Gå til innhold

Hva er ditt dyreste smykke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fått en helt fantastisk ring av mannen min. Det er av typen jeg alltid har drømt om, og vi har økonomi til det.

Den koster mellom 80 000 og 100 000 et sted. Det er tydelig at noen syns det er idiotisk, men folk har forskjellige prioriteringer :) For meg er dette stor (materialistisk) lykke.. 

Hva er DITT dyreste smykke?

Anonymkode: 7f5f2...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen smykker i høy prisklasse. Det dyreste jeg har er NTH-ringen, som i dag koster 3800 kr. Øvrige smykker er nok i størrelsesorden 500 - 3000 kroner. 

Anonymkode: 6b25a...15c

AnonymBruker
Skrevet

Det kostet vel en hundrelapp eller to for noen år siden. Dyre smykker gir meg absolutt ingenting. 

Anonymkode: c75c0...f4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En diamantring jeg fikk for mange år siden, vil jeg tro. Eller muligens et par diamantøredobber jeg har. Uansett, den materielle verdien er av svært liten betydning for meg, men affeksjonsverdien til disse smykkene er stor.

Anonymkode: 87d6f...44e

• Liker 2
Skrevet

Mitt dyreste smykke er frierringen min til nesten 9000 kr.  Hadde han kjøpt en ring til 100 000 hadde jeg syns det var idiotisk, men hadde tolerert et smykke opp til 30 000. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp fått en helt fantastisk ring av mannen min. Det er av typen jeg alltid har drømt om, og vi har økonomi til det.

Den koster mellom 80 000 og 100 000 et sted. Det er tydelig at noen syns det er idiotisk, men folk har forskjellige prioriteringer :) For meg er dette stor (materialistisk) lykke.. 

Hva er DITT dyreste smykke?

Anonymkode: 7f5f2...97a

Jeg har smykker for flere millioner, det aller meste er arvegods fra min manns familie, men jeg bruker aldri smykker. Kun ved gallamiddager og representasjon o.l. De ligger oppbevart i safen og det eneste smykket jeg bruker til daglig er et armbånd kjøpt på Kapp Verde til to Euro, som det står «No stress» på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

To ringer til 13 000 og 16 000. Så har jeg et smykke til 8000. Har det jeg trenger nå og kommer aldri til å bruke penger på smykker igjen.

Anonymkode: 33f79...893

Gjest Sjokoladeknask
Skrevet

De jeg har ligger i safen, fordi jeg synes det er noe storfint å gå rundt med smykker til 30k-100k+. 

AnonymBruker
Skrevet

Har arvet et smykke som er verdt rundt 30.000

Anonymkode: bbea7...88f

Skrevet

Gifteringen min som kostet 19000 kr. 

Skrevet

Ørepynt til 10.000 og en ring til 12.000 er mine dyreste smykker.

AnonymBruker
Skrevet

Har en diamant ring jeg har arvet, vet ikke verdien på den, men vil tippe ca 20 000 kr. Ellers har jeg lite og billige smykker. Og vil ikke ha diamant.

Anonymkode: 32ba1...742

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gifteringen som kosta 6000kr (ganske simpel og fin) og eit smykke i sølv som har ekta rubin verdt ca 4500kr. Så har eg ein del flotte vikingsmykker, f.eks Islandsk Torshammer i Kongekjede var ca 1200kr. Vikingarbånda mine er verdt ca 300-600kr.

Sjølve verdien er ikkje så nøye eigentlig.

Smykke til 100.000? Det er litt skummelt eigentlig.

Anonymkode: a7cf9...f68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Veslefrikk skrev:

Jeg har smykker for flere millioner, det aller meste er arvegods fra min manns familie, men jeg bruker aldri smykker. Kun ved gallamiddager og representasjon o.l. De ligger oppbevart i safen og det eneste smykket jeg bruker til daglig er et armbånd kjøpt på Kapp Verde til to Euro, som det står «No stress» på.

Er du kongelig eller noe? :)

Anonymkode: 01dc9...852

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke verdien av smykkene og ringene jeg arvet fra min mor, men de er verd mye.  Designet er klassisk, men kler ikke meg. F.eks. kler jeg bedre sølv enn gull og jeg kler mindre smykker mer enn store og prangende.  Tenkte at kanskje barnebarna kunne kle bedre, men nei.  Så langt er heller ikke de interessert.  Det er synd at ingenting blir brukt, for moren min var veldig glad i dem, og gledet seg over å gi dem til meg. 

For meg handler smykker og ringer om å passe til et antrekk, og til en stil og personlighet. I motsetning til min mor, er det ikke viktig for meg å se "kostbar" ut.      

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg kaster ikke ut 10000 vis av kr på smykker og den slags, så mitt dyreste koster ca 600 kr.

Skrevet
13 timer siden, Veslefrikk skrev:

Mette Marit, er du her på KG? 

• Liker 13
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du kongelig eller noe? :)

Anonymkode: 01dc9...852

6 minutter siden, Perelandra skrev:

Mette Marit, er du her på KG? 

Forklaringen er at jeg er inngiftet i en gammel adelsslekt :fnise:. Blir invitert i mye, på både norsk og svensk side, som gjør at smykkene får luftet seg meg jevne mellomrom selv om de ikke blir brukt til daglig. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gifteringen som kosta 6000kr (ganske simpel og fin) og eit smykke i sølv som har ekta rubin verdt ca 4500kr. Så har eg ein del flotte vikingsmykker, f.eks Islandsk Torshammer i Kongekjede var ca 1200kr. Vikingarbånda mine er verdt ca 300-600kr.

Sjølve verdien er ikkje så nøye eigentlig.

Smykke til 100.000? Det er litt skummelt eigentlig.

Anonymkode: a7cf9...f68

En ring kan ikke være både simpel og fin. Jeg antar du mener enkel. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forlovelsesring og giftering har en totalverdi på litt over 100 000. Jeg bruker de hver dag, ellers hadde det jo vært bortkastet. Har selvfølgelig forsikring på de.

Anonymkode: 1dd80...686

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...