Gå til innhold

Mulig å prute på populær nybil?

tesla123

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er helt rette forum å spørre på, men jeg orker ikke lage bruker i et bilforum bare for dette. 
Er det noen som erfaring med det å prute på en populær nybil?
Jeg vurderer å kjøpe nye Nissan Leaf, som er blant den mest populære bilen i hele Norge nå, og lurer på om jeg har noe som helst sjans for å prute etter prøvekjøringen? Om det så bare er å få med vinterdekk i prisen.
Har noen noen gode prutetips/argumenter som funker selv om bilen er veldig populær?
Setter stor pris på svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig. Min far gjør det hvert 3 år når han kjøper ny bil. Og jeg gjorde det seinest for en uke siden. Prøvekjørte en ny bil og fikk et tilbud på mail litt seinere på dagen, 20 000kr lavere enn ordinær pris. Selger maser til stadighet på mail, så jeg regner med de kommer til å gå enda litt ned i pris. 

Anonymkode: d335c...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Min far gjør det hvert 3 år når han kjøper ny bil. Og jeg gjorde det seinest for en uke siden. Prøvekjørte en ny bil og fikk et tilbud på mail litt seinere på dagen, 20 000kr lavere enn ordinær pris. Selger maser til stadighet på mail, så jeg regner med de kommer til å gå enda litt ned i pris. 

Takk for svar. Hvordan fikk du et tilbud som var 20 000 lavere enn ordinær pris? Tilbudet jeg fikk på mail, riktignok før prøvekjøringen var MER enn oppgitt pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, tesla123 skrev:

Takk for svar. Hvordan fikk du et tilbud som var 20 000 lavere enn ordinær pris? Tilbudet jeg fikk på mail, riktignok før prøvekjøringen var MER enn oppgitt pris...

Mer enn oppgitt pris? Det var da veldig merkelig. 

Trodde nå det var helt vanlig salgsteknikk å lokke med en «knallgod» pris og prisavslag jeg, jeg har i alle fall aldri opplevd noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mer enn oppgitt pris? Det var da veldig merkelig. 

Trodde nå det var helt vanlig salgsteknikk å lokke med en «knallgod» pris og prisavslag jeg, jeg har i alle fall aldri opplevd noe annet. 

Har sikkert noe med leveringsomkostnadene til det området å gjøre at prisen var litt høyere enn nettpris. Problemet med denne bilen er at den selger i bøtter og spann og ventetiden har allerede gått fra en måned til et halvt år +. Dette gir jo selgeren en stor fordel, og derfor lite rom for pruting. Likevel vil jeg helst ikke kjøpe en nybil uten å føle at jeg har fått en god pris. Utsalgsprisen har jo allerede gått opp 10 000 siden lanseringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt Leaf nå nylig og fikk en veldig god deal på pris. Fikk ikke prutet ned selve prisen på bilen, men fikk med noen ekstra stilige felger + takstativ uten å betale ekstra. Det er absolutt mulig å prute når man kjøper ny bil og jeg regner med forhandleren har en del å gå på, for jeg har aldri opplevd at det er noe vanskelig å få med noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Har selv kjøpt Leaf nå nylig og fikk en veldig god deal på pris. Fikk ikke prutet ned selve prisen på bilen, men fikk med noen ekstra stilige felger + takstativ uten å betale ekstra. Det er absolutt mulig å prute når man kjøper ny bil og jeg regner med forhandleren har en del å gå på, for jeg har aldri opplevd at det er noe vanskelig å få med noe ekstra.

Så godt å høre! Da er det håp. Kan jeg spørre deg hvordan du fikk med ekstrautsyr? Sa du noe så enkelt som at: "Jeg kjøper den hvis jeg får med de felgene og takstativet med i prisen." Beklager dumt spørsmål, men har aldri handlet bil hos forhandler før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nybil? skal det ikke skrives ny bil? Høres ut som nybil er en type/merke bil du ønsker å kjøpe. 

Anonymkode: 22575...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket bare om hva som var inkludert og ikke og da spurte jeg om hvordan det var med felger. Forhandleren var forbausende rask med å inkludere de, så det var ikke mye "pruting". Jeg er utrolig dårlig på dette med å prute på noe som helst, så en som er litt mer pågående enn meg hadde nok kanskje kunne fått med enda mer i prisen....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nybil? skal det ikke skrives ny bil? Høres ut som nybil er en type/merke bil du ønsker å kjøpe. 

Anonymkode: 22575...ecc

Mente ny bil. For meg blir det bare naturlig å skrive nybil siden jeg sier nybil eller bruktbil muntlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tesla123 skrev:

Oppgitt pris er uten vinterhjul, årsavgift og leveringskostnader. Alle oppgitte priser er stort sett ”levert Oslo”

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har alltid litt å gå på, du har ikke en jobb med gunstige avtaler da? Jeg fikk 60 tusen av grunnet rabattavtale på jobb. Ikke leaf da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PoisonIwy skrev:

De har alltid litt å gå på, du har ikke en jobb med gunstige avtaler da? Jeg fikk 60 tusen av grunnet rabattavtale på jobb. Ikke leaf da.

Oi, det var ikke dårlig! Nei, så heldig er jeg ikke gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...