Gå til innhold

noen som har forlovererfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Da det var gått et halvt år, etterlyste jeg det... Hun sa hun trodde hun hadde sendt men ikke var sikker.

Vi har ingen kontakt i dag.

Nei... Det kan jeg forstå da. Jeg hadde blitt sååå lei meg om jeg hadde gjort en slik blemme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da det var gått et halvt år, etterlyste jeg det... Hun sa hun trodde hun hadde sendt men ikke var sikker.

Vi har ingen kontakt i dag.

På grunn av denne episoden??

Jeg fikk et takkekort med bilde noen mnd etter bryllupet og til jul fikk jeg et bilde av brudeparet med forloverene som ble tatt av fotograf bryllupsdagen.

Synes ikke jeg skal få noe mer enn det :D

Skrevet
Det er nok en ganske stor jobb å være folover ja! Har noen av dere noen gang arrangert et utdrikningslag??? Er dere virkelig klar over hvor mye tid og jobb som ligger bak noe slik?

Pam!

Jeg synes ikke det var så stor jobb.

-arrangerte u.lag (men delegerte selvsagt til andre)

-pyntet kirke

-hørte på brudeprat

-holdt tale

-var med til frisør

Min forlover gjorde følgende:

-arr. u.lag med andre (selvsagt ikke alene)

-holdt tale

-var med og så på hårpynt

-hørte på brudeprat

-var med til frisør

Begge vi tok oppgaven alvorlig. Imidlertid så er det ikke alle som går helt av skaftet...

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg synes nå at det var en del jobb å ringe rundt til de 30 som bruden hadde satt opp på listen sin, snakke med de gjentatte ganger da ingen klarte å bestemme seg, ringe rundt til hele verden (føltes det ut som) for å prøve å finne på noe som ikke var dyrt og som bruden kunne like, lage mat til 15 stk og ikke minst rydde opp etter alle.... Fremkalle og samle inn bilder, og lage fotoalbum til bruden fra utdrikningslaget. Og vi var flere som delte på jobben! Ingen av oss var forlover. Men dette forventet jeg ingenting for fordi vi var flere som gjrode jobben og vi gjorde det for forloveren.

Hvis man er hverandres forlover trenger man kanskje ikke gi noen gave, da blir jo "jobben" gjengjeldt. Men jeg synes det alltid er hyggelig med en liten blomsterbukett som takk!

Pam

Skrevet
Jeg synes nå at det var en del jobb å ringe rundt til de 30 som bruden hadde satt opp på listen sin' date=' snakke med de gjentatte ganger da ingen klarte å bestemme seg, ringe rundt til hele verden (føltes det ut som) for å prøve å finne på noe som ikke var dyrt og som bruden kunne like, lage mat til 15 stk og ikke minst rydde opp etter alle.... Fremkalle og samle inn bilder, og lage fotoalbum til bruden fra utdrikningslaget. [/quote']

Ja, dette hørtes mye ut.

MEN:

Det er ikke gitt at alle 30 skulle bli invitert.

Det er ikke gitt at du måtte ringe rundt.

Det er ikke gitt at du måtte lage mat.

Det er ikke gitt at du måtte rydde opp.

Det er ikke gitt at man må lage album (ikke vanlig i min krets)

Osv...

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg tror virkelig ikke du vil se den store helheten i å planlegge et utdrikningslag jeg.... Dessuten handler ikke det er om MEG! Jeg gjorde dette fordi jeg hadde lyst! ikke fordi det var min oppgave. Som jeg sa tidligere: Jeg forventet ingenting for den jobben jeg gjorde!

Jeg synes det generelt sett er en del jobb med å være forlover! Jeg vet om mange som ikke ønsker å bli spurt rett og slett fordi de ikke orker alt ansvaret de får ovenfor bruden.

Man kan også si at de burde være fornøyde med å bli valgt til forlover siden dette skal være så æresfylt. Men det de fleste bruder glemmer er at det ikke alltid er så lett som de skal ha det til! Jeg tror de aller fleste ville lagt mye jobb i det fordi det sannsynligvis er snakk om en av deres beste venninner. Og da synes jeg det ikke er mye å be om at bruden skal gi en liten oppmerksomhet tilbake som viser at hun setter pris på den tjenesten!

Men selvfølgelig.. alle er ikke like takknemlige... :roll:

Pam

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ga ingen gave til min forlover selv om hun hintet om å få noe.

Hun gjorde ikke stort annet enn å møte opp på bryllupsdagen (hun holdt riktignok en flott tale, men det var da også det).

Utdrikningslaget var det hun som hadde ansvaret for, men det var mange som gjorde mye mer enn henne for at det skulle bli en fin dag for meg.

Forloveren min fikk selvfølgelig et takkekort slik alle som hadde gitt oss gave fikk. I tillegg fikk hun en liten bunke bilder fra den store dagen.

Skrevet

Jeg har vært forlover, jeg har vært brud og jeg har deltatt i flere utdrikningslag.

Det jeg sier er at det ikke er gitt at FORLOVEREN må gjøre alt alene.

Det er ikke gitt at alle 30 skulle bli invitert. Jo det var bruden som ba oss om det

I de u.lagene jeg har vært i er dette ikke opp til bruden å bestemme, og slettes ikke når det er snakk om så mange.

Det er ikke gitt at du måtte ringe rundt. Hvordan skal man ellers få tak i folk på kort varsel?

Ved å alliere deg med noen kan man dele på oppgavene, og ringe noen hver. Dette gjelder også mht hva man skal gjøre på dagen. Og med litt planlegging kan de fleste lag arrangeres i god tid i forveien.

Det er ikke gitt at du måtte lage mat. Nei vi kunne kjøpt, noe som ville blitt enda dyrere

Nei, du kunne fått hjelp av de andre til å lage maten, evt også hjelp av bruden.

Det er ikke gitt at du måtte rydde opp. Hvem ellers skal rydde når fulle jenter drar hjem fra meg? Det var ikke aktuelt å ha det noen andre steder

Der jeg kommer fra er det vanlig at man hjelper til å rydde opp. Og det burde være mulig å spørre noen av de andre om å hjelpe til, slik at det kun var igjen å vaske dagen etter.

Og da synes jeg det ikke er mye å be om at bruden skal gi en liten oppmerksomhet tilbake som viser at hun setter pris på den tjenesten!

Men selvfølgelig.. alle er ikke like takknemlige...

Alt blir hva man gjør det til.

Takknemlighet KAN utmerket godt vises ved hjelp av andre ting enn det som kan kjøpes, så om man ikke får noe/gir noe, trenger det så absolutt ikke være tegn på utakknemlighet. De aller fleste klarer flott å uttrykke dette på annet vis.

Selv synes jeg det var en ære å være forlover, og jeg forventet ingen gave. Men nå, flere år etterpå får jeg fremdeles takksigelser, mimring og kommentarer som viser at det ble satt stor pris på.

Er så lei av at så mange mener at man alltid skal bruke penger for å vise at man er glad.

Gjest gjest 0
Skrevet

Hvis du leser det jeg har skrevet en gang til kan det hende du klarer å se at jeg ikke tenker på hva gaven koster!!!

Det kan godt være et fint hjemmelaget kort, eller en billig blomsterbukett osv. Det viktigste er at personen det gjelder viser at det settes pris på. Og hvis man setter så utrolig stor pris på det som din brud vissnok har gjort synes jeg det nesten er smålig av henne å ikke kunne spandere en stakkarslig 100-lapp eller en time med penn og papir på deg :roll: Det er iallefall vanlig i mine kretser, selv om de aller fleste er veldig flinke til å vise det på andre måter også.

Hva er vel en 100 lapp eller en time i forhold til alt det andre som inngår i et bryllup??? Hvorfor skal man spare inn på sin beste venninne??? Det synes jeg sier mer enn nok om hvor egosentriske mange bruder kan være :-? Ikke glem alle de som hjelper dere opp i egosimen...

Nå skal det også sies at jeg er litt enig i de som har forlovere som ikke har gjort annet enn å stille opp i bryllupet, men et lite kort med en ekstra hilsen synes jeg virkelig ikke er så mye å be om!

Pam

Gjest gjest 0
Skrevet

Nei det er kanskje ikke bruden som skal bestemme, men jeg trodde da at utdrikningslaget var for bruden! Og er man en god venn mener jeg at man gjør det man kan for å glede bruden. I dette spesifikke tilfellet var det å tilbringe dagen med de aller fleste av venninne sine. Det var ikke mer en halvparten som hadde mulighet til å komme desverre, men hadde vi bare ringt halvparten kunne vi stått der alene med bruden...

Det blir for dumt å henge seg opp i mitt eksempel Melk, men ser du på den store sammenhengen uansett om man får hjelp eller ikke er det en del jobb som må gjøres! Det er det ikke noe vits i å krangle om vel????

Pam

Skrevet

Jeg skal ha en helg på spa med mine forlovere! Dette betaler alle selv da, men det blir et godt minne! ;)

Som en takk skal jeg spandere frisør, og gir dem et lite album med bilder og minner! :wink:

Skrevet
Hva er vel en 100 lapp eller en time i forhold til alt det andre som inngår i et bryllup??? Hvorfor skal man spare inn på sin beste venninne??? Det synes jeg sier mer enn nok om hvor egosentriske mange bruder kan være :-? Ikke glem alle de som hjelper dere opp i egosimen...

Nå skal det også sies at jeg er litt enig i de som har forlovere som ikke har gjort annet enn å stille opp i bryllupet, men et lite kort med en ekstra hilsen synes jeg virkelig ikke er så mye å be om!

Pam

Det stod jo utfyldig på takkekortene, så skriftlig takk fikk man jo.

At ikke alle bruder gir gaver betyr ikke nødvendigvis at de er ego.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...