Gå til innhold

noen som har forlovererfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest Principessa
Skrevet

Hei, lurte litt på hva dere forskjellige brudene hadde tenkt på ang forloverene deres. Og eventuelt til dere som har vært forlovere en gang...var det slik at dere 'forventet' en gave fra bruden?

Jeg vet at i USA så pleier man å gi noe til maidsene sine...selv har jeg tenkt til å betale oppsetning av hår til min forlover og kanskje evnt gi henne et smykke...

Hva med dere? Syns dere jeg er for gavmild/gjerrig/rar osv?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg synes det er riktig å gi en eller annen form for gave til forloveren. De gjør tross alt en stor jobb. (iallefall de som tar oppgaven sin alvorlig)

Pam

Skrevet

Forventet ingen gave, fikk ingen gave og ga ingen gave. Ei heller frisørbesøk og slikt.

Skrevet

Jeg har tenkt til å gi forloveren min sminke og oppsett på den store dagen... (Men later som om hun må betale selv da...he,he,he) Dessuten skal hun få et lite album jeg lager selv med noen bilder, historier og sånn.. bare for å fortelle henne at jeg setter pris på hjelpen...

Har vært forlover, og fikk ingenting utenom å dele den fantastiske dagen med min gode venninne. det holder for meg :-)

Smykke var ingen dum ide. Har tenkt litt på å gi det til de vennene mine som hjelper meg mye... (Hun som leser fra bibelen i kirken for oss, hun som synger og toasmastern vår, og hun som lager smykket og tiaraen til meg..)

Skrevet

Våre forlovere får en middag ute - fem retters.

Gleder oss og synes det er hyggelig å kunne gjøre noe for de også. :)

Skrevet
Våre forlovere får en middag ute - fem retters.

Gleder oss og synes det er hyggelig å kunne gjøre noe for de også. :)

Det var en GENIAL ide... Våre forlovere er så glade i å gå ut å spise.. Kanskje jeg heller skal gjøre det?

Skrevet

Vi synes hvertfall den er mer safe en å bruke pengene på smykker og stæsj. Dessuten er mat moro :)

Veldig greit at forloverne våre er gift med hverandre, for da blir det en "par middag" :ler::wink:

Gleder oss allerede.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg synes det er riktig å gi en eller annen form for gave til forloveren. De gjør tross alt en stor jobb. (iallefall de som tar oppgaven sin alvorlig)

Pam

Hva mener du med stor jobb?

Jeg vet faktisk ikke om min forlover skal få noe, men må tenke litt mer på det.

Skrevet

Hva mener du med stor jobb?

Jeg vet faktisk ikke om min forlover skal få noe, men må tenke litt mer på det.

Man må ikke gi noe synes jeg... Og å være forlover bør jo ikke være en enorm jobb...(???)

Like riktig å ikke gi gave som å gi gave synes jeg :-)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg gir også håroppsetting hos frisør. Mulig jeg gir en gave ved siden av, men ikke sikker ennå...

Skrevet

Jeg tilbød min forlover å få satt opp hår og bli sminket men hun ønsket å ordne det selv. Hun fikk i ettertid et innrammet bilde av brudepar og forlover fra fotografen da.

Gjest gjest 0
Skrevet

Det er nok en ganske stor jobb å være folover ja! Har noen av dere noen gang arrangert et utdrikningslag??? Er dere virkelig klar over hvor mye tid og jobb som ligger bak noe slik?

I tillegg kommer jo alle andre oppgaver som avhenger av hva man forventer av sin forlover. Det trenger ikke være noe stort, flott eller dyrt man gir, men bare en liten ting som viser at man faktisk setter pris på det forloveren gjør.

Middag som nevnt over her var en god ide! Jeg ville gitt forlover, toatmaster og alle andre som gjør en jobb i mitt bryllup en liten oppmerksomhet! Det synes ejg er ren høflighet.

Pam!

Gjest Anonymous
Skrevet

Min forlover er ikke så veldig interessert, og det eneste jeg forventer av henne er at hun signerer papirene. Vet heller ikke om det blir noe utdrikningslag.

Derfor tviler jeg på at hun får noen gave.

Skrevet

Jeg gir min forlover frisør sammen med meg den dagen. Hun ble kjempeglad da jeg fortalte henne det! :-) Har tenkt å gi noe mer, men vet ikke helt hva enda. Smykke var en veldig god idé. Hun samler på en god del ting, som f.eks. Rosendahl-serien, og ønsker seg vannkaraffelen. Men det blir kanskje litt for upersonlig. Får se om jeg finner noe lurt. Et disigner-smykke er jo veldig spesielt og kjekt å gi en fattig student. :wink:

Jeg tenker mer på hva jeg skal gi toastmaster og prest. Begge er onkler av oss, så det skal ikke være noe overfladisk. Jeg synes vin er kjedelig, og forresten uaktuelt til avholdsfolk. Noen som har noen forslag?

Skrevet

Jeg fikk ikke et takkekort for gaven engang.........

Gjest Madam Felle
Skrevet
Det er nok en ganske stor jobb å være folover ja! Har noen av dere noen gang arrangert et utdrikningslag??? Er dere virkelig klar over hvor mye tid og jobb som ligger bak noe slik?

I tillegg kommer jo alle andre oppgaver som avhenger av hva man forventer av sin forlover. Det trenger ikke være noe stort, flott eller dyrt man gir, men bare en liten ting som viser at man faktisk setter pris på det forloveren gjør.

Middag som nevnt over her var en god ide! Jeg ville gitt forlover, toatmaster og alle andre som gjør en jobb i mitt bryllup en liten oppmerksomhet! Det synes ejg er ren høflighet.

Pam!

Hva med de forloverene som IKKE arrangerer utdrikningslag? jeg skal arrangere mitt eget, for forloveren min kan ikke komme før selve bryllupet.

Hun har heller ikke vært med på noe annet, enn det som kommer til å skje i selve bryllupet. Og jeg syns ikke det er en stor jobb å skrive under noen papirer, og ta i mot buketten sånn av og til.

Toastmasteren hos oss får betalt, for ja hun har det som jobb. Men hun får ikke noe utenom selve betalingen. De andre som gjør en jobb får også betalt, og jeg ser ikke noen grunn for at vi skal bruke enda mer pengerpå de. Det koster nok som det gjør.

Ja, kanskje er vi gnitne, men de fleste får betalt, og jeg syns det er en gave i seg selv å få være forlover. Men meg om det :wink:

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg fikk et smykkesett da jeg var toastmaster, men hadde satt like stor pris på en blomsterbukett!

Da jeg serverte i et bryllup som jeg stilte opp til på 1 dags varsel fikk jeg absolutt ingenting! :roll: Jeg var på ferie der de giftet seg og skulle bare være kaffegjest siden jeg likevel var i nærheten. Synes det hadde vært hyggelig med en liten blomst eller noe iallefall... Heldigvis var de veldig flinke til å si at de var glade for at jeg kunne stille opp.

Pam

Skrevet
Jeg fikk ikke et takkekort for gaven engang.........

Oi... Vet nesten ikke hva mer jeg skal skrive...

Det er for ille. har du sagt noe da?

Gjest gjest 0
Skrevet

Tex:

Takkekort for hvilken gave? Gaven du gav til brudeparet eller gaven du gav til forloveren?

Pam

Skrevet

Da det var gått et halvt år, etterlyste jeg det... Hun sa hun trodde hun hadde sendt men ikke var sikker.

Vi har ingen kontakt i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...