AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Skrevet 21. mars 2018 Jeg er ikke gravid, og har ikke planer om det i nær fremtid, men er noe som komme til å skje i fremtiden og det er en ting jeg alltid har lurt på... Vi har ei på avdelingne som tidligere mistet et barn i svangerskapet, og denne gangen har hun bedt om å bli overført til en annen avdeling ut svangerskapet. Vi har en tung jobb. Det blir ofte tunge løft og mye tungt arbeid. Såklart kan jo disse oppgavene skyves over på de andre på jobben, men... mitt spm: Er det farlig for baby om mor foretar tunge løft i svangerskapet? På film skal alle jo bære saker for den som er gravid, er dette pga. det er farlig? Det virker jo som om jobben kanskje kan ha hatt en invirkning på hun som mistet, har ikke spørt og gravt da vi kun er kolegaer (ikke bestevenninner), og det er et sårt tema. Men tenkte at jeg kanskje kunne finne svar her på KG Hilsen en som liker å planlegge for fremtiden Anonymkode: 950b1...733
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #2 Skrevet 21. mars 2018 Mellom 10-30 % av svangerskap fører til spontanabort, så det er ganske vanlig å oppleve å miste, selv om ikke alle ønsker å være åpen om det. I de aller fleste tilfellene skyldes abort kromosomfeil på foster og ikke utenforliggende årsaker. Hos noen er det derimot utfordringer knyttet til kvinnens kropp som er årsaken. Uansett så forstår jeg godt om man ønsker å være ekstra forsiktig når man har mistet før. At hun velger å bytte stilling trenger dog ikke å ha noe med redsel for å miste å gjøre. De fleste blir trøtte, ukonsentrerte, kvalme og noen har andre plager i første trimester. Det å gjøre en fysisk tung jobb sammen med slike plager kan være slitsomt og farlig. Det er ikke uvanlig at det blir tilrettelagt i et svangerskap mtp type arbeidsoppgaver. Svangerskap er forskjellige og det som en gravid kvinne mestrer i ett svangerskap, mestrer hun kanskje ikke i det neste. Anonymkode: 051bf...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå