Gå til innhold

Forslag til hva man kan gjøre mens man går arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt opp jobben frivillig (lang historie) og har begynt å forberede meg på å bli arbeidsledig etter at oppsigelsestiden er over. Jeg søker selvsagt på jobber, og dette tar jo opp en del av tiden min, men jeg tenker at jeg også må fylle dagene med noe annet, både for å vise til at jeg ikke bare har lagt på sofaen mens jeg har vært arbeidsledig, men også for å forsøke å beholde litt motivasjon og rutine mens jeg er uten jobb. Jeg har spart opp en del penger, så jeg har muligheten til å reise på en kortere tur og f.eks. jobbe som frivillig i utlandet en liten periode. Har også tenkt på muligheten for å ta noen fag, bidra i frivillige organisasjoner, jobbe med en forretningsidé osv. Andre som har forslag til hva jeg kan gjøre? Og til hva jeg kan skrive i søknadene for at det ikke skal se ut som jeg har fått sparken eller sluttet i jobben fordi jeg er lat?

Anonymkode: 6579a...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt opp jobben frivillig (lang historie) og har begynt å forberede meg på å bli arbeidsledig etter at oppsigelsestiden er over. Jeg søker selvsagt på jobber, og dette tar jo opp en del av tiden min, men jeg tenker at jeg også må fylle dagene med noe annet, både for å vise til at jeg ikke bare har lagt på sofaen mens jeg har vært arbeidsledig, men også for å forsøke å beholde litt motivasjon og rutine mens jeg er uten jobb. Jeg har spart opp en del penger, så jeg har muligheten til å reise på en kortere tur og f.eks. jobbe som frivillig i utlandet en liten periode. Har også tenkt på muligheten for å ta noen fag, bidra i frivillige organisasjoner, jobbe med en forretningsidé osv. Andre som har forslag til hva jeg kan gjøre? Og til hva jeg kan skrive i søknadene for at det ikke skal se ut som jeg har fått sparken eller sluttet i jobben fordi jeg er lat?

Anonymkode: 6579a...312

Mange steder har de frivillighetssentral, hvis det er en slik i nærheten av der du bor. Kan du jo henvende deg til dem og se om de kan ha noe hvor du kan gjøre frivillig arbeid. Eventuelt ta kontakt med en frivillig organisasjon og høre om de har oppgaver du kan hjelpe med.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå på kurs innen områder som vil være gunstig for din utdanning

Anonymkode: 6c268...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...