Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja det mener jeg. Her i landet har vi alle rett og mulighet til en god utdanning også velger  man å ikke benytte seg av den. Og ha så dårlig råd at man må få hjelp av nav og bruke opp pengene til skattebetalerne. 

Anonymkode: f4869...99c

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det mener jeg. Her i landet har vi alle rett og mulighet til en god utdanning også velger  man å ikke benytte seg av den. Og ha så dårlig råd at man må få hjelp av nav og bruke opp pengene til skattebetalerne. 

Anonymkode: f052e...ed3

• Liker 3
Skrevet

Du var jo virkelig voksen og reflektert!

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Gratis tilgang på utdanning er ikke den eneste forutsetningen man behøver for å få seg en utdannelse, eller en jobb. 

Anonymkode: 0419c...48a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på at mange folk uten utdanning også har jobber og betaler skatt? 

Anonymkode: 14b64...ca3

• Liker 18
Gjest Inverness
Skrevet

Skjønner det. Men da må de fattige slutte å klage og være fornøyde med det de har. First price mat er bra nok og man kan ligge i telt istedetfor å dra til syden

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Inverness skrev:

Skjønner det. Men da må de fattige slutte å klage og være fornøyde med det de har. First price mat er bra nok og man kan ligge i telt istedetfor å dra til syden

Jeg tror du har et litt enkelt syn på verden her. Hovedproblemene med å være fattig er ikke at man må spise first price og ikke får reist til syden hver sommer...

Anonymkode: b7401...f3e

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Inverness skrev:

De som er fattige har nok aldri vært i syden og savner det sikkert ikke heller, ei heller klager over det. Det er vel heller dem med mye penger som får angstanfall hvis femukers ferien til karibien går fløyten på grunn av omrokering i ferieplanen på jobb.

Anonymkode: 14b64...ca3

• Liker 13
Skrevet (endret)

.

Endret av AmandaVI
Skrevet

Javisst kan vi det. Tusen takk, meg, for at du står i utfordringene hverdagen gir deg og lever livet ditt til det fulleste uansett hva som skjer. Du er tapper. Ikke bare takler du det, men presterer de utroligste ting. Du har overlevd grov mobbing og overgrep, fattigdom, den ene hjertesorgen etter den andre, alvorlig sykdom og hver dag trosser du sårene dette har skapt for å utrette nye ting. Skammen har du kastet av deg. Ingen har greid å knuse deg. Før sto du på utsiden av samfunnet. Nå er du samfunnet. Måtte du alltid ha styrken til å fortsette kampen. For deg selv, og andre som trenger ditt håp. ❤

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Alle er samfunnet.

Anonymkode: 73e9e...805

• Liker 1
Gjest Inverness
Skrevet

Mente ikke å såre noen. Tenkte ikke på at det kan være andre årsaker til fattigdommen. Unnskyld :ninuskapus:

AnonymBruker
Skrevet

Det er min feil at min far voldtok meg fra ung alder, og ga meg juling, det er min feil at min mor holdt på med psykisk terror og ga meg juling. Jeg måtte derfor flytte som 16 åring, og starte å jobbe, for å klare meg. Altså ingen utdannelse. Så ble jeg gift, fikk 2 barn, så var det min feil at jeg fikk kreft, og med stygge ettervirkninger av. Tok mange år før jeg klarte noe igjen. Da bestemte jeg meg, for at det var på tide å få meg en utdannelse. Jeg var og blitt alene med barna. Så da jeg var på slutten av min utdannelse, ble jeg syk igjen. Selvfølgelig min feil. Denne gangen mener legene at jeg aldri vil komme tilbake til arbeidslivet. Og siden jeg ble syk under studier, så får jeg lavest sats AAP. Og jeg skal forsørge 2 tenåringer med dette. Om 6 mnd, er største tenåringen 18 år, da mister jeg barnetrygd og bidrag, men må fortsatt forsørge barnet.

Anonymkode: 20582...428

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er min feil at min far voldtok meg fra ung alder, og ga meg juling, det er min feil at min mor holdt på med psykisk terror og ga meg juling. Jeg måtte derfor flytte som 16 åring, og starte å jobbe, for å klare meg. Altså ingen utdannelse. Så ble jeg gift, fikk 2 barn, så var det min feil at jeg fikk kreft, og med stygge ettervirkninger av. Tok mange år før jeg klarte noe igjen. Da bestemte jeg meg, for at det var på tide å få meg en utdannelse. Jeg var og blitt alene med barna. Så da jeg var på slutten av min utdannelse, ble jeg syk igjen. Selvfølgelig min feil. Denne gangen mener legene at jeg aldri vil komme tilbake til arbeidslivet. Og siden jeg ble syk under studier, så får jeg lavest sats AAP. Og jeg skal forsørge 2 tenåringer med dette. Om 6 mnd, er største tenåringen 18 år, da mister jeg barnetrygd og bidrag, men må fortsatt forsørge barnet.

Går 18-åringen på skole? I så fall har barnet fortsatt rett på bidrag. Tror bidraget da går til barnet, men da får h*n dekke mer selv av ting og tang du tidligere betalte.

Anonymkode: e4f26...57d

• Liker 3
Gjest Inverness
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingentign av dette er din feil. Klem :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Tenk gjennom denne påstanden din litt mer før du uttaler deg.

Anonymkode: 34500...16d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat som at det at jeg kommer fra en familie som har hatt penger og investert i eiendom, slik at jeg har billig bolig og et sikkerhetsnett som gjør at jeg ikke trenger å bekymre meg over økonomien selv om jeg har havnet på aap ene og alene er min egen fortjeneste... :rolleyes: 

Anonymkode: 01344...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ironisk nok er de fleste av norges rikeste, mennesker som har arvet forumen sin. Men av en eller annen grunn tenker man at man har stor påvirkning på hvor man ender opp i livet økonomisk. Flaks er som regel forskjellen på de rike og fattige

Anonymkode: 7cd8b...21c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ganske sikker på at TS er en 14 år gammel gutt.

Anonymkode: 55d02...61e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...