Gå til innhold

Dårlig humør av alt kaoset.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid likt å ha det ryddig rundt meg. Føler at humøret rett og slett blir bedre når jeg har litt system og orden i huset.

Så fikk vi barn og har samtidig pusset opp deler av huset. Ganske dumt, ja men nødvendig.

Mannen står på både i sin jobb, med barna og i huset. Han deltar aktivt med rydding og vasking.

Jeg føler likevel ikke at vi kommer noen vei. Det blir like fort rotete (og veldig skittent) igjen. Jeg blir faktisk sliten av alt kaoset rundt meg og føler jeg bruker unødvendig mye tid på rydding, sortering, klesvask på. Det gjør meg litt sur. Det ser liksom så håpløst ut. Vil ha overskudd til trening, være sosial osv. Sånn som vi har det nå, så unngår jeg å få folk på besøk. Det er liksom på halvåtte her. Men andre har det så fint og ordentlig (virker det som).

Nå begynner barna heldigvis i barnehage, og da håper jeg at jeg får litt orden på ting i hjemmet  (jobber turnus). 

Men jeg trenger tips. Hvor begynner jeg? 

Tenkte jeg skulle starte med kasting/gi bort/selge.

Men jeg trenger oppbevaringsplass til f.eks votter, sko, badartikler, brettspill, leker etc.

Usj. Gi meg styrke og gode råd :)

Anonymkode: d7786...4f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skaff container og få ut alt av oppussingssøpla deres:)! Det hjelper sykt!

og prøv å bli kvitt ting dere ikke bruker, være seg klær, kjøkkenutstyr eller møbler. Mindre å vaske, mindre å rydde, mer plass i rommene. 

Ha faste plasser til det meste, da blir det faktisk mindre rydding.

og husk at det er lov å ha en slik periode dere har nå, den er ment å være midlertidig! Klapp dere selv på skuldra for den jobben dere legger ned

Anonymkode: 459c3...091

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp lest Synnøve Skarbø sin bok om rydding. Veldig motiverende og gode tips hun kommer med. :)

Anonymkode: 77cab...a88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...