Gå til innhold

Falck på døra rett før 22:00 på kvelden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Normalt at de gjør dette, eller er det bare folk som utgir seg for å være dem?

De ville kikke på røykvarsleren, sa den var for gammel, spurte om jeg hadde innbo forsikring bla. Jeg sa som sant var, at nei, det hadde jeg ikke, men jobbet med saken. Holdt på å sammenlikne nå, for jeg ville ikke være overforsikret heller.

synes dette var mistenkelig. Hva synes dere? Tenker å ta kontakt med styret i morgen, for å høre om det er sant at de har vært i kontakt med dem i det hele tatt.

hun sa bl.a at røykvarsleren min var fra før krigstiden, og alt for gammel (rett i inngangen min). Denne blokka er bygget i 2006, så det er bare piss. Synes dette var ekkelt. Andre som har opplevd liknende?

evt forslag til type innboforsikring? :) 

Anonymkode: 69910...8f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forresten. Var usikker på hvor jeg skulle legge denne.

AnonymBruker
Skrevet

Synes at det ikke høres trygt ut.. Har du mulighet til å kjøpe en ekstra lås som du kan ha på døren? 

Anonymkode: c2530...7ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes at det ikke høres trygt ut.. Har du mulighet til å kjøpe en ekstra lås som du kan ha på døren? 

Vurderer faktisk det. Noen ideer? Ville du ringt Falck og hørt om de virkelig jobber på denne måten også. Jeg sliter med å tro på dem.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor slapp du dem inn?

I vårt borettslag har styret tatt ansvar og vi har en felles løsning på brannvarslere gjennom Norsk brannvern eller noe. De sjekker alle varslere en gang i året og da kommer det lapp i postkassen i god tid i forveien så vi vet de kommer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt Falck for å høre om de har hatt mennesker i ditt nabolag. Men det hørtes virkelig ikke normalt ut

Anonymkode: 5789b...769

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer faktisk det. Noen ideer? Ville du ringt Falck og hørt om de virkelig jobber på denne måten også. Jeg sliter med å tro på dem.

Sånn lås som studenter kan henge på døren tror jeg nok er ok ved siden av en vanlig fungerende ytterlås, men ville også skaffet meg innboforsikring. 

Og ja, jeg ville nok ringt Falck og forhørt meg, deretter eventuelt kontaktet styre der du bor for å advare andre dersom det ikke var Falck 

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg kunne ikke drømt om å slippe noen som helst, inkludert politi, inn i hjemmet min før de kan fremvise ID. 

Skrevet

Hvem slipper fremmede inn?

Hvis noen som helst vil ha adgang til min bolig får de ringe meg. Svaret er nesten utelukkende nei (med mindre de er misjonærer fra en eller annen merkelig kirke, de kan til tider være underholdene å diskutere dinosaurer med).

Folk slipper inn lisenskontrolører og annet pakk under en lav sko. Hvorfor?

Hvis jeg vil at noen skal kontrollere røykvarslerne mine ringer jeg brannvesenet og ber dem anbefale meg skikkelige fagfolk. Hva faen vet bilbergere om røykvarslere uansett?

Jeg ville ringt politiet på 02800 og sagt i fra at det er noen som utgir seg for å være Falck som prøver å tvinge seg inn i boliger. Da kan de advare allmenheten og sende ut en patrulje.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Hvorfor slapp du dem inn?

I vårt borettslag har styret tatt ansvar og vi har en felles løsning på brannvarslere gjennom Norsk brannvern eller noe. De sjekker alle varslere en gang i året og da kommer det lapp i postkassen i god tid i forveien så vi vet de kommer.

Slapp dem ikke inn. Hun titta så vidt inn. Normalt åpner jeg aldri døra, og nei, jeg var ikke den eneste. Hørte dem hos naboen rett før de ringte på hos meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt Falck og kontakt styret i morgen. Det der er nok bare lureri ja. 

Anonymkode: 71d1c...5f4

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde hos oss! Bor i Stavanger.

Anonymkode: 4b5bc...de9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slapp dem ikke inn. Hun titta så vidt inn. Normalt åpner jeg aldri døra, og nei, jeg var ikke den eneste. Hørte dem hos naboen rett før de ringte på hos meg.

Hvorfor åpne døren i det hele tatt? Hvis noen vil besøke meg er jo vanlig folkeskikk å ringe på forhånd.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kontakte politiet nå i kveld, større sjanse for at de finner dem nå enn om du venter til i morgen. Eventuelt sjekk om du ser bilen de kjører i og skriv ned skiltnummer

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde?

Ts, hvor holder du til da?

Anonymkode: 8cf8d...d35

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor også i Stavanger. Tror ikke dette er normalt.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kontakte politiet nå i kveld, større sjanse for at de finner dem nå enn om du venter til i morgen. Eventuelt sjekk om du ser bilen de kjører i og skriv ned skiltnummer

Det tenkte jeg ikke på. Men ja, jeg skal ringe politiet. Magefølelsen var nok riktig. Heldigvis videoovervåket her.

kontakter Falck og styret i morgen. Dette var ekkelt.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normalt at de gjør dette, eller er det bare folk som utgir seg for å være dem?

De ville kikke på røykvarsleren, sa den var for gammel, spurte om jeg hadde innbo forsikring bla. Jeg sa som sant var, at nei, det hadde jeg ikke, men jobbet med saken. Holdt på å sammenlikne nå, for jeg ville ikke være overforsikret heller.

synes dette var mistenkelig. Hva synes dere? Tenker å ta kontakt med styret i morgen, for å høre om det er sant at de har vært i kontakt med dem i det hele tatt.

hun sa bl.a at røykvarsleren min var fra før krigstiden, og alt for gammel (rett i inngangen min). Denne blokka er bygget i 2006, så det er bare piss. Synes dette var ekkelt. Andre som har opplevd liknende?

evt forslag til type innboforsikring? :) 

Ring politiet og varsle. 

Slipper du innfremmede mennesker for å se på røykvarsleren din? Og uten å studere id kortet de skal ha med seg? Røykvarslere er utgått på dato når de er 10 år gamle. Røykvarslere hadde de ikke før før 1970 tallet. 

Når dette i tillegg er i en blokk, så skal ikke folk slippe inn fremmede. 

Du vol ikke være over forsilret, og forteller til fremmede mennesker at du ikke har forsikring :daane:

Innboforsikring kommer bare i en type, nemlig innboforsikring og den bør du få på plass fortere enn fyken og før tyvene du har vist boligen din til i kveld kommer tilbake og tømmer leiligheten din. God påske.

Anonymkode: 94fba...901

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ringte politiet. Det var svindel ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar kontakt med styre og bank i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...