Gå til innhold

Blomster når baby blir født?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden om hva mor/svigermor gjorde for deg da du fødte:

Jeg ser at mange skriver at ingenting ble gjort eller gitt. Hvem her fikk en liten barselgave, gave til baby eller blomsterbukett? 

Jeg fikk blomster sendt på døren av mange i familien, og ble veldig skuffet over at det ikke kom et kort eller en sms fra svigermor med en gratulasjon. Ifølge KG er visst det skyhøye og urealistiske forventninger. 

Vi pleide å gi svigermor blomsterbukett på døren på morsdag 500-600 kr hvert år. Virker som mange synes slikt er en selvfølge at man gjør. Er virkelig morsdag og lignende viktigere enn å sende en oppmerksomhet i forbindelse med at et liv har kommet til verden? Og ikke minst, ens eget barnebarn? 

Har dere virkelig ingen forhåpninger om at svigermor eller mor kan komme med en liten rema-bukett til 79 kr når ett barnebarn har kommet til verden? 

Anonymkode: 276d5...da4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk barselgave til babyen fra svigers før fødsel, og blomster på sykehuset ved besøk. Barselgave fra mine foreldre var også gitt på forhånd. Fikk blomster av mannen ved hjemkomst, ikke tilsendte blomster fra andre i familien. Hverken jeg eller mannen har sendt blomster når andre har fått barn heller, men gitt gaver til babyen. 

Jeg er vant til at sykehus ikke tillater friske blomster av hensyn til allergi og hygiene. Tenkte aldri at noen burde sendt noe hjem til oss heller, men slike fysiske gaver er ikke viktige for oss. Vi har gode familierelasjoner, så vi visste at familien gledet seg for babyen på egne og våres vegne. Tenker at tanker om uteblitte blomster og kort og sms ikke handler så mye om disse gestene i seg selv, men at man kanskje ikke er så nære og trygge på hverandre? 

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nok å ha fått en baby? Skal dere ha enda mer? 

Anonymkode: 8a305...086

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nok å ha fått en baby? Skal dere ha enda mer? 

Anonymkode: 8a305...086

Når man får en baby, er det fint om ens aller nærmeste deltar og viser glede over det nye familiemedlemmet. Når ts sier at svigermor ikke gratulerte så stusser jeg på familieforholdene. Blomster eller ikke betyr ikke allverdens for meg, men at de viser hjertevarme for babyen vår og gleder seg med oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at mange skriver at ingenting ble gjort eller gitt. Hvem her fikk en liten barselgave, gave til baby eller blomsterbukett? 

Jeg fikk blomster sendt på døren av mange i familien, og ble veldig skuffet over at det ikke kom et kort eller en sms fra svigermor med en gratulasjon. Ifølge KG er visst det skyhøye og urealistiske forventninger. 

Vi pleide å gi svigermor blomsterbukett på døren på morsdag 500-600 kr hvert år. Virker som mange synes slikt er en selvfølge at man gjør. Er virkelig morsdag og lignende viktigere enn å sende en oppmerksomhet i forbindelse med at et liv har kommet til verden? Og ikke minst, ens eget barnebarn? 

Har dere virkelig ingen forhåpninger om at svigermor eller mor kan komme med en liten rema-bukett til 79 kr når ett barnebarn har kommet til verden? 

Jeg vil si det normale er å få en oppmerksomhet av nærmeste familie når man har født, feks blomster og/eller kort. I alle fall en gratulasjon! 

At man får nedvasket huset og blir vartet opp med alt i flere dager har jeg ikke hørt om i min omgangskrets i alle fall, men det må jo være svært hyggelig for de som får det. Her var det mannen som ordnet og stelte til vi kom hjem, men både min mor og svigers ga oss gaver, blomster og kort. Hadde vi ikke fått en gratulasjon engang hadde jeg lurt på om noe var alvorlig galt i familieforholdet, tør påstå at noe er «galt» da. 

Anonymkode: 70de7...f71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vant med å kjøpe blomster til morsdag og farsdag, tar gjerne med en blomsterbukett når vi blir bedt til selskap (ikke en vanlig onsdagsmiddag) hos mor eller søsken. Jeg har kjøpt blomster til nybakte foreldre (søsken, nære venner) og gave til baby i tillegg. 

Jeg får selv blomster til morsdag, og fikk også blomster (samt gave til baby) av både foreldre, svigerforeldre, søsken og nære venner, samt blomst fra den nybakte pappaen. 

Vi fikk gave til babyen fra alle i familien (inkludert mine egne tanter og onkler) , både nære venner og mer perifere venner, vi fikk til og med oppmerksomhet til babyen fra min mors venninner og fra svigermors venninnger. Vi fikk til og med gave fra naboer og fra kollegaer. 

Anonymkode: c2b4a...1a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor og sigerinne vasket og ryddet hele boligen vår før vi kom hjem. På bordene stod blomster fra mange. Noen med kort andre uten. 

Svigermor var og vel kjent med hva hennes sønn hadde gitt sine barns mamma, nemlig et arvesmykke svigermor hadde forært han. Hva mer kan man ønske seg? 

Svigermødre kommer i like mange utgaver aom svigerdøtre. Ikke alle svigerdøtre jobber for å ha et godt dorhold til svigermor og omvendt. 

Anonymkode: 282d5...ac1

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk (altfor) dyre gaver av foreldrene våre :O I tillegg hjalp de mye til og visste ikke hva godt de kunne gjøre for oss!!

Anonymkode: 922c4...584

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stiller hun ikke opp for dere i det hele tatt siden du så gjerne skulle hatt blomster? Og dere fikk jo så mange blomster! Jeg hadde bare mer enn nok med babyen for min del, la ikke merke til så mye av disse tingene.

Anonymkode: f97f3...a5f

Skrevet

Vi fikk blomster fra svigerforeldrene mine som bor langt unna. Veldig hyggelig gjort, men sånn helt ærlig er det de mest bortkastede blomstene som noensinne har vært innenfor disse dørene. Tror vi knapt kastet et blikk på dem de dagene de levde, vi hadde fokus et helt annet sted. Satte mye større pris på andre gaver de ga, som feks hjemmestrikk til babyen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en god bodylotion fra svigermor etter fødselen, det satte jeg stor pris på. Lå 2 uker på barsel og huden ble knusktørr.

Men den som virkelig overrasket meg var svigerfar, gamle mannen dro på egenhånd og kjøpte ei kjempedeilig morgenkåpe til meg! Det måtte til mente han, så slapp jeg å fryse når jeg måtte opp om natta. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...