Gå til innhold

Anbefaler du dampvasker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du en dampvasker i hus (merke), og hvordan er den i bruk?

Jeg skulle kjøpt om den virkelig kan vaske godt og kan rense tepper, seng og sofa?

Fordeler, ulemper?

Anonymkode: 687ae...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da jeg googlet fikk jeg opp vask av flis og bad med dampvasker, derfor jeg spør om erfaringer til tekstil-rens 😊

Anonymkode: 687ae...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at den levde ikke opp til forventningene.  Den fungerer greit når damptrykket er på topp, men når trykket blir mindre (etter ca 2 minutter på min maskin) blir resultatet dårligere. 

Anonymkode: a5dc7...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enda en må ha dings som aldri nlir brukt?

Anonymkode: a6cfc...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten dampvasker fra Karcher, og må helt ærlig si at det ikke er verdt pengene. Den er ikke kraftig nok til å ta det som virkelig er skittent, varer for kort til  å kunne ta hele badet i en omgang uten å varme på nytt maaaange ganger underveis og så må du tørke etterpå. Nei den er kun brukt to ganger hos meg, og står bakerst i boden til jeg får solgt den videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jeg også interessert i. Både med tanke på rensing av fuger og dusjvegger. Og rengjøring av tekstiler/støvmidd. 

Men tenker man kanskje bør legge en del penger i det for å bli fornøyd? Omtrent som en robotstøvsuger. Jeg er kjempefornøyd, men hører kun klaging rundt meg, men mistenker det er fordi jeg la 8000 i en iRobot, mens alle som er misfornøyd trur de skal få topp resultat av en modell til 2-3000. 

Anonymkode: 5228a...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en stor slik. Fungerer greit, men er mye forarbeid før jeg kan bruke den. Fylle på vann her, middel der, finne rett tut og fille. Måtte lese i 20min hver gang jeg skulle ta den frem for å vite hvordan jag skulle bruke den. Hadde kanskje blitt bedre med vanen, men var for mye styr for meg. Da skrubber jeg heller flisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt en stor dampvasker, husker ikke merket men den var beregnet til takvask. Knallgod. Vaska ned hele huset før salg med den. De små til fuger er bare tøys. Invester i en skikkelig en, de tar mye plass i boden men de vasker. 

Anonymkode: 815e2...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en til gulvvask shark steam mop. Hatt i en måned. Kommer an på hva slags gulv du har vil jeg tro. Jeg har gulv som tåler full damp uten at det ødelegger gulvet. Denne kan absolutt ikke brukes til annet enn gulv, men synes den er bra til det. Det som er bra er at man ikke trenger kjemikalier. Jeg vasker gulvet mye oftere nå. Synes det går så fort i en travel hverdag med jobb og barn. Men, man må jo ha oppbevaringsplass og  gulv som tåler det.

Anonymkode: 86771...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det beste å vaske med synes jeg. Du får vekk alt med det og dusjen blir skinnende ren helt uten å skrubbe seg halvt ihjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvordan det er med tekstiler, men på generell basis fraråder jeg å kjøpe små, billige dampvaskere som f.eks. denne. Den går tom for damp for fort, og jeg har også inntrykk av at den ikke får skikkelig trykk og varme. Funker omtrent som å vaske med skikkelig varmt vann. Dvs. den vasker jo, og er nok mer effektiv enn en våt klut, men kommer totalt til kort sammenliknet med svigermors gamle Kercher fra 90-tallet, som har vært brukt ved all flyttevask i familien siden den ble kjøpt.  

Så skal du først ha dampvasker kjøp en stor modell av godt merke. De er litt styr å sette sammen og få igang, og du kommer nok ikke til å bruke den til småflikking, men når de først er klare til bruk funker de kjempebra. 

Anonymkode: 4357a...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...