Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene på nattevakt på jobben min innenfor helsesektoren. Det i seg selv er ikke noe problem. Men nå har jeg blitt syk. Skikkelig syk. Har 38,5 i feber, ekstreme smerter i magen (nederst på høyre side), har kastet opp og føler meg HELT jævlig. Svetter og har løs mage også, men var hard i magen tidligere. Tror aldri jeg har kjent noe lignende/følt meg sykere. Startet med magesmerter midt på magen i går, men de siste 1-2 timene har det eskalert. I følge symptomene kan det være blindtarmbetennelse. Jeg klarer såvidt reise meg, og hvis noen av pasientene her trenger hjelp nå er jeg ikke i stand til å hjelpe dem. Skulle gått en sjekkrunde nå klokka 04, men det klarte jeg ikke gjennomføre. 

Jeg ringte begge sjefene mine rett før klokken 04, men fikk (selvfølgelig..) ikke svar. Har også ringt tre andre kollegaer, men alle sover jo nå. Hadde dette skjedd når jeg hadde fri hadde jeg uten tvil dratt til legevakta, kanskje ringt etter ambulanse også. 

Hva skal jeg gjøre?? Hvem skal jeg ringe? Legevakta? Jeg kan jo ikke bare dra fra arbeidsplassen uten en avløser. 

Jeg har aldri hatt så vondt før, og trenger virkelig hjelp...!!!!

Anonymkode: 3e376...de1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke noen som er bakvakt? Noen som er på jobb på en annen avdeling/enhet? 

Hva skal du gjøre dersom noe er galt med en av pasientene? Hvis det bare er å ringe ambulanse, så er det vel litt vanskelig. 

Ja, jeg ville ringt legevakten for å høre. 

God bedring ihvertfall!

• Liker 2
Skrevet

Ring legevakten å forklar dem situasjonen. Kanskje de klarer å nå noen som om ta over for deg. Gi dem nummeret til sjefen din og andre medarbeidere og vikarer.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å slappe av og ta deg en Paracet. Har dere ikke medisinskap på jobb? Hvis det er veldig alvorlig så ringer du legevakten. 

Anonymkode: ea59d...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke rutiner på dette? er ikke det ulovlig?

Anonymkode: 30f3e...775

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å slappe av og ta deg en Paracet. Har dere ikke medisinskap på jobb? Hvis det er veldig alvorlig så ringer du legevakten. 

En Paracet? Wtf! Dette er ikke en vanlig liten hodepine... hun jobber innen helse og disse symptomene er ikke til å spøke med.

Anonymkode: 1d857...f21

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ring og ring helt til du får svar. Ring legevakt også og forklar at du trenger hjelp men ikke har mulighet til å forlate arbeidsplassen. 

Anonymkode: 7760b...715

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En Paracet? Wtf! Dette er ikke en vanlig liten hodepine... hun jobber innen helse og disse symptomene er ikke til å spøke med.

Anonymkode: 1d857...f21

ok beklager, prøvde bare å berolige litt.

Skrevet

Er du så syk at du vurderer ambulanse og så klarer du å skrive DET lange, velformulerte innlegget?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare ringe øvrige og beordre noen på jobb. Er du tilknyttet et annen avd med sykepleier, hj.tj å ringe til hvis du trenger hjelp så ringer du du og. 

Anonymkode: 8c938...cab

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten først og forklar situasjonen. Ring deretter til kolleger og sjefer non stop. I verste fall ville jeg ringt politiet (ikke nødnummeret, da) og sagt at du må forlate pasienter alene fordi du er akutt syk og ikke får tak i avløser. Men nå er vel kollegene dine snart våkne? 

Anonymkode: afbfe...bd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar ikke sykepleieren på bakvakt telefonen? Høres merkelig ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 0ec5b...f40

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Eselører skrev:

Er du så syk at du vurderer ambulanse og så klarer du å skrive DET lange, velformulerte innlegget?

Ha,ha, ja veldig smart å bruke "sine siste krefter" på å be om råd på KG.... :rolleyes:  Får du ikke tak i sjef eller kollegaer, ring nærmeste sykehjem eller bolig for funksjonshemmede, de kan hjelpe til med å organisere det. Hvis du tilkaller lege vil denne også finne en løsning ved behov.

Anonymkode: 490d9...c2a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, natana skrev:

Ring legevakten å forklar dem situasjonen. Kanskje de klarer å nå noen som om ta over for deg. Gi dem nummeret til sjefen din og andre medarbeidere og vikarer.

Som tidligere legevaktsarbeider vil jeg bare si at vi ikke hverken sender folk til å erstatte ansatte som jobber på sykehjem e.l. når de blir syke (som om bemanningen rekker til det) eller blander oss i bemanningakabalen i andre kommunale tjenester. 

TS nå regner jeg med det snart er folk på jobb hos deg og at de som skal kommer har stått opp så du får tak i dem på tlf. Så bør du ta opp med leder hvordan dere skal håndtere det om noe slikt skjer igjen. Husk at de færreste symptomer på appensicitt faktisk har det, god bedring :)

Anonymkode: 88bb5...1db

• Liker 2
Gjest N-Nøff
Skrevet
1 time siden, Eselører skrev:

Har du aldri vært syk før? Jeg kan fint skrive velformulerte innlegg med alvorlig sykdom. Har gjort det før! Det er faktisk imponerende hvordan man greier å fokusere når det gjelder 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar!! Fikk tak i en kollega cirka 20 minutter etter jeg skrev innlegget. Personen tok over for meg og jeg tok taxi til legevakta :) har fått akutt blindtarmbetennelse og venter på operasjon.. 

Og til dere som lurer på hvordan jeg kunne ha så vondt og fortsatt klare å skrive innlegg her, det var absolutt ikke noe problem. Var helt desperat etter en løsning, så kunne sikkert gått 1 mil hvis det var det som skulle til også ;) 

TS 

• Liker 15
Skrevet

Bra det gikk bra!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar!! Fikk tak i en kollega cirka 20 minutter etter jeg skrev innlegget. Personen tok over for meg og jeg tok taxi til legevakta :) har fått akutt blindtarmbetennelse og venter på operasjon.. 

Og til dere som lurer på hvordan jeg kunne ha så vondt og fortsatt klare å skrive innlegg her, det var absolutt ikke noe problem. Var helt desperat etter en løsning, så kunne sikkert gått 1 mil hvis det var det som skulle til også ;) 

TS 

Uff, bra du fikk reist til legen så fort. 

Anonymkode: b70e6...d77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...