Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd dette flere ganger tidligere, men har gitt opp å finne en jeg liker. Nå har jeg lyst til å gjøre et nytt forsøk og ønsker tips. Kanskje det har kommet noe bedre siden sist jeg forsøkte, for flere år siden. Jeg er snart 38 år og har begynt å få noen linjer her og der. Huden i seg selv er blandingshud, samt tørr visse partier. Jeg har ikke likt forundation fordi jeg har følt at den blir en maske/et belegg. Har derfor brukt pudder i stedet, men føler nå dette får meg til å se eldre ut. Tips til bra merke? Gidder ikke bruke mange hundre kroner..

Anonymkode: 5ed85...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur til nærmeste parfymeri og be om prøver, så har du mulighet til å teste den en dag før du bestemmer deg. Og finn deg en god primer også

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er råfornøyd med Guerlain sin "Lingerie". Den er ganske tynn (derav navnet), men til min hud dekker den akkurat nok og fargen er råfin. 

Anonymkode: c3623...a16

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er råfornøyd med Guerlain sin "Lingerie". Den er ganske tynn (derav navnet), men til min hud dekker den akkurat nok og fargen er råfin. 

Den koster rundt 550 kr forresten, men holder i ca et halvt år om man bruker den daglig. Synes den er verdt pengene. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke «gidder» å bruke noen hundre kroner, finner du heller ikke en bra foundation. Typiske drug store merker er sjeldent noe å skryte av. Anbefaler lancome sin Teint Idole Ultra Wear 

Anonymkode: 8c2d4...03f

AnonymBruker
Skrevet

Bruk god hudpleie for mer glød i huden. Og en bb cream.  Dr schrammek bb cream er veldig fin å bruke. Ellers er highlihter et fint triks foundation eller uten. 

Anonymkode: 6268e...826

Skrevet

Este lauder water fresh double wear er veldig bra for tørr hud og føles naturlig på huden, ikke som maske. Du kan også bygge opp dekkevnen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd dette flere ganger tidligere, men har gitt opp å finne en jeg liker. Nå har jeg lyst til å gjøre et nytt forsøk og ønsker tips. Kanskje det har kommet noe bedre siden sist jeg forsøkte, for flere år siden. Jeg er snart 38 år og har begynt å få noen linjer her og der. Huden i seg selv er blandingshud, samt tørr visse partier. Jeg har ikke likt forundation fordi jeg har følt at den blir en maske/et belegg. Har derfor brukt pudder i stedet, men føler nå dette får meg til å se eldre ut. Tips til bra merke? Gidder ikke bruke mange hundre kroner..

Anonymkode: 5ed85...388

Nei, men om du ikke gidder å bruke flere hundre kroner så er det vanskelig for meg å anbefale deg noe. Jeg jobber i parfymeri og kunne fortalt deg nøyaktig hvilken foundation du burde brukt med de ´problemene´ som du beskriver. Men, men. Den koster noen hundrelapper, det gjør den. 

Anonymkode: 90b91...daa

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men om du ikke gidder å bruke flere hundre kroner så er det vanskelig for meg å anbefale deg noe. Jeg jobber i parfymeri og kunne fortalt deg nøyaktig hvilken foundation du burde brukt med de ´problemene´ som du beskriver. Men, men. Den koster noen hundrelapper, det gjør den. 

Pris står ikke alltid i forhold til kvalitet, nei. Jeg har brukt dyre foundations i årevis, men er nå gått over til Korres sin, og den er helt perfekt for min hud. 

Anonymkode: c3b0d...653

AnonymBruker
Skrevet

Sensai, uten tvil. 

Anonymkode: 4a634...073

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne ha tips fra deg og bruker gledelig den summen det koster :) Har nemlig erfart hvordan billigsminke kan ødelegge huden, og ikke bare for meg med sensitiv hud , men for alle mtp ingredienser som på sikt gjør at huden eldes raskere osv.

Hvis du gidder å tipse meg blir jeg veldig glad og takknemmelig, for jeg syntes det er en evig jungel på nett ved å lese reviews og tips der, og har funnet typ 200 foundations som virker aktuelle, men kan jo ikke prøve alle de!

Jeg har sensitiv hud - dvs den reagerer på mange produkter med å få vonde underjordiske kviser eller små vanlige kviser. Jeg har ikke kviser eller urenhet til vanlig så lenge jeg ikke har prøvd feil produkt på huden.
Huden min blir fort blank med sminke på, særlig nesen, men ikke like fort uten sminke, jeg er usikker på om jeg har fet eller kombinasjonshud, for den kan også være tørr eller helt normal når jeg våkner, eller f eks etter en dusj, eller om jeg har vært ute i kulden uten sminke på.
Siden jeg ikke har acne så trenger jeg ikke full dekkevne, men syntes det er pent med en "silkehud" så lenge det ikke ser for maskete ut, så en naturlig look med middels dekkevne er det jeg ser for meg. Det viktigste for meg er å dekke porer, siden jeg har store porer på nesen og kinn som ofte synes bedre med noen typer foundation :( Jeg har også erfart at jeg får mere blackheads av mange foundations, men er usikker på om det er fordi det er feil foundation til meg, eller om det er sånn med alle foundations fordi de dekker huden og porene? Det er i alle fall en uønsket effekt, og derfor er jeg like åpen for tips til løspudder eller kompaktpudder også, om det er bedre for hudpleien.  Eller bb/cc cream, gjerne med antiage effekt.

Korte trekk:
Dekke porer, jevne hudstrukturen, gi en tanned glød og ikke flatt og grått
MÅ passe for sensitiv hud!
Må matte ned, uten å være cakey, erfarer desverre at mange foundations og bb creams blir veldig cakey og leirete på meg, spesielt de første timene til huden har fått "fettet seg opp" og det får smeltet litt mere inn.

Jeg er usikker på om det er mattende foundation, eller mattende primer eller settingpudder jeg egentlig trenger, men om mulig vil jeg bruke så få som mulig produkter på huden om det "går an" for ønsket resultat.

Jeg vil gjerne ha tips til settingpudder også, om du tenker at det er nødvendig for ønsket effekt!

Jeg har tidligere fått tips om Estee Lauder Double Wear på parfymeriet, men har ikke tatt sjansen på å kjøpe den siden flere av ingrediensene slår ut på acne irritation på cosdna.com , er så synd å ha feil produkt på huden og måtte bruke fem uker på å få den fin igjen.. :/
Pr i dag bruker jeg mineralpudder men syntes det setter seg i porene og gjør de mer synlige, og vil gjerne ha litt mere "photoshoppet" type glatt hud :)

Anonymkode: 507eb...7d5

Gjest Geirfuglen
Skrevet (endret)

Jeg bruker Urban Decay sin BB-cream. Den gir ikke veldig god dekkevne, men jeg ser forskjell på huden med og uten. Jeg liker den fordi jeg kan smøre den på i hui og hast uten å se kunstig ut. Synes egentlig den passer til beskrivelsen din. Jeg har sensitiv hud, er på samme alder og får ikke uren hud av den. Bruker et lett pudder over. Tror den koster rundt 360 kroner, og den varer veldig lenge, så jeg føler ikke at det er noen stor utgift. Spør på Kicks om du kan få teste den først, så du ikke gjør et bomkjøp. Det er viktig at du bruker en god krem under så den ikke blir for tørr og matt.

https://www.kicks.no/urban-decay/makeup/base/farget-dagkrem/one--done-hybrid-complexion-perfector-light?gclid=Cj0KCQjwqM3VBRCwARIsAKcekb0NZMB4NflJISqpzGqpkbCOEWpjuIvzG1kKIKDCvNZ1CoxDi6PVjPoaAkn0EALw_wcB

(Jeg bruker La Roche sin dagkrem under, den er for kombinert hud og NON-comodenegic eller hva det heter..haha.. Sånn at den ikke tilstopper porene. Er veldig få produkter som funker for min hud også)

Endret av Geirfuglen
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne koreanske er helt sinnykt god 

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F372024657129

Jeg har prøvd det meste, både billig og dyrt. Men denne er helt fantastisk. Til og med mye bedre en Estee Lauder dobble wear. 

Slet med uren hud tidligere, får ikke uten hud av denne. 

Anonymkode: 6c78d...d58

Denne er den siste jeg kjøpte, lest veldig mye bra om den , spesielt for varighet og å holde huden fra å bli blank, men den ser veeeeeldig kakete og leirete ut på meg så da fortsetter jakten...

Kanskje det er noe med hvordan jeg påfører som gjør at det blir kakete? Jeg bruker hovedsaklig fingrene, og får da kakete look. Bruker jeg beautyblender får jeg maskete og flat look.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne er den siste jeg kjøpte, lest veldig mye bra om den , spesielt for varighet og å holde huden fra å bli blank, men den ser veeeeeldig kakete og leirete ut på meg så da fortsetter jakten...

Kanskje det er noe med hvordan jeg påfører som gjør at det blir kakete? Jeg bruker hovedsaklig fingrene, og får da kakete look. Bruker jeg beautyblender får jeg maskete og flat look.

Så rart. Jeg sliter med at mange foundationen blir kakete, men denne gjør ikke det på meg. Men mulig vi har ulik hudtype da. 

Anonymkode: 6c78d...d58

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne ha tips fra deg og bruker gledelig den summen det koster :) Har nemlig erfart hvordan billigsminke kan ødelegge huden, og ikke bare for meg med sensitiv hud , men for alle mtp ingredienser som på sikt gjør at huden eldes raskere osv.

Hvis du gidder å tipse meg blir jeg veldig glad og takknemmelig, for jeg syntes det er en evig jungel på nett ved å lese reviews og tips der, og har funnet typ 200 foundations som virker aktuelle, men kan jo ikke prøve alle de!

Jeg har også sensitiv hud og allergi. Det er absolutt ikke sånn at pris samsvarer med innehold i en foundation. En dyr foundation kan være like proppet av dårlige ingredienser som en billig. Den foundationen huden min liker best koster rett over hundrelappen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...