Gå til innhold

Kun ute etter et ligg eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en mann på snart 40 år. Jeg er 29. Møtt han 3 ganger. Til kaffe og lunsj. Han virker ganske snill, og sjenerøs. Kjører flunke ny bil, har en bra jobb, trener og ser bra ut. Jeg er nok veldig pratsom og skravlete, og han litt mer stille. Har sånnsett slitt litt med holde samtalen i gang, men tenker kanskje han er litt sjenert rundt damer i starten. 

Han kaller meg "flotta", pena og at jeg er hyggelig og at han vil møte meg mer. MEN jeg mistenker jo med han som med 99% andre tinderdates at han kun er ute etter lek og moro? Han sa på forrige date at han er ute etter noe mer seriøst da han begynner å bli for gammel å rote rundt. Men han kan fort sende meg en snap "Si fra om du vil ha litt kos da...", eller som nå nylig, han inviterer meg på hotelldate i en annen by som en forsinket bursdagsgave. Jeg har ikke engang ligget med han. 

Så hva er dommen, tror dere det samme som meg? 

Anonymkode: 357e4...df8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Han ser ikke akuratt for seg at du skal bli den han gifter seg med. Om du vil ha barn så er jo løpet kjørt med en på hans alder uansett. Dette er sex og ikke noe annet enn hyggelig selskap , romanse og sex. Ikke forpliktelser, ansvar og forhold.

Anonymkode: 02c93...706

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Han ser ikke akuratt for seg at du skal bli den han gifter seg med. Om du vil ha barn så er jo løpet kjørt med en på hans alder uansett. Dette er sex og ikke noe annet enn hyggelig selskap , romanse og sex. Ikke forpliktelser, ansvar og forhold.

Nei, jeg har unge selv. Og han er ferdig med sine. 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

han kan fort sende meg en snap "Si fra om du vil ha litt kos da...", eller som nå nylig, han inviterer meg på hotelldate i en annen by som en forsinket bursdagsgave.

Alarmen min går ihvertfall. Han leter for mye etter en mulighet til sex.

AnonymBruker
Skrevet

Men går jo An å både ville ha sex med noen og også ville ha et forhold samtidig. Er jo ikke nødvendigvis sånn at en mann vil kun ha en av delene.  Synes han du bra nok så vil han nok begge deler,  om han er klar for et forhold.  Og det sier han jo at han er. 

Anonymkode: 45f04...f1d

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Han kan faktisk være interessert i et forhold. Hvorfor tror alle at forhold alltid starter med 3 måneder med evilange kafebesøk og stadig tørrprat som "Liker du pizza?". "Ja, jeg liker pizza". "Liker du pizza?". "Ja, jeg liker pizza, også". Noen forhold starter rett og slett med sex.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Han kan faktisk være interessert i et forhold. Hvorfor tror alle at forhold alltid starter med 3 måneder med evilange kafebesøk og stadig tørrprat som "Liker du pizza?". "Ja, jeg liker pizza". "Liker du pizza?". "Ja, jeg liker pizza, også". Noen forhold starter rett og slett med sex.

Jepp, og er stort sett over før pizzaen er stekt. 

Anonymkode: cb673...5c8

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare forutinntathet og trangsynthet som får deg til å si det. Du må forstå at folk har forkskjellige preferanser og forskjellige måter å gjøre ting på, som betyr at du ikke sitter på fasiten. Noen langsiktige forhold starter med sex med en gang, andre forhold starter med forsiktig. Det finnes ikke en fasit som gjør at du alltid kan vite hva som gjelder i hvert tilfelle. Etter min erfaring så er det et dårlig tegn om det går lang tid før noe seksuell tiltrekning melder seg, og et bra tegn om det melder seg tidlig. Min erfaring trenger ikke være rett for deg, men det betyr ikke at du kan avfeie det. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke min erfaring. 

Anonymkode: 45f04...f1d

Skrevet

Det foreligger for lite informasjon til å ha en kvalifisert mening.

Men generelt er det lite tillitsvekkende at en 40-åring bruker snap til å spørre om man vil ha kos. "Flotta" og "pena" burde etter mitt syn også diskvalifisere for videre dating. Trodde de ordene døde på 80-tallet (men det var kanskje da han hadde sin storhetstid?)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det bare høres ut som han er litt klomsete med damer. Han høres ut som en snill og god mann som vil gi mye kjærlighet "til den rette", som det heter.

Jeg får inntrykk av at han er ute etter noe langvarig. 

Anonymkode: da04f...50d

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har hørt. Er Mange som får barn når de er over førti. Både kvinner og menn.

Anonymkode: 718d3...275

Skrevet
8 timer siden, Overrasket skrev:

:hoho:

Og til ts: hvordan i all verden skal vi vite hva han er ute etter utifra dette? Selv hadde jeg blitt veldig skeptisk til å fortsette om det ikke lå en seksuell spenning der. Det er jo en ganske sterk drivkraft for om man liker en person nok til å ville treffes videre. Du kan jo snu litt på det: hva har en flunkende ny bil med om han er forholdsmateriale eller ei?

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Overrasket skrev:

Det er bare forutinntathet og trangsynthet som får deg til å si det. Du må forstå at folk har forkskjellige preferanser og forskjellige måter å gjøre ting på, som betyr at du ikke sitter på fasiten. Noen langsiktige forhold starter med sex med en gang, andre forhold starter med forsiktig. Det finnes ikke en fasit som gjør at du alltid kan vite hva som gjelder i hvert tilfelle. Etter min erfaring så er det et dårlig tegn om det går lang tid før noe seksuell tiltrekning melder seg, og et bra tegn om det melder seg tidlig. Min erfaring trenger ikke være rett for deg, men det betyr ikke at du kan avfeie det. 

Men at man velger å vente med sex betyr jo ikke at det ikke er noen seksuell tiltrekning der. Jeg ville aldri dratt på mer enn et par dater med en jeg ikke føler den type kjemi med. På datene mine (to forskjellige, så ikke mye erfaring), så har kroppen min lyst til å rive av dem klærne allerede første dagen, men det føles likevel veldig feil for meg. Jeg venter med sex til jeg er trygg på mannen, til vi er eksklusive og til vi begge liker hverandre og vet at vi vil prøve å satse på hverandre/se hva der kan utvikle seg til. Den seksuelle kjemien er der hele veien.

(Er ikke snakk om flere hundre kafé dater der vi snakker om pizza forøvrig :fnise: )

Anonymkode: f7842...c80

AnonymBruker
Skrevet
På ‎20‎.‎03‎.‎2018 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Har møtt en mann på snart 40 år. Jeg er 29. Møtt han 3 ganger. Til kaffe og lunsj. Han virker ganske snill, og sjenerøs. Kjører flunke ny bil, har en bra jobb, trener og ser bra ut. Jeg er nok veldig pratsom og skravlete, og han litt mer stille. Har sånnsett slitt litt med holde samtalen i gang, men tenker kanskje han er litt sjenert rundt damer i starten. 

Han kaller meg "flotta", pena og at jeg er hyggelig og at han vil møte meg mer. MEN jeg mistenker jo med han som med 99% andre tinderdates at han kun er ute etter lek og moro? Han sa på forrige date at han er ute etter noe mer seriøst da han begynner å bli for gammel å rote rundt. Men han kan fort sende meg en snap "Si fra om du vil ha litt kos da...", eller som nå nylig, han inviterer meg på hotelldate i en annen by som en forsinket bursdagsgave. Jeg har ikke engang ligget med han. 

Så hva er dommen, tror dere det samme som meg? 

Slapp av. Tror han er ute etter tusenvis av ligg.

Anonymkode: 52f8a...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...