Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten en som jeg sliter med å få til å sove i bedside criben. Etter amming prøver jeg lirke ham over, men han våkner alltid til, og enten illskriker eller blir liggende å kave og sutre og jeg må hele tiden stryke på ham for å unngå at det eskalerer til hyling. 

Han sovner fint ved puppen når jeg ammer liggende, men jeg får helt noia av tanken på å bli liggende slik mens jeg sover. 

Madrassen groper seg jo der jeg ligger, så bare noen cm bakoverrull fra min side fører til at han bikker over på magen og ned i gropen mellom meg og madrassen. 

Jeg ser mange likevel skriver de samsover slik? 

Er det virkelig trygt da? Jeg har min dyne kun opp til livet, og legger ham unde hans egen babydyne. Men likevel, jeg er så redd for kveling.. i tillegg til at det er jo ikke behagelig for meg å sove i samme stilling så lenge. 

Jeg vil helst ha ham over i sin egen seng, noen tips til hvordan man best får det til uten våkning, og uten at han blir urolig?

Anonymkode: 3d033...be2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte det samme som deg, fikk ikke sove med han slik ved siden av meg. Jeg fikk han over i egen seng, men min var knocked out etter amming da :fnise: Jeg har hørt at det kan lønne seg å holde baby i et litt fast grep inntil deg når du løfter han over, hvis man løfter de veldig forsiktig så er det lettere for at de våkner fordi det utløser fall-refleksen. Det er egenlig litt logisk når man tenker over det. Så hva om du prøver å amme litt sittende opp i stedet slik at du kan holde han godt når han skal over i egen seng? Verdt noen forsøk i alle fall. Og tar han smokk? Kan hende det hjelper om han får sutte videre på smokken, det virket i alle fall søvndyssende på min. 

Lykke til! 

Anonymkode: 25c53...dd7

Gjest BethD
Skrevet

Kanskje om du ikke ligger, men sitter å ammer og reiser han opp for en rap etterpå?

Slik at han ikke får den der "oi nå blir jeg flyttet" følelsen,men at det går litt gradvis... Bysser han i armene etterpå rap og legger han ned når han er sovnet ?

Gjest Sisti
Skrevet

Jeg la et sammenrullet lite håndkle mellom oss som støtte for han, så han ikke skulle rulle over. Jeg dro han også litt høyere opp mot hodet mitt etter han sovnet, hvis jeg våknet, der det ikke var så mye "grop". Eventuelt forflyttet meg selv lenger ned i senga. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet sittende i begynnelsen,  men siden han er litt sugesvak bruker han 30-45 min pr amming, og må ammes 3 ganger pr natt. Da ble det så lite søvn på meg om om jeg ikke slumret under ammingen. Jeg føler meg mer opplagt nå. Og det var like vanskelig å få ham rolig etterpå :/ 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en liten en som jeg sliter med å få til å sove i bedside criben. Etter amming prøver jeg lirke ham over, men han våkner alltid til, og enten illskriker eller blir liggende å kave og sutre og jeg må hele tiden stryke på ham for å unngå at det eskalerer til hyling. 

Han sovner fint ved puppen når jeg ammer liggende, men jeg får helt noia av tanken på å bli liggende slik mens jeg sover. 

Madrassen groper seg jo der jeg ligger, så bare noen cm bakoverrull fra min side fører til at han bikker over på magen og ned i gropen mellom meg og madrassen. 

Jeg ser mange likevel skriver de samsover slik? 

Er det virkelig trygt da? Jeg har min dyne kun opp til livet, og legger ham unde hans egen babydyne. Men likevel, jeg er så redd for kveling.. i tillegg til at det er jo ikke behagelig for meg å sove i samme stilling så lenge. 

Jeg vil helst ha ham over i sin egen seng, noen tips til hvordan man best får det til uten våkning, og uten at han blir urolig?

Jeg skjønte ikke helt. Tar du han ut ab bedsidecriben når du ammer? 

Anonymkode: b1ed1...517

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen råd og her sliter vi med det samme. Har forsøkt å svøpe han før vi flytter han over i deigen men nei, det ender opp med skriking. Roer seg kun når jeg ligger inntil.

Anonymkode: 79efa...b64

AnonymBruker
Skrevet

Deigen....sengen!

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte ikke helt. Tar du han ut ab bedsidecriben når du ammer? 

Ja, må jo det for at han skal komme nær nok puppen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, må jo det for at han skal komme nær nok puppen. 

nei, jeg legger bare baby på siden inntil meg (mage mot mage) og ammer, så velter jeg han forsiktig tilbake på ryggen når han er ferdig. Det er jo det som er det magiske med en bedside. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

nei, jeg legger bare baby på siden inntil meg (mage mot mage) og ammer, så velter jeg han forsiktig tilbake på ryggen når han er ferdig. Det er jo det som er det magiske med en bedside. 

Jeg har ikke store nok pupper til det. Ikke sjangs for at han når frem om han ligger i criben. Og skal han die av puppen som ikke er nederst når jeg ligger mot den siden criben er på, må jeg rett og slett ha han i sengen på andre siden av meg,  da han blir hysterisk om jeg prøver legge ham på en pute. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deigen....sengen!

:fnise: Ser for meg en baby pakket inn i bolledeig nå 

Anonymkode: 25c53...dd7

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke store nok pupper til det. Ikke sjangs for at han når frem om han ligger i criben. Og skal han die av puppen som ikke er nederst når jeg ligger mot den siden criben er på, må jeg rett og slett ha han i sengen på andre siden av meg,  da han blir hysterisk om jeg prøver legge ham på en pute. 

Jeg har ikke noen store pupper jeg heller, skyver baby helt inntil meg, vi ligger tett mage mot mage og så ammer vi. Vil anslå at de kanskje er en 75b nå med melken.

Når jeg skal ta motsatt pupp lener jeg meg over han og støtter meg med motsatt arm. Jeg greide ikke dette helt til å begynne med da, men fra sånn 3 mnd. Kanskje så fikk vi det til. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi byttet retning i senga bare vi, altså la oss med hodet i fot-enden av senga ved annenhver amming.

Anonymkode: bf4e5...638

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...