Amber Skrevet 22. mars 2018 #1 Skrevet 22. mars 2018 Er dette en bok, eller en bokserie? Noen som har lest? Er filmatiseringen troverdig synes dere? Jeg har kun sett serien og er veldig facinert... så dyster, men allikevel avhengighetsskapende Sesong to kommer nå straks og kan nesten ikke vente... håper på oppløftende ting for Offred! Slutten på episode 10 var en skikkelig cliffhanger og jeg har ikke en villeste anelse om hva vi kan vente oss Anyone?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #2 Skrevet 22. mars 2018 Hva mener du med troverdig filmatisering? Anonymkode: b4463...844
Rumle Skrevet 22. mars 2018 #3 Skrevet 22. mars 2018 Den er vel basert på en bok av Margaret Atwood, tror jeg? Vet du når ny sesong starter?
asterix Skrevet 22. mars 2018 #4 Skrevet 22. mars 2018 Basert på en veldig bra bok av Margaret Atwood. Jeg har ikke sett tv-serien, så vet ikke hvordan den er i forhold. Boka leste jeg for snart 30 år siden og husker den fortsatt som en fascinerende historie.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5 Skrevet 22. mars 2018 Det er bare sesong 1 som er basert på boka. Sesong 2 er ren fiksjon fra skaperne av serien. Men jeg gleder meg. Anonymkode: 565d1...02a 1
Amber Skrevet 22. mars 2018 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med troverdig filmatisering? Anonymkode: b4463...844 Mener om den er tro mot boka? slutter boka slik sesong 1 slutter? OMG...
Duff Skrevet 23. mars 2018 #8 Skrevet 23. mars 2018 Jeg har lest boka og sett ett par episoder og det var akkurat slik jeg hadde sett det for meg når jeg leste. Gleder meg til sesong 2. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #9 Skrevet 23. mars 2018 Boka slutter omtrent likt som første sesong, så med en kort epilog mange år etter. Man finner aldri ut hva som skjer med Offred etter hun gikk inn i bilen, annet at hun fikk spilt inn historien sin på tape. Jeg tror heller aldri man får vite hennes ekte navn. Den er ganske lik, men boka er kun fra Offreds perspektiv. Så alt som skjer med andre karakterer, spesielt Moira og Luke, får vi ikke vite noe særlig om. Offred er også mer subtil eller «guarded» i boka, jeg syntes at hun var mer aktiv rebelliøs i serien. Er veldig spent på sesong to. Jeg likte boka godt men har ikke noe imot at serien utvider historien, håper bare det fortsetter å være like bra. Anonymkode: 01908...c49 1
Duff Skrevet 23. mars 2018 #10 Skrevet 23. mars 2018 Enig. Jeg gleder meg til oppfølgeren. Å se serien etter at boka ble lest ble litt forutsigbart. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå