Annevenn Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 Jeg har fått ny mobil, Nokia 5140, og før i "gamle" dager het det at for å få maksimal kapasitet på batteriet fremover, skulle telefonen lade i X antall timer første gangen. Nå har jeg ladet i snart 8 timer, er det nok? Eller bør den ligge over natta? Det står at batteriet er fullt, men mener å ha hørt noe om 16 timer første gang....? Noen smartinger der ute som kan hjelpe en stakkars mobil-tulling?
Annevenn Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2005 DET har jeg gjort, der stod det ikke noe spesifikt..... Noen som vet?
Annevenn Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2005 Ja, jeg tror man skal lade ganske lenge, så det kan godt være at det er et helt døgn som er lurt....?
Belba Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 Ja, jeg lader den alltid i 24 timer første gangen, og lar den lade seg HELT ut.
Belba Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 Øh, lade seg ut .... jeg mente at batteriet skal være helt tomt før du lader den på nytt.
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 I min bruksanvisning stod det 6 timer, men jeg lot den ligge over natta.
Gjest Leola Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Jeg kjøpte nettopp telefon til sønnen min og fikk beskjed om å lade den i 12 timer første gang.
Annevenn Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #10 Skrevet 17. februar 2005 Da lar jeg den ligge til i morgen når jeg drar på jobb, da er det gått 22 timer, og satser på at det er nok. Så får vi håpe jeg klarer å kopiere over telefonlista mi fra det gamle sim-kortet, eller så sliter jeg.... Takk for hjelpen alle sammen!
Gjest happyending Skrevet 17. februar 2005 #11 Skrevet 17. februar 2005 Vi bruker å si ca 15 timer til alle som kjøper mobil hos oss.. Utover det har de fleste telefoner lithium-batterier som kan "misbrukes".. Det står i tilfelle på batteriet.. Dette betyr at etter første gangs lading trenger du ikke å tømme telefonen for strøm før du lader den på nytt, og det gjør ingenting om du lader den en time her og en time der.. =)
Gjest Gjest_Olav_* Skrevet 30. mai 2009 #12 Skrevet 30. mai 2009 Jeg har fått ny mobil, Nokia 5140, og før i "gamle" dager het det at for å få maksimal kapasitet på batteriet fremover, skulle telefonen lade i X antall timer første gangen. Nå har jeg ladet i snart 8 timer, er det nok? Eller bør den ligge over natta? Det står at batteriet er fullt, men mener å ha hørt noe om 16 timer første gang....? Noen smartinger der ute som kan hjelpe en stakkars mobil-tulling? http://www.amobil.no/artikler/unngaa_batterifellene-/5117/2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå