Gå til innhold

Hospitering? Assistering? Hva skal jeg kalle det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne hospitere hos PPT, men lurer på om hospitering er riktig begrep å bruke. Noen som har gjort lignende selv? Jeg vil gjerne se hvordan de jobber der i et par uker, men kan også bidra med tanke på kompetansen jeg har, og for å få det til å gå rundt økonomisk må jeg ha litt godtgjørelse/lønn for det. Hvis ikke får jeg det ikke til... Tips noen? Og skal jeg spørre om hospitering, eller assistering, eller noe annet? 

Anonymkode: 0d9ad...abc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utplassering? Det er ikke vanlig å få lønn for hospitering. Kan du bytte jobb med noen? Har hørt om folk som gjør avtaler med kollegaer med lignende utdannelser om å gjøre hverandres jobb en stund. Dette må selvsagt avklares med arbeidsgiver og ikke kreve for mye opplæring.

Hvis du ønsker å se hvordan de jobber, så blir det jo nærmest en observasjonspraksis, og det er det ikke vanlig å betale for. Kan du beholde din nåværende jobb, men be om å få ta noen vakter på PPT når du har fri fra jobb?

• Liker 1
Skrevet

Trainee: fagutdannet person som tas inn ved en bedrift som aspirant for videre spesialopplæring. Betydningen av trainee varierer med land og kulturer. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Utplassering? Det er ikke vanlig å få lønn for hospitering. Kan du bytte jobb med noen? Har hørt om folk som gjør avtaler med kollegaer med lignende utdannelser om å gjøre hverandres jobb en stund. Dette må selvsagt avklares med arbeidsgiver og ikke kreve for mye opplæring.

Hvis du ønsker å se hvordan de jobber, så blir det jo nærmest en observasjonspraksis, og det er det ikke vanlig å betale for. Kan du beholde din nåværende jobb, men be om å få ta noen vakter på PPT når du har fri fra jobb?

Jeg er student på master i spesialpedagogikk, og kjenner ingen i PPT, så de ordningene blir vanskelig dessverre. Jeg kan godt bidra med kartlegging og sånt, altså ikke bare observere.

AnonymBruker
Skrevet

Har diverse sertifiseringer som gjør at jeg er kompetent til å utføre kartlegging og tester. - TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er student på master i spesialpedagogikk, og kjenner ingen i PPT, så de ordningene blir vanskelig dessverre. Jeg kan godt bidra med kartlegging og sånt, altså ikke bare observere.

Men har man ikke praksisperioder når man tar master i spesped? Da kan du vel be om å få ordne praksisplass selv. Kan si temmelig sikkert at du kan se langt etter å bli kompensert for det i hvert fall

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Men har man ikke praksisperioder når man tar master i spesped? Da kan du vel be om å få ordne praksisplass selv. Kan si temmelig sikkert at du kan se langt etter å bli kompensert for det i hvert fall

Jo, men vi ble akkurat ferdig med siste del av praksisperiodene på studiet og jeg har ikke tenkt over mitt behov for å se hvordan PPT jobber før nå. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, altflyter skrev:

Selv om du mener at jeg kan se langt etter det, har du et begrep å foreslå som beskriver en slik kompensert praksis best mulig? 

AnonymBruker
Skrevet

Dytter

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du mener at jeg kan se langt etter det, har du et begrep å foreslå som beskriver en slik kompensert praksis best mulig? 

Det enkleste blir nok rett og slett å søke jobb hos PPT og bytte senere om du skulle finne ut at det ikke er noe for deg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...