Gå til innhold

Dere som bor i lytte boliger, hvor mye hører dere til de som dere bor tett på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor i en kjellerleilighet og har et par i 30 åra over meg. Jeg hører alt de gjør. Når de går over gulvet, har sex, prater, støvsuger, når vaskemaskin går, lukker dører, skapdører og skuffer, mister ting i gulvet, spiller musikk, dusjer osv. Det er jævlig lytt her. Aner ikke hvor mye de hører til meg, men sikkert ikke like mye. 

Har veldig dårlig økonomi for tiden og måtte bare ta det jeg kunne få. Ønsker å flytte, men må bo her enn så lenge 

Dere som bor lytt, hvor mye hører dere til naboen?

Anonymkode: debcf...0f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en kjellerleilighet og har et par i 30 åra over meg. Jeg hører alt de gjør. Når de går over gulvet, har sex, prater, støvsuger, når vaskemaskin går, lukker dører, skapdører og skuffer, mister ting i gulvet, spiller musikk, dusjer osv. Det er jævlig lytt her. Aner ikke hvor mye de hører til meg, men sikkert ikke like mye

Har veldig dårlig økonomi for tiden og måtte bare ta det jeg kunne få. Ønsker å flytte, men må bo her enn så lenge 

Det har du rett i. Lydene går mer nedover enn oppover.
Her jeg bor, hører jeg det samme som deg av lyder fra naboen rett over meg. Og i tillegg høres urinering.

Anonymkode: 32430...3ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i bygning fra 1990. Hører fint lite fra hun som bor over meg, ingen lyder fra bad o.l.  Hører kun vaskemaskinen derfra. Hører imidlertid tv fra vedkommende ved siden av, det er på veldig høyt for det gjaller ut i gangen også. Har vennet  meg til dette, heldigvis legger denne personen seg tidlig, så det er kun et par timer det står på.  Har bodd i blokk der jeg hørte hver minste ting fra de over, alt fra sex til mixmaster og do-lyder. Må si dette er bedre. Syns lyder fra badet er slitsomt.

Anonymkode: d836f...1fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i 4. etg. en liten blokk bygget i 2005, og har en etasje over meg, samt én naboleilighet ved siden av meg. Jeg hører svært lite. Hvis noen skal f.eks henge opp et bilde hører jeg hammerslagene eller boremaskinen, men ellers omtrent aldri en lyd. Skrittlyd, lyd fra vaskemaskiner etc hører jeg aldri. Og det kan ikke være mye festing her, for jeg tror jeg har blitt plaget av høy musikk to ganger, og jeg har bodd her i ni år. Det bor både unge og eldre i blokka, men vi tar hensyn til hverandre i tillegg til at det må være svært bra isolert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg bor i veldig liten leilighet fra 30-40 tallet, kan si vi hører ALT over oss. Når han får sms på telefon eller om han hoster... En periode ble jeg veldig redd for at han hørte oss ha sex, men lyd går vel mer nedover enn oppover?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i. Lydene går mer nedover enn oppover.
Her jeg bor, hører jeg det samme som deg av lyder fra naboen rett over meg. Og i tillegg høres urinering.

Anonymkode: 32430...3ca

Ja, hører når de pisser. Glemte å nevne det. Hører ikke når de driter da. Heldigvis 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hører tissing og bæsjing på do, prating, all sutring og klaging på hvor fælt livet er, at personen vil dø, vi hører gåing med hælene, vi hører slåssing og noen som legges i bakken av sine foreldre, dusjing, støvsuging, vaskemaskin, telefon som ringer, tv som står på høyt hver dag og natt.......vi får praktisk talt med oss alt. Ikke mye hemmeligheter der i gården.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Jeg bor i 4. etg. en liten blokk bygget i 2005, og har en etasje over meg, samt én naboleilighet ved siden av meg. Jeg hører svært lite. Hvis noen skal f.eks henge opp et bilde hører jeg hammerslagene eller boremaskinen, men ellers omtrent aldri en lyd. Skrittlyd, lyd fra vaskemaskiner etc hører jeg aldri. Og det kan ikke være mye festing her, for jeg tror jeg har blitt plaget av høy musikk to ganger, og jeg har bodd her i ni år. Det bor både unge og eldre i blokka, men vi tar hensyn til hverandre i tillegg til at det må være svært bra isolert. 

Men hvis du ikke bør i en lytt leilighet, hvorfor svaret du da? :P ts spør de som bor i lytte leiligeter

Her hører jeg at hun ved siden av spille høy musikk og har på TV høyt. Høres godt inn hit. Bor ingen over meg, men flytter vel snart noen inn her. Gruer meg litt til det, for tror det høres godt ned til meg. Lytt bygg

Anonymkode: c1810...be6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du ikke bør i en lytt leilighet, hvorfor svaret du da? :P ts spør de som bor i lytte leiligeter

Her hører jeg at hun ved siden av spille høy musikk og har på TV høyt. Høres godt inn hit. Bor ingen over meg, men flytter vel snart noen inn her. Gruer meg litt til det, for tror det høres godt ned til meg. Lytt bygg

Å unnskyld meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseier har stue og kjøkken over meg. Soverom og bad tror jeg er i etasjen over.
Jeg hører hva de sier når de roper og noen ganger når de snakker høyt og tydelig til barna. Ellers hører jeg at de snakker. Jeg hører når de drar møbler bortover gulvet (selv om det bare er en sånn strykelyd hvis du skjønner). Jeg hører godt at de går uansett om de går stille eller om de trør hælen ned i gulvet. Det knirker og smeller i listene inne i min leilighet noen steder når de går. Noen ganger når de tramper hardt eller ungene plutselig hopper eller løper, så høres det så godt at jeg skvetter slik at hjertet nesten hopper over et slag. Har jeg på meg headset så kan jeg tro at det er noen nede hos meg. Så lytt er det. 

Jeg hører når de åpner bestikkskuffen og jeg hører når mobilene deres vibrerer.

Har også en annen over meg. Tror badet er over meg, for jeg hører gnikkelyder mot fliser og vann som treffer gulvet, badekaret eller noe. 

Har også en nabo vegg i vegg. Jeg hører han veldig godt når han prater og når han lukker igjen dører.

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rosatoast skrev:

Samboer og jeg bor i veldig liten leilighet fra 30-40 tallet, kan si vi hører ALT over oss. Når han får sms på telefon eller om han hoster... En periode ble jeg veldig redd for at han hørte oss ha sex, men lyd går vel mer nedover enn oppover?

Vel, du skal ikke føle deg for trygg. Husker for mange år side, jeg bodde i en gammel lavblokk (60-talls).  Der kunne jeg høre når det gikk for dama som bodde to etasjer under meg.  Men så bælja og skreik hun noe extremt da. Stakkars de som bodde ved siden av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke de på siden av meg, med mindre barna leker veldig høylytt, men det er sjelden. De under meg hører jeg mye til. Jeg hører når de snakker høyt, hører på musikk og flytter på møbler. Jeg bor i ei leilighet fra 70-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, penny_ skrev:

Huseier har stue og kjøkken over meg. Soverom og bad tror jeg er i etasjen over.
Jeg hører hva de sier når de roper og noen ganger når de snakker høyt og tydelig til barna. Ellers hører jeg at de snakker. Jeg hører når de drar møbler bortover gulvet (selv om det bare er en sånn strykelyd hvis du skjønner). Jeg hører godt at de går uansett om de går stille eller om de trør hælen ned i gulvet. Det knirker og smeller i listene inne i min leilighet noen steder når de går. Noen ganger når de tramper hardt eller ungene plutselig hopper eller løper, så høres det så godt at jeg skvetter slik at hjertet nesten hopper over et slag. Har jeg på meg headset så kan jeg tro at det er noen nede hos meg. Så lytt er det. 

Jeg hører når de åpner bestikkskuffen og jeg hører når mobilene deres vibrerer.

Har også en annen over meg. Tror badet er over meg, for jeg hører gnikkelyder mot fliser og vann som treffer gulvet, badekaret eller noe. 

Har også en nabo vegg i vegg. Jeg hører han veldig godt når han prater og når han lukker igjen dører.

Huff, der du bor må det være være vanvittig lytt 😱 Tror jeg hadde daua om det var så lytt her. Eller siden ingen bor over meg enda, så kan det være jeg hører mye til de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var min første leilighet. Så glad jeg ikke bor der mer!

Det var et sånn leilighetskompleks. Jeg bodde i første. Hørte ikke sånn kjempe mye fra han ved siden, bare at han spilte musik og hadde sex. Hadde soverom vegg i vegg

Men bodde et kjærestepar over, gud bedre! Det var lytt her, men de tok ikke mye hensyn. Trampet over gulvet (De gikk ikke, men trampet) kranglet, festet hver helg (på festene var det høy musikk, hoing, roping, dansing, slåssing og rabalder) smalt med dører og skap, grining fra dama når de kranglet, hørte når de hadde på tv, hadde besøk, satt på vaskemaskin midt på natten, snakket i tlf, dusjet, sex og pisset 

Felles uteplass var rett utenfor min stue og soverom, der sto folk å røyket på alle døgnets tider 🙄

Så var dritglad da jeg flyttet. Stakkars de som flyttet inn etter meg 

Endret av Aurora**
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Amawhatsnot skrev:

Hvor bor du?

Jeg vil ha det slik!

Anonymkode: 6319b...263

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt lytt der jeg bor nå, men mest høye lyder jeg hører fra den over meg. Men det er et eller annet sted over meg hvor jeg hører veldig godt prating. Litt irriterende for det høres godt hvis noen prater litt høyt.

Men hører mer fra de ved siden av. Der bor det et par, og der hører jeg latter, prating, lyd fra tv og at de har sex, men heldigvis er naboene der jeg bor hyggelige og tar stort sett hensyn.

Forrige leilighet jeg bodde i vår grusom. Det var omtrent som det bare var en papplate mellom meg og husverten over. Jeg hørte alt. Heldigvis ikke dolyder, men det var et voldsomt bråk ellers. De hadde en hund som ulte lenge hver gang de forlot leiligheten også. Jeg er glad for at jeg flyttet derfra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har huseier boende rett under meg. Han har soverom under mitt, og jeg hører han snorke :))) Hører også om han nyser, hoster osv..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke kjempe lytt for oss, men vi hører når de krangler, ler høyt, hunden bjeffer, når noen slamrer i dørerene, høy musikk, når vann renner og når vaskemaskin går. Men det er ikke plagsomt for oss. For selv om vi hører sånn ca hva som skjer, så hører vi ikke hva som spilles eller hva de krangler om. Bare at det er folk der.

De sier at de hører oss sjelden, så regner med at de hører ca det samme som oss.

Vi har bosatt oss i fellesbolig, så da må man regne med litt lyd. Men vi ville gitt beskjed om det ble for voldsomt, samme hadde de under oss.

Anonymkode: b1506...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.3.2018 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en kjellerleilighet og har et par i 30 åra over meg. Jeg hører alt de gjør. Når de går over gulvet, har sex, prater, støvsuger, når vaskemaskin går, lukker dører, skapdører og skuffer, mister ting i gulvet, spiller musikk, dusjer osv. Det er jævlig lytt her. Aner ikke hvor mye de hører til meg, men sikkert ikke like mye. 

Har hørt mye rart og har hele livet mitt bodd tett på andre i blokker og leiligheter. Når jeg bodde hjemme så hørte jeg alltid naboen pule og lage barn, fryktelig ekkelt. De var godt voksne utdannet og hadde flere barn også var vinduet åpent og hun måtte jo stønne så jævla høyt. Skammelig. Alle skal stønne så jævlig når de puler og i hvert fall så andre skal høre det og de gjør det med vilje ved å ha sex ved siden av deg, ha døra åpen og vinduet... ellers har jeg hørt på alt det rare naboen har gjort som de som bråket så veldig at det hørtes ut som om hun ble mishandlet og ringte politiet, var fælt å høre på hver natt. De skrek med åpne vinduer også så hele blokka hørte de og det var rene flyalarmen spør du meg.

Anonymkode: 4b756...d6e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...