AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #1 Skrevet 22. mars 2018 Har vært forkjølet lenge,men har dratt på jobb fordi. Nå samler det seg så my slim i kroppen som tydeligvis vil ut,men som jeg sliter med å få ut. Når hostekulen endelig har begynt å gi seg, kaster jeg til slutt opp, og DA kommer det opp noe slim. Kjenner jeg synes det er fryktelig ubehagelig å dra på jobb med dette, er jo avhengig av en plass å spytte/spy hele tida😫 hva gjør dere? Drar dere eller holder dere hjemme? Har jo vart noen dager også,så blir mange egenmld dager/sykemelding om jeg skal være hjemme! Jobber forresten slm elektriker. Anonymkode: 4f33c...8c9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #2 Skrevet 22. mars 2018 Ta en slurk hostesaft og kom deg på jobb! Anonymkode: e74bd...1d9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #3 Skrevet 22. mars 2018 Det finnes fungerende hostesaft både for seigt slim og for tørrhoste. Det kan høres ut som om det er Bisolvon du skal ha, spør på apoteket. Anonymkode: 7ab84...d8a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #4 Skrevet 22. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært forkjølet lenge,men har dratt på jobb fordi. Nå samler det seg så my slim i kroppen som tydeligvis vil ut,men som jeg sliter med å få ut. Når hostekulen endelig har begynt å gi seg, kaster jeg til slutt opp, og DA kommer det opp noe slim. Kjenner jeg synes det er fryktelig ubehagelig å dra på jobb med dette, er jo avhengig av en plass å spytte/spy hele tida😫 hva gjør dere? Drar dere eller holder dere hjemme? Har jo vart noen dager også,så blir mange egenmld dager/sykemelding om jeg skal være hjemme! Jobber forresten slm elektriker. Anonymkode: 4f33c...8c9 Bli hjemme! Tenk på dine kollegaer. Anonymkode: a9761...6d3 1
Tøytigern Skrevet 22. mars 2018 #5 Skrevet 22. mars 2018 (endret) Spør legen din.Ring når legekontoret åpner. Drikk masse vann (og urtete), for det gjør det lettere å bli kvitt slim. God bedring. Og tvinger du deg på jobb, vil det ta lengre tid å bli frisk. Så kanskje en egenmelding er bedre. Endret 22. mars 2018 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #6 Skrevet 22. mars 2018 Jeg hadde gått på jobb ja. Men hadde gått på toalettet når hostekulene kom som verst for å skjerme de andre så klart. Jeg hostet og til jeg spydde i vinter, men følte meg ikke syk for det. Anonymkode: f5bc5...e41
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #7 Skrevet 22. mars 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bli hjemme! Tenk på dine kollegaer. Anonymkode: a9761...6d3 Ja, tenk på kollegaene hans, som må jobbe overtid fordi ts blir hjemme. Anonymkode: e74bd...1d9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #8 Skrevet 22. mars 2018 Ts her. litt morsomt å se at flere tror jeg er mann, men jeg er altså dame☺️ Får stoppe på apoteket når det åpner og kjøpe hostesaft, har aldri forsøkt det mot slimhoste da jeg ikke har hatt troen på at det virker..men får gi det et forsøk☺️ Anonymkode: 4f33c...8c9
_popcorn_ Skrevet 22. mars 2018 #9 Skrevet 22. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. litt morsomt å se at flere tror jeg er mann, men jeg er altså dame☺️ Får stoppe på apoteket når det åpner og kjøpe hostesaft, har aldri forsøkt det mot slimhoste da jeg ikke har hatt troen på at det virker..men får gi det et forsøk☺️ Anonymkode: 4f33c...8c9 Bisolvon er genialt Om du pleier ha vannflaske med deg rundt på jobben, så kan du kjøpe Bisolvon eller Bronkyl brusetabletter, og ha oppi vannflaska Jeg hadde også sånn hoste rundt juletider, og kjørte på med Bisolvon eller Bronkyl smeltetabletter i vannet, og vanlig Bisolvon tabletter i tillegg Og det var første gang jeg også testa noe slikt! Jeg hostet fortsatt mye, men slapp brekninger og kvelingsfølelsen av slimet som satt fast i halsen!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #10 Skrevet 22. mars 2018 Høres jo ut som du ikke er helt frisk enda. Ville holdt meg hjemme. Anonymkode: 618d4...9cf
Gjest Reputation Skrevet 22. mars 2018 #11 Skrevet 22. mars 2018 Ta en tur til legen og sjekk om du har fått bronkitt. Det er ikke unormalt etter en kraftig forkjølelse. Det tar tid før man blir bedre, og hvile hjelper alltid godt på.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #12 Skrevet 22. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta en slurk hostesaft og kom deg på jobb! Anonymkode: e74bd...1d9 Har du ikke lest det? Man kan daue av hostesaft Anonymkode: fe9be...240
SunnivaOslo Skrevet 22. mars 2018 #13 Skrevet 22. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenk på kollegaene hans, som må jobbe overtid fordi ts blir hjemme. Anonymkode: e74bd...1d9 Eller som blir smittet,ender opp sykemeldte og som koster bedriften mer om kun TS hadde blitt Hjemme? Hadde en kollega som var forkjølet men på jobb. Uka etter var 4 stk borte fra jobb.... 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #14 Skrevet 22. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke lest det? Man kan daue av hostesaft Anonymkode: fe9be...240 Har du ikke lest det? Man dør av å leve. Det er faktisk helt garantert. Sånn i forhold til konspirasjonsteorier på nett: man fremstår gjerne som litt ... lettlurt om man biter på. Anonymkode: 2204c...c53
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #15 Skrevet 24. mars 2018 På 22.3.2018 den 19.31, AnonymBruker skrev: Har du ikke lest det? Man dør av å leve. Det er faktisk helt garantert. Sånn i forhold til konspirasjonsteorier på nett: man fremstår gjerne som litt ... lettlurt om man biter på. Anonymkode: 2204c...c53 ja man gjør vel det Anonymkode: fe9be...240
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #16 Skrevet 24. mars 2018 På 22.3.2018 den 13.55, SunnivaOslo skrev: Eller som blir smittet,ender opp sykemeldte og som koster bedriften mer om kun TS hadde blitt Hjemme? Hadde en kollega som var forkjølet men på jobb. Uka etter var 4 stk borte fra jobb.... Jeg jobber i barnehage og om alle skulle holdt seg hjemme når de er litt forkjølet, så ville barnehagen vært tom for barn og voksne halve året og alle foreldrene måtte vært hjemme med barnet sitt og så. Til Ts: ta deg en tur på apoteket! Anonymkode: 547be...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå