Gå til innhold

Bæsjet nettopp på meg på trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et veldig veldig stort problem...

Jeg har hatt løs mage i ukesvis nå. Er ikke syk og trener hver dag. På hver eneste løpetur må jeg gå på toalettet, får 10 sekunders forvarsel, og store mengder løs avføring må ut. Jeg har prøvd å trene med "tom" mage (4-5 timer siden siste måltid) og likevel må jeg dette (men da er det små mengder).

Det har gått fint helt frem til nå. Jeg var nettopp ute på løpetur, og fortet meg alt jeg kunne hjem men dreit på meg 200 meter fra huset. 1 bil kjørte forbi (heldigvis ikke bakfra) men det var litt synlig fremme også. Jeg ber til Gud om at bilføreren (som bor i nabolaget) ikke la merke til det...

Jeg tror jeg må bestille legetime :( Tror selv at jeg må ha irritabel tarm eller matintoleranser men jeg spiser gluten og laktose fritt og har gjort det i et par år nå, så aner ikke hva problemet er... Har noen samme erfaring? 

Anonymkode: ded67...39c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville bestilt legetime kjapt for å få undersøkt det. Ingen skal trenge å ha det sånn ❤

Anonymkode: 0cfe7...293

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen å sjekk det ut... Har hendt jeg har hatt samme problemene med ekstremt løs mage og nesten ikke rekker toalettet i mange forskjellige sammenhenger, og det er IKKE gøy. Jeg vet ihvertfall med meg selv at magen min reagerer utrolig mye på stress, angst og dårlige bakterier fra mat ihvertfall. Men hvis du ikke er intoleranse eller glutenallergiker er det faktisk ikke bra å spise de matvarene, det kan være farlig. Hvis man er glutenallergiker så får man ikke løs mage, da får man veldig hard mage og får nesten ikke gått på toalettet, men laktose derimot så bæsjer du nesten på deg.. 

Anonymkode: b5c57...9fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir lettet på dine vegne for at dette ikke skjedde på et treningsstudio.

Anonymkode: d0f32...951

• Liker 23
Skrevet

Hør med lege ja. Du kan ikke ha det sånn. Å slapp av. Bilføreren hadde helt sikkert nok med å se på veien. Ikke stirre på deg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir lettet på dine vegne for at dette ikke skjedde på et treningsstudio.

Hva så om det hadde skjedd der? Uhell kan skje alle steder. 

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes veldig flaut ut. Men du er heldigvis ikke alene om dette. I fjord sommer hadde jeg løs mage i 9 uker, var til full utredning, legene fant ingenting. Hadde heller ingen allergi. De sjekket meg for magesår og heliocobakter viruset, hadde ingen av delene.

var akkurat som om magen ikke klarte å ta imot næring, alt bare ramlet rett gjennom tarmsystemet, bæsjet store mengder 4-6 ganger om dagen. Jeg ble bedre plutselig, tror rett å slett det var stress...

Anonymkode: 327f2...bff

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Axl skrev:

Du har litt livserfaring. Det er det ikke alle på et treningsstudio som har. Fort gjort å bli "den som dreit på seg". Du skjønner hva jeg mener.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har et veldig veldig stort problem...

Jeg har hatt løs mage i ukesvis nå. Er ikke syk og trener hver dag. På hver eneste løpetur må jeg gå på toalettet, får 10 sekunders forvarsel, og store mengder løs avføring må ut. Jeg har prøvd å trene med "tom" mage (4-5 timer siden siste måltid) og likevel må jeg dette (men da er det små mengder).

Det har gått fint helt frem til nå. Jeg var nettopp ute på løpetur, og fortet meg alt jeg kunne hjem men dreit på meg 200 meter fra huset. 1 bil kjørte forbi (heldigvis ikke bakfra) men det var litt synlig fremme også. Jeg ber til Gud om at bilføreren (som bor i nabolaget) ikke la merke til det...

Jeg tror jeg må bestille legetime :( Tror selv at jeg må ha irritabel tarm eller matintoleranser men jeg spiser gluten og laktose fritt og har gjort det i et par år nå, så aner ikke hva problemet er... Har noen samme erfaring? 

Anonymkode: ded67...39c

Har du fått påvist allergi/intoleranse mot gluten og laktose? 

Anonymkode: 47d72...ee6

AnonymBruker
Skrevet

Bestill legetime, du skal ikke måtte ha det på denne måten. Har du gjort noen endringer i kostholdet i det siste? 

Dette kan skje hvem som helst. Bilføreren la helt sikkert ikke merke til det. Han er opptatt med å følge med på veien, og om han så så deg så kommer man forbi for fort til å granske hva som skjer. 

Anonymkode: 56e55...512

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har litt livserfaring. Det er det ikke alle på et treningsstudio som har. Fort gjort å bli "den som dreit på seg". Du skjønner hva jeg mener.

Det er det fort gjort å bli uansett "den som ett eller annet", men ja skjønner hva du mener. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Axl skrev:

Jeg skjønner at det hadde vært kleint da! Både pga. større sjans for at noen hadde sett det og pga. lukt. 

Men bilføreren la nok ikke merke til det De har som regel nok med å følge med på veien, enn å sjekke buksene til folk :) 

Og lykke til hos legen. 

Anonymkode: e31e7...878

AnonymBruker
Skrevet

Ved irritabel tarm unngår jeg gluten så langt det lar seg gjøre, samt spiser mye havrekli til yoghurt eller cottage cheese. Skjønte det var havrekli tarmfloraen ønsket seg. Du kunne forsøke det i påvente av legetime?

Anonymkode: e5932...fe1

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen skal trenge å ha det sånn

Så fint, da! Og hvem garanterer det? Du? 
Jeg gleder meg allerede, for jeg har hatt det slik i tre år nå.

Anonymkode: cc9e3...93c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dra til legen å sjekk det ut... Har hendt jeg har hatt samme problemene med ekstremt løs mage og nesten ikke rekker toalettet i mange forskjellige sammenhenger, og det er IKKE gøy. Jeg vet ihvertfall med meg selv at magen min reagerer utrolig mye på stress, angst og dårlige bakterier fra mat ihvertfall. Men hvis du ikke er intoleranse eller glutenallergiker er det faktisk ikke bra å spise de matvarene, det kan være farlig. Hvis man er glutenallergiker så får man ikke løs mage, da får man veldig hard mage og får nesten ikke gått på toalettet, men laktose derimot så bæsjer du nesten på deg.. 

Anonymkode: b5c57...9fa

Vil det si at man ikke har laktoseintoleranse hvis man ikke får diaré av laktose?🤔 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Brimi skrev:

Vil det si at man ikke har laktoseintoleranse hvis man ikke får diaré av laktose?🤔 

TS skriver at hun har kuttet ut både gluten og laktose. Og svarer ikke på spørsmål om hun har fått påvist intoleranse/allergi mot disse. 

Det er ikke til å komme forbi at det har blitt en "fashion" å kutte gluten og laktose. Selv om man ikke har fått påvist at man ikke tåler dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flaks ja, for i så fall hadde hun driti seg ut... :rulle:

Anonymkode: 9bade...942

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver at hun har kuttet ut både gluten og laktose. Og svarer ikke på spørsmål om hun har fått påvist intoleranse/allergi mot disse. 

Det er ikke til å komme forbi at det har blitt en "fashion" å kutte gluten og laktose. Selv om man ikke har fått påvist at man ikke tåler dette. 

Hvordan har dette noe med spørsmålet mitt å gjøre? Siterte du feil? :P

Skrevet

Vær litt forsiktig med løping. Er en grunn til at maratonløpere løper med hansker, for å si det sånn. Den type bevegelse setter i gang tarmen på måter som kan være litt ugunstig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sjekket meg for crohns, ulcerøs kolitt, mikroskopisk kolitt, salmonella, evt. andre bakterier og virus. Kanskje en avføringsprøve for å sjekke for blod og kalprotektin kan være et greit sted å begynne (skriver disse tipsene fordi jeg gikk sånn så altfor lenge uten å få hjelp, fikk bare beskjed at det var stress)? Dette er ikke bra!
Jeg hadde det slik, og hos meg var det crohns det viste seg å være dessverre - men fikk heldigvis medisiner.

Ellers: OM bilføreren så det tipper jeg med stor sannsynlighet han sikkert heller tror at du har falt... Det hadde iallefall jeg. :) 

Anonymkode: 0d2dd...7c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...