AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Skrevet 21. mars 2018 ..og tvangssterilisere de dummeste av dem? Det kan da ikke være bra å avle på dårlige gener? Anonymkode: 58c73...f56
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #3 Skrevet 21. mars 2018 IQ-testing ved pålogging av KG hadde vært noe. Anonymkode: bb0ea...8d5 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #5 Skrevet 21. mars 2018 Utrydde dem som fostre er en bedre ide. Eller bare sterilisere alle menn. Anonymkode: f6b7d...eeb
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #6 Skrevet 21. mars 2018 Mener noe slikt ble gjort en gang i tiden. Lurer på om det var på 1830-40 tallet eller kanskje litt senere Anonymkode: 671fe...281
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #7 Skrevet 21. mars 2018 TS: Enten har du lest historie og ikke lært av den. Elller så har du ikke lest historie. William Stern, tysk psykolog, introduserte iq-konseptet i 1912. Slik den fortonte seg, populærversjonen av iq-konseptet, ble introdusert av Lewis Terman, amerikans psykolog. De mente iq (intelligence quotient) var en varig tilstand. Psykologene Henry Goddard og Robert Yerkes bidro til at det ble foretatt utrenskning og tvangssterilisering av folk med lav iq. Utrenskningen begynte på begynnelsen av 1900-tallet. Det er synd at slike holdninger lever videre. Anonymkode: 70715...b48
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #8 Skrevet 21. mars 2018 Det siste jeg leste her på KG før jeg gikk inn på denne tråden, var om to foreldre som krangler over hvem som kan ha barna MINST. Så jeg foreslår å tvangssterilisere alle til de har bevist at de har viljen og egenskapene til å ta vare på barn. Jeg har for øvrig også tenkt tanken om at de polariserte debattene vi har fått den siste tiden vitner om at det er for mange idioter og white trash som har fått barn som nå begynner å bli voksne. For det virker virkelig ikke som om intelligensnivået er spesielt høyt i samfunnet generelt. Anonymkode: 49425...d2a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #9 Skrevet 22. mars 2018 Er nok ikke så enkelt. Jeg har tatt wais og scorer overlegent der, men kommer fra en lang rekke bønder og andre mennesker fra arbeidsklassen der ingen er interessert i høyere utdanning en gang. Husker jeg spurte min mor et par ganger i oppveksten om jeg var adoptert eller hadde en annen far, for jeg er veldig ulike resten av familien og slekt (i oppførsel) Ifølge boken the neurology of autism har høyt intelligente foreldre høyere sjanse for å få autistiske barn. Ellers så er ikke alle intelligente "snille og greie", ei heller er de nødvendigvis altruistiske eller gir en faen i andre. Dvs at du kunne blitt rævkjørt av intelligente mennesker, istedet for dumme. Intelligente mennesker kan kanskje gjenkjenne god logikk, rasjonalitet og fornuft, men det betyr ikke at de velger følge disse tankene. Finnes mange intelligente mennesker som har blitt alkoholikere gjennom tidene. Ikke fordi de ikke vet at det e rdumt, men fordi det er andre krefter som styrer dem sterkere enn hodet, selv om de er høyt intelligente. Ellers så er ikke IQ testing en ufeilbarlig prosess. Det finnes måter å tenke på som kan være ganske komplekse, men som ikke fungerer på samme prinsipp som tankene bak IQ tester. Feynman som er en av tidenes største hjernen scorte for eks "bare "124, men alt han gjorde og hvordan han tenkte viser at han er mye smartere enn de fleste som scorer der. Man kan også lure på om iq testing ville luket ut andre høyt intelligente mennesker som tenker i andre former og på andre måter enn folk flest. Som kjent tenker noen abstrakt, noen konkret, noen visuelt osv. Det er logisk at noen former for tenkning gir fordeler mtp måten dagens iq tester er bygd opp på Gidder ikke rettskrive Anonymkode: 0dd47...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå