AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #1 Skrevet 22. mars 2018 Jeg blir så kvalm av å se alle disse gamle mennene som kjører rundt i Oslo i store dieselbiler og forpester luften for barn, fostre, gamle og syke. Hvor er rettferdigheten i at disse mennene skal spy ut gift som uskyldige må puste inn? Anonymkode: b402d...3a7 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #2 Skrevet 22. mars 2018 De må vel betale ekstra avgift for dieselbiler eller hvordan er det nå? Hvis du ikke betaler piggdekkavgift i Oslo så får du for eksempel bot. Anonymkode: ee95b...7af
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #4 Skrevet 22. mars 2018 Akkurat nå, Oppgitt78 skrev: Så flytt da, vel.. Hva hjelper det for skaden disse gjør? Jeg tar kollektivt og det kan man ikke overalt i landet så er ikke bare å flytte nei. Anonymkode: b402d...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5 Skrevet 22. mars 2018 Nå er jo de færreste dieselbiler noen "dieselsluk", forbruker er oftest en del lavere enn tilsvarende bil med bensinmotor. Og utslippene er slett ikke alltids så store som den negative hypen diesel har fått den siste tiden. Anonymkode: bee84...22d 8
Oppgitt78 Skrevet 22. mars 2018 #6 Skrevet 22. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva hjelper det for skaden disse gjør? Jeg tar kollektivt og det kan man ikke overalt i landet så er ikke bare å flytte nei. Anonymkode: b402d...3a7 De fleste steder har kollektivtransport, men en må ofte tilpasse dagen sin etter transportmulighetene. Hva med skaden gamle vedovner påfører miljøet, eller ku-promp? Det er ikke slik at dieselbiler er den eneste kilden til farlige utslipp.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #7 Skrevet 22. mars 2018 Bor ikke i Oslo, har ikke sett fenomenet selv. Det er en ting jeg ikke liker, det er ekstravaganse og sløs. Store tunge trafikkfarlige biler, høy hastighet, og tut og kjør. I en by er det beste en liten, nett og elektrisk bil. Det er derimot gjerne slik at en ikke kan ha x antall biler for all mulig bruk. Det et ekstravaganse og sløs det! Anonymkode: a190b...603 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #8 Skrevet 22. mars 2018 Vi har en helt vanlig familie-dieselbil, den forurenser mindre enn den gamle bensinbilen vi hadde før. Egentlig skulle vi ha el-bil ved forrige bilbytte men pga vi må ha hengerfeste må vi vente til det blir lovlig. Anonymkode: 65144...2ce 1
Druid Skrevet 22. mars 2018 #9 Skrevet 22. mars 2018 Fjern avgiftene som gjør det dyrt å ha flere biler så jeg kan ha to-tre biler i garasjen, så skal jeg kjøpe en egnet for oslogryta. Husk at jeg må ha parkering når jeg er i sentrum. (Ser du meg i dieselpurka, så betyr det at jeg MÅ ha med meg bil; INGEN kjører frivillig i nye Oslo.) 4
Druid Skrevet 22. mars 2018 #10 Skrevet 22. mars 2018 4 timer siden, Oppgitt78 skrev: 1.De fleste steder har kollektivtransport, men en må ofte tilpasse dagen sin etter transportmulighetene. 2.Hva med skaden gamle vedovner påfører miljøet, eller ku-promp? Det er ikke slik at dieselbiler er den eneste kilden til farlige utslipp. 1. Da har man ikke kollektivtransport. Hvis man er nødt å planlegge i forhold til transportbehovet, er det i all praktisk betydning ubrukelig. 2. Begge disse tingene jobbes man faktisk med å løse. Så det er ikke bare diesel som straffes. 2
Oppgitt78 Skrevet 22. mars 2018 #11 Skrevet 22. mars 2018 9 minutter siden, Druid skrev: 1. Da har man ikke kollektivtransport. Hvis man er nødt å planlegge i forhold til transportbehovet, er det i all praktisk betydning ubrukelig. 2. Begge disse tingene jobbes man faktisk med å løse. Så det er ikke bare diesel som straffes. 1: Selvsagt er det kollektivtransport, selv om det ikke er avgang hvert 5. minutt.. 2: Det var vel samme hovedpoeng som jeg siktet til i mitt forrige innlegg, også..
Tba Skrevet 23. mars 2018 #12 Skrevet 23. mars 2018 TS vet du hvorfor det er så mange biler med dieselmotorer? I 2007 la Ap, SV og SP bilavgiftene lagt om slik at biler ble dieselmotor ble mye rimeligere og de hevdet diesel var fremtiden. Alle innsigelser om dette ville føre til helse problemer ble ignorert og latterliggjort. Politikerene hadde fått kjøre biler fra to store importører og snakket med lobbyistene deres. Så hva forskere sa om avgasser ble ignorert. Mulig at du skulle rette sinne ditt mot de som har skylden for at er mange biler med dieselmotor. Ikke bare en bestemt gruppe. Hva syns du om yngre kvinner og menn i dieselsuver? Er det like kvalmende? Btw: vet du at et cruiseskip slipper ut like mye avgasser som 13000 biler. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #13 Skrevet 23. mars 2018 4 minutter siden, Tba skrev: TS vet du hvorfor det er så mange biler med dieselmotorer? I 2007 la Ap, SV og SP bilavgiftene lagt om slik at biler ble dieselmotor ble mye rimeligere og de hevdet diesel var fremtiden. Alle innsigelser om dette ville føre til helse problemer ble ignorert og latterliggjort. Politikerene hadde fått kjøre biler fra to store importører og snakket med lobbyistene deres. Så hva forskere sa om avgasser ble ignorert. Mulig at du skulle rette sinne ditt mot de som har skylden for at er mange biler med dieselmotor. Ikke bare en bestemt gruppe. Hva syns du om yngre kvinner og menn i dieselsuver? Er det like kvalmende? Btw: vet du at et cruiseskip slipper ut like mye avgasser som 13000 biler. Det er vel ikke så mange yngre kvinner (eller menn) i dieselsuver. Anonymkode: b402d...3a7 1
kvinneguide Skrevet 23. mars 2018 #14 Skrevet 23. mars 2018 På 22.3.2018 den 11.12, AnonymBruker skrev: Jeg blir så kvalm av å se alle disse gamle mennene som kjører rundt i Oslo i store dieselbiler og forpester luften for barn, fostre, gamle og syke. Hvor er rettferdigheten i at disse mennene skal spy ut gift som uskyldige må puste inn? Anonymkode: b402d...3a7 Det er ikke bare gamle menn, alle som har hytte trenger en skikkelig diesel-SUV 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #15 Skrevet 23. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke så mange yngre kvinner (eller menn) i dieselsuver. Anonymkode: b402d...3a7 Jo, Volvo gjør det stort. Anonymkode: 79f8e...1de 4
Tba Skrevet 23. mars 2018 #16 Skrevet 23. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke så mange yngre kvinner (eller menn) i dieselsuver. Anonymkode: b402d...3a7 Tror du bør se deg litt rundt omkring, kanskje tenke litt over fordommene dine. Men du svarte ikke på spørsmålene mine. 1
kvinneguide Skrevet 23. mars 2018 #17 Skrevet 23. mars 2018 20 minutter siden, Tba skrev: TS vet du hvorfor det er så mange biler med dieselmotorer? I 2007 la Ap, SV og SP bilavgiftene lagt om slik at biler ble dieselmotor ble mye rimeligere og de hevdet diesel var fremtiden. Alle innsigelser om dette ville føre til helse problemer ble ignorert og latterliggjort. Politikerene hadde fått kjøre biler fra to store importører og snakket med lobbyistene deres. Så hva forskere sa om avgasser ble ignorert. Mulig at du skulle rette sinne ditt mot de som har skylden for at er mange biler med dieselmotor. Ikke bare en bestemt gruppe. Hva syns du om yngre kvinner og menn i dieselsuver? Er det like kvalmende? Btw: vet du at et cruiseskip slipper ut like mye avgasser som 13000 biler. Det er veldig mange nye dieselbiler også da. Det ble ikke så mye mer miljøvennlig at flere nå har to biler, en diesel og en elbil.
Tba Skrevet 23. mars 2018 #18 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, kvinneguide skrev: Det er veldig mange nye dieselbiler også da. Det ble ikke så mye mer miljøvennlig at flere nå har to biler, en diesel og en elbil. De siste årene har salget av dieselbiler vært kraftig synkende. Men mellom 2007 og rundt 2014 favoriserte avgiftsystemet dieselbiler så ja det er mange nyere dieselbiler. For mange er nok også en ny dieselbil fremdeles er godt eller det beste alternativet.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #19 Skrevet 23. mars 2018 20 minutter siden, Tba skrev: Tror du bør se deg litt rundt omkring, kanskje tenke litt over fordommene dine. Men du svarte ikke på spørsmålene mine. Det er vel en kjent sak at de fleste kvinner har en sedan eller typen mindre Mazda, Toyota osv? Hva slags dieselsluk har du sett yngre kvinner i? Anonymkode: b402d...3a7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #20 Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en kjent sak at de fleste kvinner har en sedan eller typen mindre Mazda, Toyota osv? Hva slags dieselsluk har du sett yngre kvinner i? Anonymkode: b402d...3a7 Mazda har også dieselbil, er det forskjell på Mazda med diesel og Volvo med diesel? Anonymkode: e23fc...f62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå