Gå til innhold

Til alle flotte kvinner!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg ser at mange her inne på forumet er opptatt med å se bra ut, slanke seg og gjerne vil ha en ”perfekt kropp”. Selv er jeg også dessverre alt for opptatt av utseende og hvordan jeg tar meg ut. Mye av dette kommer nok av at jeg i min ungdomstid slet med dårlig selvbilde og ble utestengt/mobbet . Siden jeg aldri fikk noe oppmerksomhet den gang, vil jeg gjerne at andre skal synes jeg er flott og pen nå. Men dersom noen sier til meg at jeg ser bra ut, tenker jeg ofte at det sier de bare for å være hyggelige. Typisk? Oss kvinner i et nøtteskall?

Hvorfor kan jeg ikke lære å ta i mot komplimenter en gang? Jeg er sikker på at når jeg runder 70, så sitter jeg og ser på bilder fra i dag og tenker ”Det var den gang jeg var ung og pen”. Ironisk? :wink:

Det er trist at samfunnet og media har skapt en mentalitet der den naturlige skjønnheten (sjarm, utstråling, godhet) må gi tapt for standardiserte modeller.

Nei i dag skal vi kvinner heve hodet og vise oss som de flotte menneskene vi er !! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt skrevet!

Og jeg tenker allerede nå om meg selv (f.eks i 15 års alder, eller tidlig 20 åra) at "da var jeg jammen flott, men jeg skjønte det ikke selv" :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rimfrost

Jeg er enig jeg og.

Arbeider selv med å få en slik tankegang. Beundrer de som har selvtillit nok til å tenke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det jeg synes er tiltrekkende er sunnhet, både i kropp og sjel. En sunn kropp kan ha mange forskjellige fasonger. Jeg synes det er viktigere at man er komfortabel og har et godt forhold til egen kropp enn at kroppen er i henhold til "normen".

Noe av det dummeste jeg ser er jenter som er redd for å få for store muskler >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det litt annerledes enn det du sier. Jeg var veldig pen i ungdommen og fikk alltid mye oppmerksomhet av den grunn. Som 40-åring føler at jeg enkelte ganger savner ungdomsårene mine, savner det å ha en "perfekt" kropp og fast fint hud. Men hovedfokusen min nå er helsen min og barna mine - i motsetning til tidligere så er det ikke lenger mitt eget utseendet som står i fokus - synes igrunnen at det er fint, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...