de forrige uke. Anonymkode: 32476...a55 Da henger NAV-kontoret ditt etter. På grunn av flytting og midlertidig bosteder så har jeg vært på tre kontorer i Oslo bare i løpet av 2018, hvor jeg har måttet levere digitalt hver gang. Bortsett fra når det gjaldt kontant depositum, da måtte jeg faktisk signere for hånd overraskende nok. Anonymkode: b712a...545
solmåneogstjerner Skrevet 23. mars 2018 #14 Skrevet 23. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tull! Selvfølgelig kan man levere papirene på nav. Jeg gjør det selv så jeg er sikker på at jeg har med alt så jeg slipper lang ventetid fordi jeg mangler noe i dokumentasjonen min. Man kan selvfølgelig også avtale et møte om hva enn man måtte ønske. Alt er ikke digitalt. Jeg var selv fysisk hos nav for å snakke med de forrige uke. Anonymkode: 32476...a55 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være lurt å levere dokumentasjon på et NAV-kontor og få en datostemplet kopi, for å kunne dokumentere at dokumentasjonen ble levert innen fristen. Anonymkode: 46f29...85c Javel. Da er det kanskje forskjeller. Jeg fikk ikke lov til å komme inn. De sa de hadde sluttet å ta imot folk hvis det handlet om bidrag og andre ting som har med barn å gjøre. Dette er noen måneder siden.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #15 Skrevet 23. mars 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var på nav på Onsdag for å leverenoen papirer til barnebidrag. Jeg ble helt satt ut da jeg kom inn dit, det var bare utlendinger der. Alle fra Afrikanske land, muligens 2 var fra India. Jeg telte over og kom til 17 stykker og jeg var eneste norske der. De skulle vel bare heve trygda si eller mase om mer penger. Anonymkode: 6bc9e...a8d Racist much? Du vet ikke noe om grunn til at de er der, ei heller fremstår du smart nok til å sette deg inn i sakens kjerne heller. Du bare spyr ut fordommer og viser ditt sanne ansikt. Er sikker på at samtlige der inne har mer sosial intelligens og antenner enn det du har lillefingeren din. Håper ikke du lærer dine barn denne holdningen, men du er vel for opptatt å få mest mulig bidrag fra din eks. Anonymkode: cc84c...833
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #16 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Racist much? Du vet ikke noe om grunn til at de er der, ei heller fremstår du smart nok til å sette deg inn i sakens kjerne heller. Du bare spyr ut fordommer og viser ditt sanne ansikt. Er sikker på at samtlige der inne har mer sosial intelligens og antenner enn det du har lillefingeren din. Håper ikke du lærer dine barn denne holdningen, men du er vel for opptatt å få mest mulig bidrag fra din eks. Anonymkode: cc84c...833 Å gid. Anonymkode: 058a0...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå