Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 Har snakket med noen venner av meg som mener Flytoget har priset seg ut av markedet, med mindre man snakker om forretningsreisende el.l. Jeg kunne ikke vært mer uenig. 19 minutter til Oslo S., mange avganger, hyggelig personale og ALLTID PRESIS. Og siden jeg er student betaler jeg halv pris, og da er det heller ikke særlig billigere noe annet sted. Hva mener du?
Belba Skrevet 17. februar 2005 #2 Skrevet 17. februar 2005 Det er dyrt, men ikke dyrere enn f.eks. Flybussekspressen. Jeg er veldig glad i Flytoget.
Arwen Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 For meg er det uaktuellt å bruke flytoget fordi bussen er raskere. Litt unødvendig å dra ned til byen for å komme seg ut igjen Men tross alt - det billigste er ofte å kjøre bil og parkere der ut. (hvis man er fire)
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2005 #4 Skrevet 17. februar 2005 Hadde jeg ikke vært student hadde jeg tatt toget. Tar 10 minutter mer? Ikke store greiene..
Arkana Skrevet 17. februar 2005 #5 Skrevet 17. februar 2005 Som student koster det 110 kroner tur/retur med Flybussen, mot 160 kroner for Flytoget. 50 kroner er ikke all verden, men det er heller ikke 20 minutter ekstra med bussen. Jeg velger stort sett alltid Flybussen, også fordi jeg reiser med samboeren min som ikke er student, og for ham er det enda mer å spare (160 kroner t/r med buss, 320 t/r med tog). Men vi tar bilen de fleste gangene, regner litt på hvor mye det koster å parkere (vi foretrekker å parkere innendørs). I julen er det tilbud, så da tar vi alltid bilen.
Elze Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 Og siden jeg er student betaler jeg halv pris, og da er det heller ikke særlig billigere noe annet sted. Hva mener du? Hadde jeg betalt halv pris hadde jeg sikkert også syntes prisen var OK. Nå tar jeg heller vanlig tog, eller flybussen.
ivanka Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 i og med at jeg har sl studentkost som gjelder i hele akershus pluss oslo blir det unødvendig luksus når jeg allerede reiser 'gratis' med vanlig tog.
Gjest Melk Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 Bussen er for meg billigere og nærmere hjemmet, så jeg tar den isteden. Uansett uaktuelt å gå av på Oslo S og drasse med meg koffert hele veien hjem. Det kan vi gjøre med bussen, tar kun 10 min.
Gjest marianna Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Som student koster det 110 kroner tur/retur med Flybussen' date= mot 160 kroner for Flytoget. Som student betaler du halv pris på Flytoget, altså 80 kroner!!
Gjest Marianna Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Beklager, så ikke at det stod tur/retur.
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #11 Skrevet 17. februar 2005 Jeg tar og heller bussen, men det har å gjøre med hvor jeg bor. Ingen vits i å ta T-banen ned til byen for å ta toget ut igjen når bussen stopper mye nærmere.
Olifant Skrevet 17. februar 2005 #12 Skrevet 17. februar 2005 Med gyldig studentkort tok jeg alltid flytoget og var strålende fornøyd. Mistet et fly engang pga trafikken på E& når jeg tok bussen. Nå som jeg ikker er student tar jeg det vanlige toget hvis det passer med avngangstid, penger å spare og tar ikke noe særlig lenger tid...
Dina Skrevet 17. februar 2005 #13 Skrevet 17. februar 2005 Jeg er vel stort sett såkalt "forretningsreisende" når jeg er i Oslo, men syns Flytoget er supert! Raskt og presis, men dog litt dyrt.... Likevel, når jeg reiser privat, tar jeg også alltid Flytoget, skal alltid til sentrum...!
Grooo Skrevet 19. februar 2005 #14 Skrevet 19. februar 2005 Tok alltid flytoget når jeg var student, men nå tar jeg vanlig lokaltog fordi jeg ikke gidder sløse med penger.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #15 Skrevet 19. februar 2005 Jeg er student og tar flytoget. Kjøper alltid honør billett for automatene har ikke student rabatt. Aldri noen som har sjekka billetten min. Hvem som helst kan kjøpe sånn billett.... Ellers tar resten av familien intercity tog. De er visst billigere enn flytog og går like fort...
Gjest Lea Skrevet 20. februar 2005 #16 Skrevet 20. februar 2005 Vi bruker flytoget når vi skal til Gardermoen. Ettersom vi bor ganske nær sentrum (men i "feil" retning) koster det oss noen få kroner med taxi ned til Oslo S. Joda, det er dyrt å ta flytoget, men vi kommer fort og behagelig frem dit vi skal. Vi risikerer ikke å sitte fast i trafikken heller. Buss og taxi tar for lang tid og vi synes at det er for mye styr å ta med bilen. Det koster jo å parkere også (i tillegg til at det tar tid å kjøre).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå