Gå til innhold

Nattkrem uten syrer? (Sol og sommer)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har sensitiv og fuktfattig hud, og lurer på om noen kan anbefale meg en god nattkrem, nå som vi går mot sommer? Bruker per idag en fra Ole Henriksen med AHA syrer i (tror jeg), og selv om den fungerer veldig bra mot urenhetene som iblant dukker opp, er jeg redd den vil passe dårlig med soleksponering fremover. 

Jeg var stor fan av Decleor White C +, men den ser ikke ut til å selges lengre. 

Hadde dessuten håpet på å finne noe litt rimelig, til f.eks 2-300 kr.

Hva tror dere om Elisabet Arden eight hour night cream, f.eks?

Anonymkode: 0d8ac...426

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nu må!

AnonymBruker
Skrevet

Autocorrect! Jeg skrev egentlig "bump" :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

En god krem som fungerer veldig bra på min tørre hud er clarins hydraquench 👌🏼

Anonymkode: 94fba...7ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare bruke solfaktor? :)

Anonymkode: fcfbe...07e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg skal så absolutt bruke solfaktor. Men det hender jo at man likevel er ute i solen, og har glemt å smøre seg. Kanskje den korte turen til butikken endte opp med å bli noen timer på brygga fordi man møtte en god venninne, eller at den solkremen man smurte seg med kl 07.00 ikke har effekt lengre  når man sykler hjem fra jobb. Livet skjer:)

Altså, jeg vet ikke jeg. Hvor skadelig er egentlig disse syrene? Jeg ble gjort oppmerksom på av hudpleier at f.eks. AHA-syrer kan gjøre huden mer sensitiv, og at man derfor lettere kan få solskader om sommeren. Men gjelder dette absolutt alt av syrer? For det virker jo som det finnes i de fleste kremer på markedet. Jeg er heller ikke ekstremt opptatt av å beskytte huden, men jeg fikk inntrykk av at syrer om sommeren var en skikkelig fy-fy. 

Hva bruker dere, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...