Gå til innhold

utsette mensen med microgynon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre som har utsatt mensen med microgynon. Jeg har gjort det nå en gang, og det frister å gjøre det en måned til nå, så det blir tre sammenhengende mnd uten mens, er det farlig? Eller er det noe jeg bør tenke på? 

Anonymkode: 010bb...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør dethele tiden  med mikrogynon og det har ikke skjedd noe farlig med meg. Jeg har begynt å blø litt, men da bare tar jeg mensenuka da. 

Anonymkode: fab3a...093

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg gjør dethele tiden  med mikrogynon og det har ikke skjedd noe farlig med meg. Jeg har begynt å blø litt, men da bare tar jeg mensenuka da. 

Takk for svar! Hvor mye blør du da? Hvor mange ganger pleier du å hoppe over mensen? Skal man ikke alltid fullføre brettet på 21 piller før man tar pause uansett? Det har jeg hørt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hvor mye blør du da? Hvor mange ganger pleier du å hoppe over mensen? Skal man ikke alltid fullføre brettet på 21 piller før man tar pause uansett? Det har jeg hørt. 

Nei jeg har tatt 2-3 brett i slengen. Og så begynner jeg å småblø litt så bare tar jeg 7 dager uten piller da uansett hvor jeg er på brettet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke farlig. Men om det går er en annen sak. Noen kropper kjører over hormonene i pillene og får blødninger uansett, men det er bare å prøve. Så sant du har gått minimum 21 dager på pillene så kan du ta 7 dagers pause uansett hvor du er på brettet. Det er fordi Microgynon har det samme hormoninnholdet i alle pillene. 

Anonymkode: e36f0...314

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt ikke farlig. Men om det går er en annen sak. Noen kropper kjører over hormonene i pillene og får blødninger uansett, men det er bare å prøve. Så sant du har gått minimum 21 dager på pillene så kan du ta 7 dagers pause uansett hvor du er på brettet. Det er fordi Microgynon har det samme hormoninnholdet i alle pillene. 

Anonymkode: e36f0...314

Stemmer. Og hos meg går det med 3 brett i slengen før det blir blødninger. 

Skrevet

Har fått beskjed om å hoppe over mensen (microgynon) pga sykdom. Ingen mellomblødninger eller mensen på 4 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 3 brett før jeg spotter, da tr jeg pillefri uke uansett hvor jeg er på brettet. Null stress. Spiller ingen rolle hvilken pille du starter med eller noe. Det at det står ukedager på brettet er for å hjelpe deg med å huske hvilken dag du tok siste pille (lettere å se om man har glemt en). 

Anonymkode: 4f253...044

Skrevet

Microgynon er jo faktisk anbefalt å ta tre brett på rappen før pillefri, men generelt sett er det strengt talt ikke nødvendig å ha en pillefri uke på p-piller uansett fordi blødningen ikke har noe med mensen å gjøre i det hele tatt.
Med mindre du begynner å spotte eller få mellomblødninger er det fullstendig unødvendig med pillefri. For de som begynner å spotte eller får mellomblødninger etter en eller flere overhopp, kan det hjelpe å ta en pillefri uke for å "resette" bortfallsblødningen.

Bruker selv Microgynon og har ikke hatt pillefri uke på over fire år. Jeg får ikke mellomblødninger med mindre jeg glemmer en haug med piller på rappen.
Microgynon er også den pilletypen som blir mest brukt og anbefalt for kvinner med endo, PCOS eller lignende kvinnesykdommer som helst skal unngå å menstruere, hvor man da får beskjed om å ikke ta pillefri uke.

Skrevet

Jeg pleier å ta to brett sammenhengende før jeg tar en pillefri uke og blør. Var en periode jeg tok tre brett istedet men da begynte jeg å få mellomblødninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...