Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 Jeg tenker i forhold til egen moral. Det er ikke du som må lyge eller bryte noen løfter. Hvis man møter noen man vil være sammen med, bør man ikke bare la ting skje? På en annen side er man delaktig i svik. Synspunkter?
Belba Skrevet 17. februar 2005 #2 Skrevet 17. februar 2005 Jeg ville ikke gjort det. Det er delvis fordi jeg ikke ser på en person uten kontroll på seg selv som attraktiv.
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 Det blir ris til egen bak. Blir du sammen med en dame som er utro for å få deg, så kan du banne på at hun ikke har noen hemninger mot å gjøre det en gang til. Men denne gangen mot deg!
Belba Skrevet 17. februar 2005 #5 Skrevet 17. februar 2005 Det blir ris til egen bak. Blir du sammen med en dame som er utro for å få deg' date=' så kan du banne på at hun ikke har noen hemninger mot å gjøre det en gang til. Men denne gangen mot deg![/quote'] Å neeeeeida, med oss er det annerledes!
ivanka Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 i prinsippet er det ikke greit for meg. det har med å respektere andres forhold å gjøre, og med overlevelsesinstinkt. å være involvert med noen som er involvert med en annen er rett og slett ikke en situasjon jeg har lyst til å sette meg selv i. men hva om man blir gjensidig forelsket i noen som er i et skrantende forhold? ikke bare svart-hvitt heller.
Belba Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 men hva om man blir gjensidig forelsket i noen som er i et skrantende forhold? ikke bare svart-hvitt heller. Da gjør man det slutt først.
ivanka Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 Da gjør man det slutt først. ja men det er gjerne en fase hvor alt er litt uavklart også - før den som er involvert vet om det nye eller det gamle er det man vil satse på... og her snakker vi om å være den som involverer seg med noen som er i et forhold - da er man jo ikke den som gjør det slutt heller akkurat...
Belba Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 ja men det er gjerne en fase hvor alt er litt uavklart også - før den som er involvert vet om det nye eller det gamle er det man vil satse på... Det er jo vanskelig, men jeg mener helt klart at det ikke er verre enn å avklare ja/nei med den man allerede er sammen med, før man hiver seg utpå med den andre. Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten hadde "prøvd seg frem" med en han var usikker på, og derfor vil jeg jo ikke gjøre det selv heller. og her snakker vi om å være den som involverer seg med noen som er i et forhold - da er man jo ikke den som gjør det slutt heller akkurat... Neida. For min del er det jo ganske enkelt, i og med at jeg mister respekten for folk som er utro, og dermed ikke kunne tenke meg å ta i dem med tang engang.
ivanka Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Det er jo vanskelig, men jeg mener helt klart at det ikke er verre enn å avklare ja/nei med den man allerede er sammen med, før man hiver seg utpå med den andre. Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten hadde "prøvd seg frem" med en han var usikker på, og derfor vil jeg jo ikke gjøre det selv heller. igjen: det er ikke spørsmål om å involvere seg med noen ny når man allerede har kjæreste, men å involvere seg med noen som har kjæreste.
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #11 Skrevet 17. februar 2005 Jeg tenker i forhold til egen moral. Det er ikke du som må lyge eller bryte noen løfter. Hvis man møter noen man vil være sammen med, bør man ikke bare la ting skje? På en annen side er man delaktig i svik. Synspunkter? Som 3 part, altså den som ikke er i noe forrhold når man møter sin utkårede, så har man på ingen måte noen skyld i bruddet dersom det resulterer i dette. Er man i et forrhold er man selv 100% ansvarlig for hvor man vil med det. Det blir direkte latterlig å skyve det fra seg. Om man faktisk ville innledet et forrhold med noen som allerede er involvert i et forrhold - det er noe ganske annet. Men å påta seg skyld for brudd i et forrhold man ikke selv er i, er rent idioti.
Belba Skrevet 17. februar 2005 #12 Skrevet 17. februar 2005 igjen: det er ikke spørsmål om å involvere seg med noen ny når man allerede har kjæreste' date=' men å involvere seg med noen som har kjæreste.[/quote'] Her må man selvfølgelig forholde seg til det vedkommende sier; er han sammen med en annen? Ja eller nei. "Kanskje" er ikke noe svar.
Gjest Madam Felle Skrevet 17. februar 2005 #13 Skrevet 17. februar 2005 Jeg tenker i forhold til egen moral. Det er ikke du som må lyge eller bryte noen løfter. Hvis man møter noen man vil være sammen med, bør man ikke bare la ting skje? På en annen side er man delaktig i svik. Synspunkter? Er det greit om den du er sammen med er utro?
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #14 Skrevet 17. februar 2005 Tja, jeg ville vel gjort det om han var på vei ut av forholdet...menikke om han hadde drøyd det lenge......
Arkana Skrevet 17. februar 2005 #15 Skrevet 17. februar 2005 Det blir ris til egen bak. Blir du sammen med en dame som er utro for å få deg' date=' så kan du banne på at hun ikke har noen hemninger mot å gjøre det en gang til. Men denne gangen mot deg![/quote'] Helt enig. Og jeg tror terskelen for å være utro er høyest første gang, så har han/hun gjort det en gang tror jeg sannsynligheten er stor for at det skjer igjen. Dessuten, som Belba sier, en person som ikke kan kontrollere seg selv, som ikke har vett nok til å bryte et forhold før han går inn i et annet er ikke spesielt attraktiv.
glaciera Skrevet 17. februar 2005 #16 Skrevet 17. februar 2005 Den andres forhold er den andres hele og fulle ansvar. Men man får vel ikke akkurat noe bra forhold om man må dele en mann med en annen. Bedre for alles selvfølelse å la være....
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #17 Skrevet 17. februar 2005 Jeg tenker i forhold til egen moral. Det er ikke du som må lyge eller bryte noen løfter. Hvis man møter noen man vil være sammen med, bør man ikke bare la ting skje? På en annen side er man delaktig i svik. Synspunkter? Nei, jeg synes ikke man bare bør la ting skje. Det er ansvarsfraskrivelse. Begeg vet egentlig hva som er "det rette", men begge lar det skure og gå: det har jeg ingen respekt for. Jeg har selv vært i den situasjonen noen ganger, der mannen er i et forhold (forlovet/samboer/gift) og jeg som single jente. Gutta hadde få betenkeligheter med det de gjorde/ønsket å gjøre. Jeg er stolt av meg selv for at jeg både som 19-, 23-, 25- og som 28-åring klarte å ha en moralsk standard ved å si nei til noe mer enn "vennskap" fordi jeg tenkte på hun de hadde der hjemme som kjæreste. Jeg tenker på at det er viktig at vi jenter holder sammen om dette: å holde oss unna andre jenters menn, uansett hva mennene måtte dikte opp for å få seg noe.
Gjest natt Skrevet 17. februar 2005 #18 Skrevet 17. februar 2005 Jeg er enig i at en som er i et forhold og ikke har avsluttet det før han finner seg en ny, er hovedansvarlig for utroskapen. I mange tilfeller vet ikke trdejeparten om at det finnes en kjæreste. Men det finnes mange tilfeller hvor de både ser gifte ringen eller får vite at det finnes en kjæreste. Skulle tro at dette virket noe dempende, men nei da noen blir bare enda mer inbitte i kampen om å få seg en beta. det som i grunn overasker meg er : Hvor er tredjepartens stolthet, moral, selvfølelse og empati. Jeg er ingen helgen men jeg ville være veldig betenkt hvis jeg skulle involvere meg med en slik person. Det denne personen gjør mot tredjepart ville h*n også kunne gjøre mot meg . Det irriterer meg litt at så mange tar den som ikke er i forholdet i forsvar. Vi er alle tenkende individer og vet hva som er rett og galt, bare fordi noe er lett tilgjengelig gjør ikke at det er riktig å forsyne seg av det.
Gjest Atheena Skrevet 17. februar 2005 #20 Skrevet 17. februar 2005 Jeg hadde holdt meg unna.. men verden er ikke svart-hvitt heller!!! Men vet man at en person er i forhold bør man virkelig ikke involvere seg!!! Det siste jeg hadde ønsket er å være elskerinnen som venter forgjeves på at mannen skal forlate kona si.. skrekk og gru!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå