Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble hentet til et rom med tre personer, som utgjør arbeidsmiljøutvalget eller noe på jobben, derav én leder og to på mitt nivå. Der fikk jeg utdelt fem post-it lapper rangert 1-5, som jeg skulle klistre på fem plakater der det stod renhold, tilbakemeldinger fra ledere osv, og så skulle jeg fordele mine poeng. Jeg kunne se mange andres lapper og kunne tilpasset meg til de andres stemmer om jeg ville. Følte litt tidspress mtp at de tre stod der og ventet, samtidig som at dette er en litt spesiell arbeidsplass der arbeidstiden regnes i minutter og vi lønnes deretter. Jeg fikk nok dekket dette som arbeidstid, men jeg følte jo ikke at jeg hadde god tid. De så at jeg raskt ga dårligste score til det sosiale/kollegiale, mens jeg brukte mer tid til å fordele resten av poengene. 

For meg er dette forsåvidt ok og ikke noe som jeg bryr meg så mye om, men lurer på om dere andre er mer kritiske til dette. 

Anonymkode: 38791...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føle meg ikke kritiske til og gi score på någe. Ville nok spurt hva poenget med dette var, vis mest tro de har gjort det for og få meninger. Folk i arbeidslivet har ikke like lett for og fortelle hva de egentlig synes og mener da de er redd for og miste jobben. Og sette opp en "poeng score" som dette kan gi mer trygghet for den ansatte for og fortelle hva som eventuelt plager dem uten at de er bevist på det.

Vis du lurer på ka det gjalt kan du jo enkelt og greit spør lederen din.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig tungvint måte å gjøre det på, vi gjør sånt via spørsmål på internett.

Anonymkode: f73ec...698

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette hadde ikke jeg godtatt. Det er ikke vanlig å gjøre det slik. En skal være anonym når en svarer på slike undersøkelser, hos oss gjøres det på nett. Dessuten ser jeg ikke helt poenget, for aldri i verden om jeg hadde svart ærlig foran lederne hvis jeg var misfornøyd med noe. 

Anonymkode: c6c51...a79

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring er ikke slike undersøkelser anonyme uansett. Du kan ende opp med at den informasjonen du gir fra deg etter en stund blir brukt mot deg selv om ledelsen har taushetsplikt. Dette er gjerne slikt nyansatte ikke er klar over og kanskje også de som har litt for mye tillitt til folk i lederstillinger. Vil anbefale deg å tenke deg om med tanke på hva du svarer i undersøkelsen og heller modererer deg litt.

Anonymkode: fd9d2...af5

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter min erfaring er ikke slike undersøkelser anonyme uansett. Du kan ende opp med at den informasjonen du gir fra deg etter en stund blir brukt mot deg selv om ledelsen har taushetsplikt. Dette er gjerne slikt nyansatte ikke er klar over og kanskje også de som har litt for mye tillitt til folk i lederstillinger. Vil anbefale deg å tenke deg om med tanke på hva du svarer i undersøkelsen og heller modererer deg litt.

Anonymkode: fd9d2...af5

På hvilken måte er de ikke anonyme?

Anonymkode: c6c51...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...