Gå til innhold

Irritert på vranglære i barndommen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vokst opp med masse kjærestemas. Ble alltid ertet av de voksne i familien om gutter de trodde jeg likte. I tenåring frem til 20 årene spurte mammas venninner og andre bekjente ;"kjærligheten da?""funnet deg kjæreste enda da?" o.l. 

Jeg har alltid vært den som har vært singel. 

Men nå som jeg er 26, er det plutselig så alvorlig. "pass så du ikke blir skåret da" "han er seriøs eller?" "er ikke sikkert det bare er deg han har kontakt med". Jeg har fått øye for en... :(

Anonymkode: a21ca...60c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er da naturlig å ønske at du finner deg en partner og stifter familie (er jo det vi er kagt for liksom, det som er den største drivkraften til mennesker). Du begynner jo å bli i den alderen det er mest normalt å få familie/partner, så du skjønner jo hvorfor de spør. Såklart kan du være singel hele livet om du vil - men da er det bare å si rett ut at du ikke vil høre mas om det, og at du trives alene.

Når det kommer til at de er bekymret for at du skal bli såret, er jo det også naturlig. Over 60% er utro, og de fleste forhold folk går inn i er ikke liv laga; man burde se etter en livspartner fordi man ønsker det på alle plan, ikke "bare fordi". Når du har funnet en bestevenn, elsker, livspartner og bofelle i 1 person, - da er det ekte. Det kan jo også hende de ser hvilke typer du går etter, og blir bekymret.

Anonymkode: e16a2...6f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er da naturlig å ønske at du finner deg en partner og stifter familie (er jo det vi er kagt for liksom, det som er den største drivkraften til mennesker). Du begynner jo å bli i den alderen det er mest normalt å få familie/partner, så du skjønner jo hvorfor de spør. Såklart kan du være singel hele livet om du vil - men da er det bare å si rett ut at du ikke vil høre mas om det, og at du trives alene.

Når det kommer til at de er bekymret for at du skal bli såret, er jo det også naturlig. Over 60% er utro, og de fleste forhold folk går inn i er ikke liv laga; man burde se etter en livspartner fordi man ønsker det på alle plan, ikke "bare fordi". Når du har funnet en bestevenn, elsker, livspartner og bofelle i 1 person, - da er det ekte. Det kan jo også hende de ser hvilke typer du går etter, og blir bekymret.

Ja, men er det en aldergreie at de plutselig er mer alvorlig når det kommer til kjærligheten? 

De vet godt at jeg ikke stresser med å etablere meg enda. Jeg er ikke moden nok til det, sånn er realiteten.

men typene jeg har gått etter har ingen likheter. 

Han som blir min bestevenn, forelsket, elsker, bofelle på en gang tror jeg det kan bli vanskelig å finne. Og vanskeligere med alderen. Jeg har allerede datet slike, med totalt fraværende følelser. Han hadde egentlig alt...han som ble en av mine beste kompiser. Vi møttes på privat fest i Oslo for flere år siden. Vi var begge stille og tilbaketrukket, så vi fant tonen. Vi utvekslet nr og holdt kontakten. Det ble til at jeg dro til Oslo og besøkte han flere ganger...og vi hadde det gøy som venner. Han utviklet etter hvert følelser, mens jeg hadde vennskapelige følelser. Han sa det til slutt, men jeg hadde været det lenge. Han kunne kjøre i flere timer for å møte meg, spandere på meg osv. Og sendte ofte meldinger.....

han er 3 år eldre enn meg, har utdannelse og veldig greit betalt jobb. Så til dere som mener at kvinner går etter penger, det stemmer ikke med meg ;) 

men han er ikke fysisk attraktiv for meg, og han har ikke den utstrålingen jeg faller for tydeligvis. 

Og det er dette som er så typisk :( en mann kan ha alt, men så mangler følelsene. Ellers får du følelser, men han er et økonomsik rotehue, rundbrenner/player , psykopat , muslim eller bor i utlandet. Dette er min erfaring

Skrevet

at de spør er en ting. mas er noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, galaxy skrev:

at de spør er en ting. mas er noe annet.

Mas og mas du... er dama til ene onkelen min som er verst. Til hver gang jeg har møtt henne så har hun spurt hvordan det går med kjærligheten. Mannen til tanta mi erter meg fremdeles, jeg reiser mye og..deriblandt i østen og han spør om jeg finner meg en araber snart :fnise: er ikke slik at jeg gruer meg til å møte familiemedlemmer altså, men jeg har liksom blitt lært at det viktige i livet er å finne seg en kjæreste. Og så vet jeg ikke om den jeg liker er riktig eller ikke, og jeg vet ikke hva jeg skal ofre....og jeg vet ikke om det er lønnsomt :( 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mas og mas du... er dama til ene onkelen min som er verst. Til hver gang jeg har møtt henne så har hun spurt hvordan det går med kjærligheten. Mannen til tanta mi erter meg fremdeles, jeg reiser mye og..deriblandt i østen og han spør om jeg finner meg en araber snart :fnise: er ikke slik at jeg gruer meg til å møte familiemedlemmer altså, men jeg har liksom blitt lært at det viktige i livet er å finne seg en kjæreste. Og så vet jeg ikke om den jeg liker er riktig eller ikke, og jeg vet ikke hva jeg skal ofre....og jeg vet ikke om det er lønnsomt :( 

syns du skal gjøre det som du føler er best for deg og ikke hva alle andre mener. jeg er i midten av 30 årene og har ikke et A4 liv med barn,hus og stasjonsvogn. jeg har aldri hatt lyst på barn og hva andre mener om det blåser jeg i. det er mitt liv og mitt valg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

blir tåpelig å si at du kan kun kalle det ekte om dere er livslange partnere. jeg hadde da et ekte forhold med ekte følelser med min ex selv om vi ikke er sammen lenger.

Anonymkode: 8aba2...66e

• Liker 1
Skrevet

Trist å høre....

Går du aldri ut på byen? Er du ikke registrert på chat sider? 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, #Hannkatt# skrev:

Trist å høre....

Går du aldri ut på byen? Er du ikke registrert på chat sider? 

På byen er jeg jo, men det er ikke helt stedet å lete etter en mann. De er ofte beruset og er ute etter ons, ellers så har de allerede dame. 

• Liker 1
Skrevet

Det skjønner jeg. Treffe bare raringer når jeg er ut på byen og nesten alle er beruset. Jeg er single nå i 1 år. Skulle prøve chat sider. Har aldri prøvd det før. Var nesten aldri single i livet mitt. Men før var det mye lettere å blir kjent med folk eller jeg traff noen på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, #Hannkatt# skrev:

Det skjønner jeg. Treffe bare raringer når jeg er ut på byen og nesten alle er beruset. Jeg er single nå i 1 år. Skulle prøve chat sider. Har aldri prøvd det før. Var nesten aldri single i livet mitt. Men før var det mye lettere å blir kjent med folk eller jeg traff noen på jobb. 

Jeg har holdt noe kontakt på nett med en jeg har møtt i utlandet. Men våres distanse og livssituasjon gjør det hele vanskelig. Jeg vet heller ikke om vi hadde passet å bo sammen :( 

Skrevet

Jeg hadde en avstands forhold med ene som bor i Köln/ Tyskland. Gikk over 2 år. Det er ingenting for meg. Aldri igjen. Før man flytte sammen skulle man være 100% sikkert at det passer.

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at du finner ut av hva du vil med ditt liv, finner noe du vil jobbe mot og strekker deg så langt du kan etter det. Lærer deg å elske deg selv (ikke minst!). Lærer deg at det finnes ikke bare en "den eneste ene", men det finnes mange, "den eneste ene".

Anonymkode: e3de6...5be

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at du finner ut av hva du vil med ditt liv, finner noe du vil jobbe mot og strekker deg så langt du kan etter det. Lærer deg å elske deg selv (ikke minst!). Lærer deg at det finnes ikke bare en "den eneste ene", men det finnes mange, "den eneste ene".

Anonymkode: e3de6...5be

Jaaa da, jeg vet det. Jeg er nå på min 3. Eneste ene. Følelsene holdt i 3 år på hver av dem. Han første:

fra 20 til 23 så hadde jeg crush på en kvinne..og det var så behagelig fordi jeg visste det ikke ville bli oss likevel. Hun kunne være ei jeg fantaserte om, men hun eksisterte likevel.

så falt jeg for en mann igjen, og følelsene satt i 3 år. møtte ny mann for snart 2 år siden og jeg liker han enda....

nå begynner jeg og lure på hvor jeg egentlig vil møte han..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...