Gå til innhold

Hospitering? Assistering? Hva skal jeg kalle det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil gjerne hospitere hos PPT, men lurer på om hospitering er riktig begrep å bruke. Noen som har gjort lignende selv? Jeg vil gjerne se hvordan de jobber der i et par uker, men kan også bidra med tanke på kompetansen jeg har, og for å få det til å gå rundt økonomisk må jeg ha litt godtgjørelse/lønn for det. Hvis ikke får jeg det ikke til... Tips noen? Og skal jeg spørre om hospitering, eller assistering, eller noe annet? 

Anonymkode: 0d9ad...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utplassering? Det er ikke vanlig å få lønn for hospitering. Kan du bytte jobb med noen? Har hørt om folk som gjør avtaler med kollegaer med lignende utdannelser om å gjøre hverandres jobb en stund. Dette må selvsagt avklares med arbeidsgiver og ikke kreve for mye opplæring.

Hvis du ønsker å se hvordan de jobber, så blir det jo nærmest en observasjonspraksis, og det er det ikke vanlig å betale for. Kan du beholde din nåværende jobb, men be om å få ta noen vakter på PPT når du har fri fra jobb?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trainee: fagutdannet person som tas inn ved en bedrift som aspirant for videre spesialopplæring. Betydningen av trainee varierer med land og kulturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, altflyter skrev:

Utplassering? Det er ikke vanlig å få lønn for hospitering. Kan du bytte jobb med noen? Har hørt om folk som gjør avtaler med kollegaer med lignende utdannelser om å gjøre hverandres jobb en stund. Dette må selvsagt avklares med arbeidsgiver og ikke kreve for mye opplæring.

Hvis du ønsker å se hvordan de jobber, så blir det jo nærmest en observasjonspraksis, og det er det ikke vanlig å betale for. Kan du beholde din nåværende jobb, men be om å få ta noen vakter på PPT når du har fri fra jobb?

Jeg er student på master i spesialpedagogikk, og kjenner ingen i PPT, så de ordningene blir vanskelig dessverre. Jeg kan godt bidra med kartlegging og sånt, altså ikke bare observere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har diverse sertifiseringer som gjør at jeg er kompetent til å utføre kartlegging og tester. - TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er student på master i spesialpedagogikk, og kjenner ingen i PPT, så de ordningene blir vanskelig dessverre. Jeg kan godt bidra med kartlegging og sånt, altså ikke bare observere.

Men har man ikke praksisperioder når man tar master i spesped? Da kan du vel be om å få ordne praksisplass selv. Kan si temmelig sikkert at du kan se langt etter å bli kompensert for det i hvert fall

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, altflyter skrev:

Men har man ikke praksisperioder når man tar master i spesped? Da kan du vel be om å få ordne praksisplass selv. Kan si temmelig sikkert at du kan se langt etter å bli kompensert for det i hvert fall

Jo, men vi ble akkurat ferdig med siste del av praksisperiodene på studiet og jeg har ikke tenkt over mitt behov for å se hvordan PPT jobber før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, altflyter skrev:

Selv om du mener at jeg kan se langt etter det, har du et begrep å foreslå som beskriver en slik kompensert praksis best mulig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du mener at jeg kan se langt etter det, har du et begrep å foreslå som beskriver en slik kompensert praksis best mulig? 

Det enkleste blir nok rett og slett å søke jobb hos PPT og bytte senere om du skulle finne ut at det ikke er noe for deg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...