AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Skrevet 21. mars 2018 Jeg har en venninne i et annet land som sier hun er heks. Hun er fem år yngre enn meg, så jeg tenkte at hun ville vokse ut av det, men jeg tror ikke hun har det enda. Vi har ikke pratet om det i det siste, jeg prøver å ikke prate om det fordi jeg føler at jeg da tenker at hun har en skrue løs. Saken er at vanligvis så er hun ganske normal, hun har jobb, hun liker å synge og hun studerer jus. Man ville ikke trodd at det var noe annet der som gjorte at hun var litt sprø. Jeg liker henne veldig godt som person, men samtidig himler jeg litt med øynene av tanken på at hun tror at mennesker kan gjøre. Jeg har spurt henne litt om hva hekser kan gjøre i "virkeligheten". Hun sier at hvis hun, for eksempel, har vondt i halsen kan hun lage en urtete, og si en trylleformel eller noe over teen, og da vil hun kanskje føle seg bedre. Jeg argumenterte da at "Det kan ikke bare være teen i seg selv som gjør at du føler deg bedre?" og det var hun enig i, men hun mener at en trylleformel gjør at det virker bedre. I tillegg til at hun tror hun er heks, tror hun også på greske guder. Hun mener Nyx er hennes gudinne. Jeg har googlet litt for å undersøke om dette er utbredt, og det er det visst. Jeg tror folk som ønsker at magi er ekte finner likesinnede på internet og så greier de å overbevise andre om at det er det. Jeg vokste opp med Harry Potter, jeg skulle også ønske at magi var ekte, men det betyr ikke at jeg mumler trylleformler over teen min og tror at det kan kurer sykdom bedre enn andre ting. Er jeg dømmende? Jeg føler egentlig at jeg har en grunn til å være litt skeptisk. Samtidig er jeg glad i venninnen min, jeg har ikke fortalt noen andre som vet hvem hun er om hva hun tror, og jeg kommer ikke til å slutte å være vennen hennes bare fordi hun driver med slikt. Men jeg må innrømme at jeg syns at denne delen av henne gjør henne litt skrullete. Anonymkode: f6f8a...494
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #2 Skrevet 21. mars 2018 Hun er ei skrulle men vil argumentere for at religion er mye likt, som å tro på trylleformularer og hekserier. Hvis religion er greit, er det greit at hun er heks. Anonymkode: e4892...637
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #3 Skrevet 21. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er ei skrulle men vil argumentere for at religion er mye likt, som å tro på trylleformularer og hekserier. Hvis religion er greit, er det greit at hun er heks. Anonymkode: e4892...637 Ja, enig. Jeg vil si at jeg er mer skeptisk til de som følger de store religionene enn personer som venninnen min. Hun prøver ikke påvirke politikk, andre mennesker, eller bruke sin tro til ta bort rettigheter fra andre. Det at noen tror de er hekser og tror på greske guder er egentlig ganske harmløst i det store bildet. Kristendommen og Islam er det verre med. TS Anonymkode: f6f8a...494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå