Gå til innhold

Hvorfor er oslofolk så aktive i forhold til små-byfolk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere er grunnen til at oslofolk gjør så mye mer enn folk i mindre byer? Med det mener jeg fysiske ting. De har så mye mer å gjøre enn folk i småbyer. Er folk i småbyer litt late?

Vet av erfaring at folk i småbyer bare sitter og bruker bilen til alt, og hvis de gjør noe gøy så skjer det bare en gang i året, men i Oslo så er det noe gøy annenhver dag, man kjører bare bil hvis man virkelig må og er mye mer fysisk aktive enn folk i små-byer. Hvorfor tror dere det er sånn?

Anonymkode: 1a4dc...c34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det mangel på kultur og fritidstilbud i småbyer? Skule ikke tro det heller? :klo: 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere er grunnen til at oslofolk gjør så mye mer enn folk i mindre byer? Med det mener jeg fysiske ting. De har så mye mer å gjøre enn folk i småbyer. Er folk i småbyer litt late?

Vet av erfaring at folk i småbyer bare sitter og bruker bilen til alt, og hvis de gjør noe gøy så skjer det bare en gang i året, men i Oslo så er det noe gøy annenhver dag, man kjører bare bil hvis man virkelig må og er mye mer fysisk aktive enn folk i små-byer. Hvorfor tror dere det er sånn?

Fordi verden går fremover..og ting går litt saktere på bygda.
Snart 10 år siden sist jeg satte en fot i distrikt-Norge, og har ingen intensjon å endre på det:P

Anonymkode: 75f62...672

Skrevet

kollektivtransporten iOslo er jo veldig godt utbygd, i forhold til alle andre steder. På mindre steder er man derfor  mer avhengig av bil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dårligere kultur-tilbud når man kommer et stykke utenforbi storbyene, og Oslo som i makt av å være hovedstad, får jo mest i kr og øre i statlige overføringer, dertil mest kultur-tilbud i Oslo og også mest utbygd kollektiv-tlbud og mest utdanneleseinstitusjoner osv osv

Anonymkode: fe4f2...a43

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...