Bi Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 Noen som har en oppskrift på brød bakt i langpanne? Sånn at jeg kan steke hele på en gang og kutte det opp i ca. tre brød etterpå?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 17. februar 2005 #2 Skrevet 17. februar 2005 Jeg har ikke noen konkret oppskrift, men pleier bare å lage deig av ca halvannen liter væske. Disse brødene ruller jeg ut i fire pølser som jeg legger oppi langpanna til heving. Når hevinga har pågått en halvtime, setter jeg dem nest nederst inni kald ovn og setter ovnen på 180 grader. Når brødene er brune og fine, er de ferdige. Tar mellom 60 til 90 minutter.
Arkana Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 Langpannebrød 14 dl finbakstmel eller hvetemel 1 ss salt 25 g gjær 4 ss olivenolje 6 dl vann 1 rødløk 1 fedd hvitløk 2 ts provence-/pizzakrydder 2 ss olje evt litt revet ost Hell mesteparten av melet i bollen til en foodprocessor. Ha i salt og gjær. Hell i olje og lunkent vann mens maskinen går, først langsomt så litt raskere. Klapp ut i en liten langpanne. La heve ca 40 minutter. Finhakk løk og hvitløk og surr i olje. Smak til med krydder. Hell litt olivenolje over brødet. Stikk hull i brødet med fungertuppen og bre over fyll og ost. Stek på nederste rille ved 200 grader i 30-40 minutter. Du kan selvsagt sløyfe hvitløk, krydder og ost for et helt nøytralt brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå