AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #1 Skrevet 22. mars 2018 Jeg blir 30 år om 2 uker og har leid lokale for anledningen. Vi blir 23, men er 7 stykker som kommer som ikke kjenner noen. Hun ene har veldig lyst til å komme, men synes det er skummelt siden hun ikke kjenner noen. Skjønner det er skummelt når man ikke ikke kjenner noen og ofte klynger de som kjenner hverandre sammen. Derfor lurte jeg om jeg skulle plassere de på samme bord? Da blir det lettere å bli kjent med de andre enn å måtte havne på bord der alle kjenner hverandre. Da kan man fort føle seg utenfor Det blir spekemat, men så vil jeg finne på noe gøy. Jeg vil ha guiz, men tenkte kanskje å kjøre en gøy festlek. Noen som vet om noen gøye festleker? Vil ikke ha en lek der man må drikke alkohol. Takk for svar Anonymkode: fa41d...3ae
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Hvis dere skal drikke alkohol i denne bursdagen tenker jeg at det ikke blir noe problem for dem å bli kjent med andre, etter 1-2 enheter. Sett gjerne folk litt "hulter til bulter" slik at ikke alle som kjenner hverandre skviser seg sammen, ja. Lag noen fine bordkort med navn på Morsomme festleker kan jo være stolleken, beer-pong/prosseco-pong, quiz. Det blir nok en artig bursdag, til-lykke med dagen. Anonymkode: 6b0b1...238 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Mimelek og quiz er bra for å bli kjent med andre. Men frivillig bordplassering rundt langbord er nok bedre enn enkeltbord oppdelt i grupper Anonymkode: ae662...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 Du som vert må også sørge for at gjestene har det bra og ta vare på de som ikke kjenner noen, snakke med de når du ser de er litt utenfor, introdusere temaer de er engasjert i for de andre så de kan delta i gruppesamtaler, og viktigst at du plasserer disse ved siden av deg selv siden det er du som kjenner de, og ikke ved siden av noen fremmede Anonymkode: ae662...6bf 1
happiest Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 Ville gjort som du selv foreslo. Men festleker er jeg ikke fan av, hvertfall ikke om det er utdrikning, press til å være med og utlevering om privatlivet. Ville kjørt quiz og laget blandede lag. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Jeg er sjenert og ville også vært skeptisk til å dra i en bursdag der jeg ikke kjenner noen. Ville satt pris på å bli satt sammen med andre som ikke kjenner noen. Ellers risikerer man å bli sittende mellom noen som snakker sammen, og det er utrolig ubehagelig å sitte mellom to sånne. Jeg er ingen stor fan av festleker, spesielt når jeg ikke kjenner folk, så pass på at du ikke tvinger folk til å være med. Ikke alle syns det er gøy. Quiz er gøy. Du kan jo slenge inn noen spørsmål om deg selv også. Anonymkode: b0ca3...9d6 1
Gjest Cocosa Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 Styr for all del unna quiz. Det er så kjedelig!! Hvorfor må «alle» ha quiz???
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 Jeg hadde ikke dratt med mindre den som inviterte meg og den eneste jeg kjente der hadde garantert meg å sitte ved siden av meg og "ta vare på meg". Det betyr ikke at du måtte prate med meg hele kvelden, men tatt ansvar for at jeg kom inn i samtale med andre, presenterte meg , tok opp temaer jeg var engasjert i og inkluderte flere i gruppesamtale der jeg kunne bidra, og snakket med meg om jeg ikke hadde noen annen samtale å inkludere meg i. Hadde syntes du hadde vært dårlig venn om du bare hadde overlatt meg til meg selv. Anonymkode: ae662...6bf
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke dratt med mindre den som inviterte meg og den eneste jeg kjente der hadde garantert meg å sitte ved siden av meg og "ta vare på meg". Det betyr ikke at du måtte prate med meg hele kvelden, men tatt ansvar for at jeg kom inn i samtale med andre, presenterte meg , tok opp temaer jeg var engasjert i og inkluderte flere i gruppesamtale der jeg kunne bidra, og snakket med meg om jeg ikke hadde noen annen samtale å inkludere meg i. Hadde syntes du hadde vært dårlig venn om du bare hadde overlatt meg til meg selv. Anonymkode: ae662...6bf Men herrefred da. Er du 8 år? Du forventer faktisk at ts skal passe på deg hele kvelden, introdusere deg til andre, hjelpe deg med å bli kjent med andre? Det kommer 22 og ts har nok ikke tid til å ta vare på deg hele kvelden. Hun har 22 andre å snakke med og være sammen. Så klart kan ts ta deg med bort til noen å si "Hei, Kari kjenner ingen her, kan hun sitte her?" Men resten må du klare selv. Angående fest leker, så er det vanskelig å finne noe ALLE liker da. De fleste liker quiz, men synes noen det er så kjedelig, så får de stå over. Ts sier hun ikke vil ha en lek der man MÅ drikke alkohol, så leker som "Jeg har aldri dukker nok ikke opp Anonymkode: 31c38...daa 5
Aurora** Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 Som vert må ts ta bare på alle gjestene og prate med alle. Hun kommer nok til gå rundt og være sosial med alle. Man kan ikke klenge seg på ts hele kvelden. Men jeg synes ts må passe litt på de som ikke kjenner noen. Hvis jeg ikke kjente noen, så hadde jeg likt om vi som ikke kjente noen havnet på samme bord. Heller det enn å havne på bord der alle kjenner hverandre og føle deg litt dum Jeg er ikke veldig glad i festleker, men da står jeg over hvis jeg ikke vil være med.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #11 Skrevet 26. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke dratt med mindre den som inviterte meg og den eneste jeg kjente der hadde garantert meg å sitte ved siden av meg og "ta vare på meg". Det betyr ikke at du måtte prate med meg hele kvelden, men tatt ansvar for at jeg kom inn i samtale med andre, presenterte meg , tok opp temaer jeg var engasjert i og inkluderte flere i gruppesamtale der jeg kunne bidra, og snakket med meg om jeg ikke hadde noen annen samtale å inkludere meg i. Hadde syntes du hadde vært dårlig venn om du bare hadde overlatt meg til meg selv. Anonymkode: ae662...6bf Det er garantert flere som ikke kjenner noen, men du skal ha førsterett på å sitte ved siden av ts? Det er ditt ansvar å bli kjent med andre. Du kan ikke forvente andre skal gjøre det for deg Anonymkode: 6401f...179 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå