Gå til innhold

Ta kontakt på Tinder som dame

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei menn,

Hva tenker dere når damer tar kontakt på Tinder? Er det vanlig og tar dere det som et komplement eller er det litt desperat?

Har litt inntrykk av at det er mennene som tar kontakt om de er interessert, og at ingen kvinner pleier å gjøre det- spesielt ikke i min omgangskrets. Hva pleier dere kvinner å gjøre?

Anonymkode: a3136...904

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som dame tar hyppig kontakt med mannfolk på tinder. Null problem det. 

Anonymkode: 2e3d3...aec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei menn,

Hva tenker dere når damer tar kontakt på Tinder? Er det vanlig og tar dere det som et komplement eller er det litt desperat?

Har litt inntrykk av at det er mennene som tar kontakt om de er interessert, og at ingen kvinner pleier å gjøre det- spesielt ikke i min omgangskrets. Hva pleier dere kvinner å gjøre?

At du ikke lever etter den gamle holdningen om at gutter skal gjøre alt nesten. Kjør på, jeg prater med en jente nå, og hu tok initiativ på tinder.

Anonymkode: b9091...ad6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten: søk opp GIF'en "cute guy alert" med hun New Girl figuren som drar ned brillene. Det er alltid min åpningsreplikk og det slår aldri feil. Mannfolk liker å få komplimenter ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Forresten: søk opp GIF'en "cute guy alert" med hun New Girl figuren som drar ned brillene. Det er alltid min åpningsreplikk og det slår aldri feil. Mannfolk liker å få komplimenter ;)

Godt tips! Er generelt litt motstander av å bruke GIF som åpningsreplikk da jeg føler det viser lite innsats når gutter gjør det, men kan jo følge opp med en replikk. Godt det er flere jenter som tar initiativet og at det blir bra mottatt, er kanskje bare min omgangskrets som er spesiell ;D

Skrevet

Trygge selvsikre kvinner som ikke er redd for å vise og si hva de mener og føler er sexy.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt tips! Er generelt litt motstander av å bruke GIF som åpningsreplikk da jeg føler det viser lite innsats når gutter gjør det, men kan jo følge opp med en replikk. Godt det er flere jenter som tar initiativet og at det blir bra mottatt, er kanskje bare min omgangskrets som er spesiell ;D

Men hvorfor må man ha så innmari mye innsats i en åpningsreplikk? Skjønner godt at mannfolk ikke gidder det om de får svar på 20% av meldinger de sender. Hvis man misliker å få et "hei" som åpningsreplikk tenker jeg at man må gå inn i seg selv litt og se at man er litt vel kravstor om det er det eneste som gjør at man ikke liker fyren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor må man ha så innmari mye innsats i en åpningsreplikk? Skjønner godt at mannfolk ikke gidder det om de får svar på 20% av meldinger de sender. Hvis man misliker å få et "hei" som åpningsreplikk tenker jeg at man må gå inn i seg selv litt og se at man er litt vel kravstor om det er det eneste som gjør at man ikke liker fyren.

Når fyren skriver "hei" akkurat slik og bare Det, uten stor boksta, uten smiley eller noe, så virker han ikke særlig interesser, sender vel det til alle og det hvor det napper...

Anonymkode: b1fc9...56f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når fyren skriver "hei" akkurat slik og bare Det, uten stor boksta, uten smiley eller noe, så virker han ikke særlig interesser, sender vel det til alle og det hvor det napper...

Ser* hvor det napper...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er litt enig der. Synes dog ikke å si  "hei" i seg selv er så ille så lenge man viser interesse videre i samtalen.

Men min opplevelse av det er at de som kun skriver "hei" eller sender en GIF/smiley i åpningsreplikken også er dårlige til å føre samtalen videre og viser lite interesse. Men jeg dømmer ingen og ser alltid an hvor det bærer- skjønner jo at det ikke er så lett å komme på noe kreativt til alle man vil skrive med :) 

Skrevet

Ser ikke problemet i at det er damer som tar kontakt. Aldri sett på det som om de er desperate . Ser det heller som ett kompliment.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei menn,

Jeg tolker det som at hun er på tinder for å finne noen spesiell. Ikke for å være kjepphøy, men altså meg. ;)

Med andre ord, jeg oppfatter det som at hun er seriøs og ikke bare nok en av de, "jeg vil ha selvtillitboost ved å få meldinger fra 50 fyrer som sier de liker meg".

Desperat? Nei, desperat ville være, "nettopp gjort det slutt med typen for ti minutt siden, treffes?".

At en kvinne tar kontakt oppfatter jeg som at hun er seriøst interessert i å bli kjent for å se om vi har kjemi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever iblandt at menn ikke svarer når man starter en samtale.. Føler meg som trådstarter kanskje litt sårbar når jeg har tatt initiativet selv, men så ende opp med å ikke få noe svar. Flere som opplever dette? Hva er grunnen til at man ikke gidder å svare en man har matchet med?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever iblandt at menn ikke svarer når man starter en samtale.. Føler meg som trådstarter kanskje litt sårbar når jeg har tatt initiativet selv, men så ende opp med å ikke få noe svar. Flere som opplever dette? Hva er grunnen til at man ikke gidder å svare en man har matchet med?

Ja, akkurat dette opplever jeg også, så jeg har sluttet å skrive først. Dere menn kan ikke klage på at vi ikke skriver først, for så å droppe å svare oss. Vet ikke om de blir litt høye på seg selv når de får oppmerksomhet eller hva.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes damer som driver med selvtillitsboosting ved å "samle matcher". Men vet du hva? Det finnes garantert menn som driver med det samme. Som bare sitter der og tenker, "yeah, hun liker meg hun også, jeg er bare fantastisk assa".

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, akkurat dette opplever jeg også, så jeg har sluttet å skrive først. Dere menn kan ikke klage på at vi ikke skriver først, for så å droppe å svare oss. Vet ikke om de blir litt høye på seg selv når de får oppmerksomhet eller hva.

Ikke gidd å skrive til akkurat de guttene da. Skriv til oss andre.

Hvordan vet man hvem som er hvem? Nei du, det problemet sliter vi menn med også. Det er ikke lett å være den som er frempå. Men vet du hva? Du kan enten velge å sitte med hendene i fanget og vente på at drømmeprinsen kommer, eller du kan aktivt gå ut i verden og kysse frosker. Det er herk. De er slimete. Men plutselig, poff!, så står prinsen der foran deg.

Intet våget, intet vunnet. Du må lære deg å gi faen for å våge å ta deg videre.

Husk på: det er deres tap når de ikke svarer. For da går de glipp av en date med fine, flotte deg! :hjertesmil:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gjort det flere ganger. Ikke alle som virker like interesserte, men sånn er det generelt på Tinder.

Jeg har ikke noen voldsom kreativ åpning. Stort sett "hei" eller "hei, hvordan går det?" Begynner enkelt for å se om han i det hele tatt svarer. Noen ganger er samtalen enveis, og de bare svarer kort på spørsmålene mine. Blir fort lei da, og gidder ikke.

Nettdating er generelt kjipt, men så dukker det opp noen som er mer interessante en gang i blant.

Forresten, så vet man aldri hvem som kommer til å svare og ikke. Det kommer nok an på mange ulike ting, men man prøver allikevel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...