Gå til innhold

Forlenges dagpenger perioden når jeg jobber?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på dagpenger og har nå gått på det i 10 mnd. Nå har jeg fått meg en jobb, men det er bare i 2 mnd. Etter det har jeg ikke jobb. Er det sånn at når jeg jobber de 2 mnd så vil dagpengerperioden min forlenges med 2 mnd siden det er 2 år totalt med dagpenger? Eller går dette innenfor de 2 årene? 

Anonymkode: a594d...774

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går innenfor. Må jo tjene så og så mye for å få rett på dagpenger.

Anonymkode: 3c27a...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Tja, i følge nav så kan du søke om gjenopptak av dagpengene. Men har i praksis fått høre at folk som har søkt om gjenopptak ikke har fått pengene :)

Anonymkode: 91f3c...aaa

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, i følge nav så kan du søke om gjenopptak av dagpengene. Men har i praksis fått høre at folk som har søkt om gjenopptak ikke har fått pengene :)

Anonymkode: 91f3c...aaa

Så hva gjør de da uten jobb og inntekt?

Anonymkode: 3c27a...c9b

Skrevet

Du har fått et vedtak på enten 52 eller 104 uker på dagpenger. Dersom det er uker du ikke får dagpenger fordi du jobber, så har du jo ikke brukt disse uken og får de derfor "lagt" til perioden din. Eks. om du har vedtak i 52 uker fra 1.januar, men jobber 3 uker på sommeren vil dagpengene dine vare til ca 21.januar i stedet for 1 januar året etter.

Dersom du kun jobber 5 uker trenger du ikke søke gjenopptak, da starter dagpengene igjen automatisk så fort du ikke jobber over 50%, men om du har tre meldekort uten utbetaling må du søke gjenopptak for å starte uttak av dagpenger på det opprinnelige vedtaket. Så sant du da har igjen uker får du alltid innvilget gjenopptak (om vilkårene fortsatt er tilstede....).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...