Banankaka04 Skrevet 21. mars 2018 #1 Skrevet 21. mars 2018 Kan dere gi eksempler på tradisjonsretter med råvarer fra landbruket?! Jeg har fått i oppgave å skrive om dette, men jeg vet ikke hva tradisjonsretter med råvarer fra landbruket vil si.. Kan dere fortelle?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #2 Skrevet 21. mars 2018 Det er norsk/Norge det er snakk om? Tradisjonelle retter vil si det vi spiste i "gamledager" som ikke har forsvunnet. Som kjøttkaker i brun saus, fårikål, pinnekjøtt.. Råvarer fra landbruket vil nok si det som dyrkes i Norge. Poteter, Gulrot, kålrabi, kål.. Anonymkode: cf4fa...ad5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #3 Skrevet 21. mars 2018 5 minutter siden, Banankaka04 skrev: Kan dere gi eksempler på tradisjonsretter med råvarer fra landbruket?! Jeg har fått i oppgave å skrive om dette, men jeg vet ikke hva tradisjonsretter med råvarer fra landbruket vil si.. Kan dere fortelle? Fårikål. Julemiddager i form av pinnekjøtt fra lam eller sau, svineribbe fra gris. Sosekjøtt fra storfe. Poteter og grønnsaker fra gårdabruket. Anonymkode: 21f72...4c1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #4 Skrevet 21. mars 2018 Lapskaus både lys og mørk, henholdsvis med svinekjøtt og oksekjøtt og flatbrød Svineknoke med sursøt saus og kålrabistappe Fårikål Pinnekjøtt Hønsefrikase Fersk suppe, med kjøtt, sursøt saus og poteter etterpå Kjøttkaker Karbonademiddag Omelett Speilegg? Vet ikke om eggretter egentlig er så tradisjonsrike.. Potetrøsti Rømmegrøt Karamellpudding Anonymkode: f88f6...6e7
Guidet Kvinne Skrevet 21. mars 2018 #5 Skrevet 21. mars 2018 Du har flere tråder om mat nå, har du registrert deg bare for å få hjelp til leksene? Kan du ikke lese pensum i stedet for at vi skal gjøre leksene dine for deg? 3
Kontormus Skrevet 21. mars 2018 #6 Skrevet 21. mars 2018 Spekemat. Kjøttet er saltet og tørket, en gammel måte og få mat til og vare. Med tilbehør av meieriprodukter fra kuene, eggerøre fra høns og lefse, lomper og flatbrød av poteter eller korn 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå