Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

den er så forbannet slitsom!

mesteparten av tiden lar den meg gå rundt å tro jeg er verd like mye som alle andre, tro at jeg teller, tro at folk liker meg, fordi jeg er ålreit... kanskje til og med litt sterk og tøff og med tro på seg selv...

også kommer disse forbanna periodene hvor jeg skjønner alt, hvor jeg ser klart for en slitsom periode, hvor jeg forstår at selvsagt er det vanskelig fordi jeg jo bare er meg, og det er ikke mye.

hvordan kunne jeg tro jeg var verd noe? hvorfor kan jeg ikke bare skjønne at sånn er livet!

jobb, mennesker, alt....

også tror jeg at det kanskje er håp en stakket stund, inntil jeg skjønner at selvsagt er det ikke meg de er ute etter, det er en eller annen praktisk grunn til at de bruker tid med meg. så fort noe bedre dukker opp så kastes jeg til side....

også sitter jeg igjen med nok ett bevis på hvor lite jeg er verd, at jeg nok en gang ikke er bra nok.

og det gjør vondt, jeg lar det gjøre vondt gang på gang, fordi jeg stadig håper... håper at NOEN skal finne MEG verdifull nok til å faktisk bli glad i.... bry seg om...

brystet blir ett åpent sår, igjen og igjen... men så dras jeg med opp igjen, fordi jeg en liten stund lukker øynene for "sannheten", og har det superdeilig bare for å føle det, jeg vet jo jeg faller igjen, så jeg vet jeg må benytte den gode tiden for alt den er verd.. også blir fallet bare enda vondere, fordi jeg har kjørt meg til topps i ren frustrasjon over å miste noe glede.

også VET jeg at det er tull, men det føles som sannhet, og det er bare enda mer slitsomt, det beviser jo bare igjen at jeg er håpløs... klagete, deprimert og trist..

hva er vel det å spare på? :-(

Skrevet

Sånn tenker jeg: Det skulle vært spennende å treffe Aline en gang, for hun virker så ålreit. Hun kunne blitt en fin venn.

Skrevet

DU er verd noe - du er viktig - du er allright - du er likt - du har mye å tilby - men at det ikke kjennes sånn ut alltid - det er ikke akkurat uvanlig.

:klem:

Skrevet

Huffda... :trøste:

Du, jeg oppfatter deg som en veldig innsiktsrik, forståelsesfull og dypttenkende kvinne! Dessuten er du full av humor og selvironi! En fantastisk kombinasjon, det!

Og det er du nok nettopp fordi du kjenner og vet både hvordan det er å være nede i dalen og oppe på toppen!

Skrevet
Sånn tenker jeg: Det skulle vært spennende å treffe Aline en gang' date=' for hun virker så ålreit. Hun kunne blitt en fin venn.[/quote']

Møtt henne, hun ER VELDIG ålreit, og hun er en veldig fin venn :wink:

Skrevet

:klem: takk alle sammen.

er litt nede om dagen, selv om det virker litt lysere idag.

det er så deilig å bare kunne skrive ut alt jeg føler og tenker, også får det vekk...

kg er ett pusterom hvor det er så deilig mulig.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg er enig med Emera og tenker som V! Som du vet aline :)

Skrevet

:klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Kom på neste treff, så skal du få et lass med ekte klemmer i stedet for bare virtuelle!

(Det var et godt påskudd for å få deg med,vel? Jeg er ikke noe nysgjerrig på deg,neeeida...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kunne kansje hatt nytte av å kikke på noen bøker om kognitiv selv-terapi mot depresjon. Det går ut på å lære seg metoder for å kontrollere og styre tankene vekk fra destruktive tankemønstre.

Dersom man ved å lese ei bok kan få bare litt flere gode dager og litt færre vonde dager høres det greit ut for meg.

Jeg har ei slik bok som visstnok skal være bra, den har ISBN nummer 0-425-16679-1.

Skrevet
:klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Kom på neste treff, så skal du få et lass med ekte klemmer i stedet for bare virtuelle!

(Det var et godt påskudd for å få deg med,vel? Jeg er ikke noe nysgjerrig på deg,neeeida...)

jeg har vært på opptil flere treff jeg, det er du som har uteblitt fra dem! :tunge1:

Skrevet
Du kunne kansje hatt nytte av å kikke på noen bøker om kognitiv selv-terapi mot depresjon. Det går ut på å lære seg metoder for å kontrollere og styre tankene vekk fra destruktive tankemønstre.

Dersom man ved å lese ei bok kan få bare litt flere gode dager og litt færre vonde dager høres det greit ut for meg.

Jeg har ei slik bok som visstnok skal være bra, den har ISBN nummer 0-425-16679-1.

takk for tipset.

har gått i terapi og vet egentlig endel om hva som skaper mine tidvise problemer, hva jeg skal gjøre med det og i det hele tatt... det er bare det å få det til... om du skjønner.

også nekter jeg vel litt enda på at jeg er depressiv... :roll::ler:

har ikke fått den diagnosen verken hos lege eller psykologer, men ser vel at det kanskje kan være det jeg er til tider. men er ikke helt enig. :roll:

men tenker veldig på å prøve litt terapi igjen... det gjorde godt sist.

Skrevet

også har jeg fantastiske kollegaer på jobb!! blir varm i brystet jeg.

ei av kollegaene mine ringte meg nå, bare for å høre hvordan det gikk med meg og ville bare si ifra at DE backet meg hundre prosent og skjønner virkelig ikke hva jobben driver med.

jeg vet det jo egentlig, men det er utrolig koselig at de allikevel ringer meg og sjekker om jeg har det bra, og ber meg huske på at de sitter å venter på meg på mandag og gjør det de kan.

og det er vel også noe av det som gjør at det er verd å være i firmaet, det er ufattelig gode kollegaer (flere av dem), og det er så viktig.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har vært på opptil flere treff jeg, det er du som har uteblitt fra dem! :tunge1:

ETT! Jeg har uteblitt fra ETT treff, da har du vært med på andre treff som jeg ikke visste om engang. Er det en deal da, at du blir med på neste treff?

Skrevet

ETT! Jeg har uteblitt fra ETT treff, da har du vært med på andre treff som jeg ikke visste om engang. Er det en deal da, at du blir med på neste treff?

vi får se da.... :tunge1:

Skrevet

Jeg har ikke vært i dette forumet lenge, og legger sjelden merke til hvem som skriver hva. Men noen nick har jeg merket meg, og det jeg husker av ditt nick Aline, er at det er forbundet ved en veldig fin humor (har ledd en del av hva du har skrevet i forskjellige tråder).

Hurra for folk med humor, slike folk er gull verdt!!! :):blomst:

Skrevet

husker du meg, Aline?

du betyr masse for meg...

og det du sa har hjulpet meg så mye.

jeg tenker faktisk mye på styrken din nå for tiden, har fått time hos terapeut 28. februar... gruer meg som en hund. men du sa så mye fint, og det prøver jeg å tenke på.

"tio tusen røøøda roser, vill jag skänka dig..."

Skrevet

hei linck.

husker deg! :wink:

det var innmari godt å høre at jeg har hjulpet deg til å jobbe for å få det bedre!

skal prøve å hente frem styrken min igjen og bruke den på meg selv også nå. :)

takk for at du minte meg på det, at jeg har styrke. :klem:

Skrevet

:-)

vi kan jo huske på å minne hverandre om det en gang iblant, så får vi oss en velfortjent opptur innimellom.

jada, jeg kjenner til den vonde nedturen, men vi får kjenne på gleden så lenge den er der. kanskje den kommer oftere da? jeg prøver iallefall å overbevise meg selv om det. leste faktisk en gang at man kan trene seg opp til å være lykkelig, ved å legge mer vekt på positive ting og prøve å glemme negative ting. hehe. leser det jeg selv har skrevet, og tenker "yeah right"..

sender du meg noen positive tanker 28. februar i 10tiden blir jeg veldig gla :kyss:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...