AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #1 Skrevet 21. mars 2018 Nydelig, mørk eikeplate, som ikke tåler å bli satt glass eller annet med snev av fukt under seg på uten at det blir stygge ringer - hva gjør jeg for å unngå evig frustrasjon?!? Anonymkode: 15b94...99c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #2 Skrevet 21. mars 2018 Da må du olje den oftere. Anonymkode: 8ce55...a21 7
Gjest Supersnella Skrevet 21. mars 2018 #3 Skrevet 21. mars 2018 Bruk Osmo olje, den er super. Påfør etter bruksanvisningen og den holder lenge.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #4 Skrevet 21. mars 2018 Hvem har mørk eikeplate på kjøkkenet?? Du får kjøpe deg brikker til å ha under glassene eller duk. Anonymkode: e78f3...bd3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #5 Skrevet 21. mars 2018 Er det laminat du har ? Isåfall har jeg samme problemet. Alt setter flekker. Kutter jeg opp grønnsaker ogen paprika spretter av brettet til benkeplaten så gir selv det flekker jeg ikke får vekk. Kan bare glemme og sette et vannglass på benken, det gir forferdelig stygge flekker. Veldig frustrerende så håper også du får noen tips her som jeg også kan bruke. Anonymkode: f6500...988
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #6 Skrevet 21. mars 2018 Har benkeplate i tre. Oljer regelmessig. Har ikke problemer med merker, selv om jeg baker rett på benken. Anonymkode: 02451...5f5 1
Arkana Skrevet 21. mars 2018 #7 Skrevet 21. mars 2018 Vi har alltid hatt heltre benkeplate og aldri opplevd at det blir flekker lett. Vi bruker Liberon olje om det har noe å si. Oljer sjelden, men den holder godt likevel. 1
asterix Skrevet 21. mars 2018 #8 Skrevet 21. mars 2018 Du må olje, olje, olje, til benken er helt mettet med olje, og deretter olje jevnlig for å vedlikeholde. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #9 Skrevet 21. mars 2018 jeg satt min inn med hardvoksolje fra osmo, beregnet på gulv egentlig. Tre strøk, 12 timer tørking mellom hvert strøk. Benkeplaten ser lie fin ut tre år senere uten mer oljing. Anonymkode: 32f19...235
isbjørnungen Skrevet 21. mars 2018 #10 Skrevet 21. mars 2018 Vi har heltre eik. Blir merker etter fukt hvis glass osv blir stående lenge, men det forsvinner stort sett når vi steller benken med rens og godt med olje. Ikke plaget med merker fra grønnsaker osv. Nå holder vi på å pusse benken, det virker til at det blir veldig fint. Etter nesten 10 år med heltre eik benkeplate er konklusjonen at det er veldig fint å se på, men vi skal nok aldri ha det igjen pga det krever en del arbeid. Blir fort stygt særlig rundt vasken og komfyren, særlig hvis man er dum nok til å leie ut til noen som ikke tørker opp vann rundt vasken til tross for oppfordringer. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #11 Skrevet 22. mars 2018 19 timer siden, isbjørnungen skrev: Vi har heltre eik. Blir merker etter fukt hvis glass osv blir stående lenge, men det forsvinner stort sett når vi steller benken med rens og godt med olje. Ikke plaget med merker fra grønnsaker osv. Nå holder vi på å pusse benken, det virker til at det blir veldig fint. Etter nesten 10 år med heltre eik benkeplate er konklusjonen at det er veldig fint å se på, men vi skal nok aldri ha det igjen pga det krever en del arbeid. Blir fort stygt særlig rundt vasken og komfyren, særlig hvis man er dum nok til å leie ut til noen som ikke tørker opp vann rundt vasken til tross for oppfordringer. Jeg skal heller aldri mer ha heltre benkeplate. Hadde laminat før, og den holdt seg pen uansett hva jeg gjorde. Hard bruk av 5 stk. satte ingen merker, den hadde heller ikke et eneste hakk. Heltre får svarte ringer etter teboksen, løste det omsider med å ha blank neglelakk under boksen. Det blir også fort merker etter alt mulig. Laminat var også mye bedre å bake på. Nå har vi nettopp behandlet benkeplaten igjen, og får håpe den holder seg pen en stund. Men for noe herk! Anonymkode: 1da25...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå