AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Del Skrevet 21. mars 2018 Føler jeg stiller det spørsmålet hvert år. Men det er virkelig ingenting å finne på her, ikke svømmehall, lekeland, ingenting. Trenger inspirasjon! Er vel fortsatt lov å tenne bål i skauen så kan ta en skautur en dag (det vil si, gå ved skaukanten, er masse snø i skauen). Skal på besøk til familie i noen dager, der er det endel å finne på, men siden hvor lenge vi er der kommer an på meg og min nyoppståtte pelsdyrallergi som jeg overhodet ikke har kontroll på (selv på 20mg/4 tabletter aerius hver dag), så risikerer vi å være der kun én dag for så å måtte reise hjem. Og da må vi jo finne på noe gøy hjemme, da? Jeg er mye syk/sykmeldt, så er egentlig veldig lei av hjemmet og området rundt (det vil si jordene og skauen). Foreslo badeland, som ligger en halvtime unna, for mannen, men han har sosial angst og det å være naken i garderoben var visst ikke noe for ham. Det respekterer jeg og kommer ikke til å mase om det. Men hvilke morsomme aktiviteter kan vi drive på med utendørs? Noen som har noen gode forslag? (Det er ikke park her, ikke butikker) Anonymkode: a5211...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 21. mars 2018 #2 Del Skrevet 21. mars 2018 Kan dere dra bort? En liten ferietur eller leie en hytte der det er barnevennlig med skibakker etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #3 Del Skrevet 21. mars 2018 1 minutt siden, GoldenLioness skrev: Kan dere dra bort? En liten ferietur eller leie en hytte der det er barnevennlig med skibakker etc? Nei. Vi kan ikke dra bort og leie hytte. Ungene er 2 og 4 år forresten. Anonymkode: a5211...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #4 Del Skrevet 21. mars 2018 Har dere primus? i så fall kan dere steke pannekaker utendørs Ellers kan dere lage påskeløype, mao henge opp f.eks. fargerike fjær i kratt og greiner som leder fram til et gjemt påskeegg Anonymkode: f769d...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #5 Del Skrevet 21. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har dere primus? i så fall kan dere steke pannekaker utendørs Ellers kan dere lage påskeløype, mao henge opp f.eks. fargerike fjær i kratt og greiner som leder fram til et gjemt påskeegg Anonymkode: f769d...297 Har ikke primus/stormkjøkken. Men det er tradisjon å, på lørdagen, gjemme påskeegg så det står på agendaen Og de synes det er stas! Men det er jo kun på lørdagen da. Anonymkode: a5211...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #6 Del Skrevet 21. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke primus/stormkjøkken. Men det er tradisjon å, på lørdagen, gjemme påskeegg så det står på agendaen Og de synes det er stas! Men det er jo kun på lørdagen da. Anonymkode: a5211...b4d Dere kan jo f.eks. lage påskeløype en dag tidligere i uken og kombinere det med en tur Trenger ikke å være mye godteri heller, f.eks. kan det vare et par bamsemums som er hengt opp i et tre Anonymkode: f769d...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 21. mars 2018 #7 Del Skrevet 21. mars 2018 https://www.babyverden.no/baby/lek-og-laring/paskeaktiviteter-med-barna/ https://www.familieverden.no/familieliv/arstider-og-hoytider/paske/paskemoro-med-barna/ http://www.tilknytningspedagogene.no/leve-med-barn/hva-skjer/403-10-paskeaktiviteter-for-hele-familien https://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/10-tips-til-uteaktiviteter-med-barna-204708b.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #8 Del Skrevet 21. mars 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler jeg stiller det spørsmålet hvert år. Men det er virkelig ingenting å finne på her, ikke svømmehall, lekeland, ingenting. Trenger inspirasjon! Er vel fortsatt lov å tenne bål i skauen så kan ta en skautur en dag (det vil si, gå ved skaukanten, er masse snø i skauen). Skal på besøk til familie i noen dager, der er det endel å finne på, men siden hvor lenge vi er der kommer an på meg og min nyoppståtte pelsdyrallergi som jeg overhodet ikke har kontroll på (selv på 20mg/4 tabletter aerius hver dag), så risikerer vi å være der kun én dag for så å måtte reise hjem. Og da må vi jo finne på noe gøy hjemme, da? Jeg er mye syk/sykmeldt, så er egentlig veldig lei av hjemmet og området rundt (det vil si jordene og skauen). Foreslo badeland, som ligger en halvtime unna, for mannen, men han har sosial angst og det å være naken i garderoben var visst ikke noe for ham. Det respekterer jeg og kommer ikke til å mase om det. Men hvilke morsomme aktiviteter kan vi drive på med utendørs? Noen som har noen gode forslag? (Det er ikke park her, ikke butikker) Anonymkode: a5211...b4d Bare et tips ang garderobe: alle svømmehaller/badeland har handicap-garderobe. Spør om å få bruke den, så slipper han stå naken foran andre. Jeg har ikke angst, men HAAATER å dusje i fellesdusj. Det er det VERSTE jeg vet. Jeg løser det med å be om å få bruke HC-garderoben. Har aldri badet så mye som etter jeg fant ut dette. Og før noen klager: jeg er sikker på at mannen til ts i likhet med meg har både antenner og folkeskikk. Man står ikke og okkuperer garderoben i timevis mens rullestolbrukere står i kø, og man venter og lar handicappede gå foran i køen om de skal bruke garderoben. Det tar 3 minutter å dusje og skifte, så med mindre alle handicappede i kommunen er i badelandet den dagen skal det gå bra at også friske folk låner den. Etter bad dusjer jeg med badetøyet på og tørker og skifter på toalettet, så dusjer jeg på nytt når jeg kommer hjem. Så slipper jeg å stå naken foran fremmede. Er personalet frekke og spør hvorfor sier han bare at han har et skjult handicap. Mange med f.eks stomi bruker HC-garderoben, men det er ikke noe personalet har noe med. Anonymkode: 782b7...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #9 Del Skrevet 21. mars 2018 Dere må da vel kunne ta dere fram til nærmeste tettsted med fireåringen en av dagene, og gå på kino? Biblioteket med begge? Ta med barna når dere allikevel skal handle, og se på NOE? Du kan ta med fireåringen til badeland, mens far og den minste er hjemme og ser på teletubbies eller noe dere har lånt på biblioteket. Eller du tar begge i bassenget, og han sitter i kafeen/på kanten uten å bade, det går da bra? Ute kan dere enten ake og lage snøborg, eller gjøre klart for våren og bygge en hytte hvis det er bart. Ikke så mye bygging som skal til, men finn et sted der de kan leke og være som er "hytta", gjør det "fint" der, ta med sitteunderlag og mat og spis der. Er det dårlig vær, lager dere hytta inne. Og la den stå noen dager inne også, slik at kosedyr osv kan virkelig flytte inn og den kan være barnehage og legekontor eller en buss eller hva det skulle være. Anonymkode: 230ed...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #10 Del Skrevet 21. mars 2018 De er bare 2 og 4 år, tror ikke de trenger så veldig avanserte ting som skjer. F.eks gå til bhg og lek der, på utearealene. Finn en bakke og ak litt. Ta med 4 åringen på en liten skitur. Lag et tårn av legoklosser, se om dere når taket. Bak en kake. Besøk noen venner. Snøsmelting har begynt her vi bor, ta på vanntette klær og la de leke med vann, snø og søle ute, ta selv en stol og en kaffe og se på. Bruk konditorfarge i snøen, kjempegøy! Er det kuldegrader, frys ned engangshansker så blir det ishender, gjerne med konditorfarge i her også. LAg popcorn og se en film (kanskje litt for små...) Lek med plastelina. Kjør en tur dere aldri har vært. Dra på kafe. Bibliotek. Kjøpesenter. Museer. Skjønner godt du har behov for å komme deg ut, ta med barna på det du har lyst til. Men tror nok at barna er fornøyd med helt enkle ting, så for dem trenger det nok ikke være så voldsomt som skjer. Hvis du tenker at det bør skje noe for dem hele tiden, så tror jeg ikke det altså. Taler av egen erfaring. Anonymkode: 9baca...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå