Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, 

Jeg jobber som pleieassistent ved siden av studiene og i helgen satt jeg fastvakt på natten for første gang. De ringte fra jobben og spurte om jeg kunne sitte fastvakt og jeg sa ja, og når jeg kom på jobb så fant jeg ut at jeg skulle sitte fastvakt for beboeren som jeg kom så godt overens. Jeg holdt beboeren i hånden og strøk henne på håret. Jeg holdt henne i hånden da hun gikk bort. Jeg følte ikke noe akkurat der og da men når jeg kom på jobben i dag ble jeg lei meg fordi hun ikke satt i stuen. Noen ganger på morgenen når jeg gikk forbi rommet henne så vinket jeg til henne og hun vinket alltid tilbake. Hun likte at døra var åpen. En gang da jeg måtte holde koppen hennes sånn at hun ikke skulle søle så strøk hun meg på hode med den ledige hånden. Når jeg jobbet kveldsvakt så sa jeg alltid hei til henne og hele ansiktet hennes lyste opp og svarte alltid hei vennen. Jeg er kjempe lei meg og føler at jeg tar det tungt. Jeg tar det tyngre enn det jeg føler jeg burde gjøre. Er det noen andre som har opplevd det samme? 

Endret av Eplen
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ikke tilbud om noen å snakke med i etterkant? Det er vanlig praksis, spesiellt for de som ikke har vert med på dette før. Hadde du ingen lege, spl å rådgøre deg med ila natten? Og veldig spesiellt at du ikke fikk vite at det dreide seg om en terminal pas. Før du takket ja til vakten..  dårlig av arb.sted.

Anonymkode: 1837a...8f1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja er en del av jobben. Tenker det var fint hun hadde noen som brydde seg om henne ved livets slutt og at hun fikk lindret plagene sine. Ikke alle som har det slik dessverre. Jobber ambulerende og har opp igjennom årene funnet litt av hvert. Så fokuser på det "positive" er mitt tips. 

Anonymkode: fdcc0...1b8

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobbet på sykehjem for mange år siden og satt mors. Det i seg selv var greit, for pasienten døde ikke mens jeg satt der.