AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #1 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg har i snart 1 år slitt med poser under øynene som blir verre. Er helt fortvilt, for de kom så plutselig i fjor sommer, og de er veldig tydelige for folk rundt meg. Folk spør om jeg sover nok, at jeg ser sliten ut, blir gal! Jeg sover nok, er ikke sliten, men skjønner jo at det ser slik ut. Vet ikke om det er tilfeldig at butikkansatte sluttet å spørre om legitimasjon omtrent da de kom, men føles jo nesten slik Agurker og andre faktiske "eye patches" hjelper ingenting. Legger ved et bilde: Hva kan jeg gjøre? (Føler de ser verre ut enn det bildet fikk frem, sånn btw) Anonymkode: 34ef3...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #2 Del Skrevet 20. mars 2018 Hva med kostholdet ditt? Jernmangel f.eks kan gi mørke ringer. Anonymkode: 08af1...375 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #3 Del Skrevet 20. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med kostholdet ditt? Jernmangel f.eks kan gi mørke ringer. Anonymkode: 08af1...375 Hun sier hun ikke er sliten og trøtt, så neppe det. Mulig huden har blitt tynnere? Alltid hatt sånne ringer jeg.. Anonymkode: 7c595...33b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #4 Del Skrevet 20. mars 2018 Spis leverpostei Anonymkode: 265fb...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #5 Del Skrevet 20. mars 2018 Ta blodprøver og sjekk stoffskifte er mitt råd! Anonymkode: ee9dd...d73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #6 Del Skrevet 20. mars 2018 Spiser leverpostei hver dag (eeelsker det), så tror ikke det er jernmangel? Huden min er veldig tynn i ansiktet, jeg kan foreksempel se tydelige tykke blodårer ved siden av øynene og tinningen, hele veien ned. Ser nesten noen har tegnet det for at jeg skal se alvisk ut Så kanskje huden bare er tynn? Men hva med posene? De er helt klart verst når jeg våkner, da er de svære. Men det er skikkelig hovne poser der. Noen nevnte blodprøver og stoffskifte. Kan lavt/høyt stoffskifte gi poser under øynene? Anonymkode: 34ef3...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #7 Del Skrevet 20. mars 2018 Men ser det ille ut? Eller lager jeg det til noe større enn hva det er? :/ Blitt ekstremt usikker på dem. Anonymkode: 34ef3...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #8 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg har like og de er genetisk betinget i en kombinasjon med tynn hud rundt øynene Det som har hjulpet meg litt er et vitamin C serum pga det lysner opp området en god del. Ellers liker jeg å kompensere med en god hudpleierutine som uansett vil få meg til å se fresh ut dersom jeg velger å bevege meg ut uten concealer Anonymkode: a1c92...943 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #9 Del Skrevet 20. mars 2018 Hva spiser du? Anonymkode: 2a119...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #10 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg så sånn ut da stoffskiftet mitt var på bærtur. Men jeg tror det var på grunn av at jeg ikke sov (høyt stoffskifte). Anonymkode: 2e8ac...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIwy Skrevet 20. mars 2018 #11 Del Skrevet 20. mars 2018 Prøv litt serum og øyekrem og få i deg nok vitaminer i kosten. Og nei, synes ikke det var super ille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #12 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg er også slik, og er 26. Men fikk antydning allerede i tenårene.... mamma er super rynkete i dette området når hun smiler på et bilde som 27 åring...så her blir det tidlig kirurgi. Jeg har høy forbrenning/høyt stoffskifte og sliter med søvnen...så kanskje det er årsaken? Men tynn hud? Har det sammenheng med høy forbrenning? Er det forskjell i tykkelse på huden? Anonymkode: 2f7e5...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. mars 2018 #13 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg har også mørke ringer og poser og de er mye verre enn dine, de syns litt mindre når jeg er brun. Hatt de hele mitt voksne liv og de kommer aldri til å forsvinne fordi huden ikke blir tykkere under øynene. Poser kan fjernes ved hjelp av kirurgi. Jeg bruker concealer hver dag året rundt, ellers hadde folk trodd jeg var syk. For poser fins det triks, dette funker med litt trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #14 Del Skrevet 20. mars 2018 18 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg har også mørke ringer og poser og de er mye verre enn dine, de syns litt mindre når jeg er brun. Hatt de hele mitt voksne liv og de kommer aldri til å forsvinne fordi huden ikke blir tykkere under øynene. Poser kan fjernes ved hjelp av kirurgi. Jeg bruker concealer hver dag året rundt, ellers hadde folk trodd jeg var syk. For poser fins det triks, dette funker med litt trening. Herregud, tuuusen takk Peonjenta! Tror du kan jeg bare kan gå til en sminkebutikk og be om hjelp der? For jeg bruker aldri sminke, og har ikke peiling på hva som er den egentlig forskjellen på foundation, pudder og concealer (eller hvilken rekkefølge disse skal påføres) Til dere som spør om hva jeg spiser. Jeg spiser ganske sunt, og har gjort det i årevis. Jeg trener ikke, kan det ha noe med saken å gjøre? Til frokost spiser jeg enten havregryn med melk og kanel - eller knekkebrød med leverpostei og majones. God på grønnsaker. Liker godt pasta, men prøver å begrense meg. Spiser ikke så mye sukker, men jeg skal innrømme jeg lett blir avhengig, og spiser jeg mye søtsaker en kveld, kan jeg lett havne i en uke hvor det blir for mye, før jeg kicker det og søtsuger forsvinner totalt (og blir erstattet av saltsug som er det jeg egentlig alltid har hatt sug mot). Så alt i alt, veldig lite sukker. Drikker en del kaffe, og det er jo vanndrivende. Har tenkt jeg kanskje også holder på mye vann(men gir det egentlig mening? Holde på vann pga noe som er vanndrivende?) Aner ikke. Prøver også å begrense saltinntak, da det kan gjøre at jeg holder på vann. Hvor får jeg tak i serum? Er det dyrt? Holder egentlig en knapp på at det er gener. Mamma har også store poser, kan dessverre ikke huske hvordan det var da hun var yngre. Men vi er en familie som får lett rynker. Jeg fikk synlige rynker i pannen som 21åring allerede. Vi lever lenge i familien, men vi skal faen se gamle ut lenge også Anonymkode: 34ef3...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #15 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg bruker en øyekrem som fjerner poser og mørke ringer. Den er fra Clinique, koster i underkant av 300,- den er drøy i bruk. Bruker den morgen, og kveld. Den er fantaskisk. Prøv den! Anonymkode: 05b8f...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. mars 2018 #16 Del Skrevet 20. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud, tuuusen takk Peonjenta! Tror du kan jeg bare kan gå til en sminkebutikk og be om hjelp der? For jeg bruker aldri sminke, og har ikke peiling på hva som er den egentlig forskjellen på foundation, pudder og concealer (eller hvilken rekkefølge disse skal påføres) Til dere som spør om hva jeg spiser. Jeg spiser ganske sunt, og har gjort det i årevis. Jeg trener ikke, kan det ha noe med saken å gjøre? Til frokost spiser jeg enten havregryn med melk og kanel - eller knekkebrød med leverpostei og majones. God på grønnsaker. Liker godt pasta, men prøver å begrense meg. Spiser ikke så mye sukker, men jeg skal innrømme jeg lett blir avhengig, og spiser jeg mye søtsaker en kveld, kan jeg lett havne i en uke hvor det blir for mye, før jeg kicker det og søtsuger forsvinner totalt (og blir erstattet av saltsug som er det jeg egentlig alltid har hatt sug mot). Så alt i alt, veldig lite sukker. Drikker en del kaffe, og det er jo vanndrivende. Har tenkt jeg kanskje også holder på mye vann(men gir det egentlig mening? Holde på vann pga noe som er vanndrivende?) Aner ikke. Prøver også å begrense saltinntak, da det kan gjøre at jeg holder på vann. Hvor får jeg tak i serum? Er det dyrt? Holder egentlig en knapp på at det er gener. Mamma har også store poser, kan dessverre ikke huske hvordan det var da hun var yngre. Men vi er en familie som får lett rynker. Jeg fikk synlige rynker i pannen som 21åring allerede. Vi lever lenge i familien, men vi skal faen se gamle ut lenge også Anonymkode: 34ef3...6fe Jeg bruker concealeren fit me fra Maybelline. Koster ca 100 kr. Hvis du vil prøve trikset ville jeg kjøpt to, en som matcher hudtonen din og en en ørlite lysere. Bruk en fuktig svamp til å jevne den ut den første og en bitte liten kost til den lyseste til å lage illusjonen om at posene er borte. Spør på parfymeri. Fit Me sin concealer kommer i 4-5 farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. mars 2018 #17 Del Skrevet 20. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker en øyekrem som fjerner poser og mørke ringer. Den er fra Clinique, koster i underkant av 300,- den er drøy i bruk. Bruker den morgen, og kveld. Den er fantaskisk. Prøv den! Anonymkode: 05b8f...c67 Den eneste måten å redusere genetisk mørke ringer er å gjøre huden tykkere, tror filler kan brukes. En krem kan ikke gjøre huden tykkere, grunnen til at det blå/lilla syns er fordi huden rundt øynene er så tynn hos noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #18 Del Skrevet 21. mars 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Til frokost spiser jeg enten havregryn med melk og kanel - eller knekkebrød med leverpostei og majones. God på grønnsaker. Liker godt pasta, men prøver å begrense meg. Spiser ikke så mye sukker, men jeg skal innrømme jeg lett blir avhengig, og spiser jeg mye søtsaker en kveld, kan jeg lett havne i en uke hvor det blir for mye, før jeg kicker det og søtsuger forsvinner totalt (og blir erstattet av saltsug som er det jeg egentlig alltid har hatt sug mot). Så alt i alt, veldig lite sukker. Drikker en del kaffe, og det er jo vanndrivende. Har tenkt jeg kanskje også holder på mye vann(men gir det egentlig mening? Holde på vann pga noe som er vanndrivende?) Aner ikke. Prøver også å begrense saltinntak, da det kan gjøre at jeg holder på vann. Spiser du noe frukt? Frukt kan erstatte sukkersug helt, man trenger faktisk glukosen i frukt, det er derfor man får sug etter det. Og på sug etter salt kan saltene i selleri, tomater og bladgrønnsaker (salat, spinat, friske urter, grønnkål) hjelpe. Hvis du drikker mye kaffe er du mest sannsynlig dehydrert, siden man skal drikke ganske mye for å gjøre opp for kaffe som er så dehydrerende. Det som kan skje når man ikke er skikkelig hydrert er at kroppen ikke får renset seg ordentlig og så holder den på vann og toksiner, blodet blir oksygenfattig og mørkt og vises lettere gjennom huden, det er derfor man kan bli mørk under øynene der huden er tynn. Det samme kan skje om man har altfor mye fett i dietten, særlig dyrefett. Spis mere frukt, drikk ferskpresset frukt- og grønnsaksjuice (sellerijuice er fantastisk for saltsug), og sitronvann. Erstatt noe av kaffen med chaga, ristet sikori eller ulike urteteer (lakrisrot-te er oppkvikkende om man trenger det i løpet av dagen). Det hjelper ikke på èn dag, men kan hjelpe over tid Anonymkode: 2a119...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #19 Del Skrevet 21. mars 2018 Det kan være pigmentering og da vil en lysnende øyekrem og en god concealer hjelpe. Anonymkode: 828fd...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunala Skrevet 21. mars 2018 #20 Del Skrevet 21. mars 2018 (endret) Jeg har også hatt sånne i flere år..Det har plaget meg veldig og jeg har prøvd utallige kremer og sminketips..Ingenting har fungert.. Fikk tak i en Skin roller som jeg skulle bruke på pigmentflekker i panna. Siden den også kunne brukes rundt øynene prøvde jeg det. Etter 5uker ser jeg en tydelig forskjell,posene og blåfargen har blitt mye mindre. Etter rulling bruker jeg først No7 protect & perfect intense Advanced serum. Så Ole Henriksen-Ultimate lift eye gel.Ruller alltid på kvelden. Har nettopp begynt å bruke Ole Henriksen-Banana bright eye creme på dagtid, opplever at den dekker over blåfargen bedre enn noen annen krem jeg har prøvd. Tar også Spirulina kapsler hver dag Endret 21. mars 2018 av Lunala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå