AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #1 Skrevet 20. mars 2018 Jeg vil gjerne hospitere hos PPT, men lurer på om hospitering er riktig begrep å bruke. Noen som har gjort lignende selv? Jeg vil gjerne se hvordan de jobber der i et par uker, men kan også bidra med tanke på kompetansen jeg har, og for å få det til å gå rundt økonomisk må jeg ha litt godtgjørelse/lønn for det. Hvis ikke får jeg det ikke til... Tips noen? Og skal jeg spørre om hospitering, eller assistering, eller noe annet? Anonymkode: 0d9ad...abc
altflyter Skrevet 20. mars 2018 #2 Skrevet 20. mars 2018 Utplassering? Det er ikke vanlig å få lønn for hospitering. Kan du bytte jobb med noen? Har hørt om folk som gjør avtaler med kollegaer med lignende utdannelser om å gjøre hverandres jobb en stund. Dette må selvsagt avklares med arbeidsgiver og ikke kreve for mye opplæring. Hvis du ønsker å se hvordan de jobber, så blir det jo nærmest en observasjonspraksis, og det er det ikke vanlig å betale for. Kan du beholde din nåværende jobb, men be om å få ta noen vakter på PPT når du har fri fra jobb? 1
Million Skrevet 20. mars 2018 #3 Skrevet 20. mars 2018 Trainee: fagutdannet person som tas inn ved en bedrift som aspirant for videre spesialopplæring. Betydningen av trainee varierer med land og kulturer.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #4 Skrevet 20. mars 2018 Akkurat nå, altflyter skrev: Utplassering? Det er ikke vanlig å få lønn for hospitering. Kan du bytte jobb med noen? Har hørt om folk som gjør avtaler med kollegaer med lignende utdannelser om å gjøre hverandres jobb en stund. Dette må selvsagt avklares med arbeidsgiver og ikke kreve for mye opplæring. Hvis du ønsker å se hvordan de jobber, så blir det jo nærmest en observasjonspraksis, og det er det ikke vanlig å betale for. Kan du beholde din nåværende jobb, men be om å få ta noen vakter på PPT når du har fri fra jobb? Jeg er student på master i spesialpedagogikk, og kjenner ingen i PPT, så de ordningene blir vanskelig dessverre. Jeg kan godt bidra med kartlegging og sånt, altså ikke bare observere. Anonymkode: 0d9ad...abc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #5 Skrevet 20. mars 2018 Har diverse sertifiseringer som gjør at jeg er kompetent til å utføre kartlegging og tester. - TS Anonymkode: 0d9ad...abc
altflyter Skrevet 20. mars 2018 #6 Skrevet 20. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student på master i spesialpedagogikk, og kjenner ingen i PPT, så de ordningene blir vanskelig dessverre. Jeg kan godt bidra med kartlegging og sånt, altså ikke bare observere. Anonymkode: 0d9ad...abc Men har man ikke praksisperioder når man tar master i spesped? Da kan du vel be om å få ordne praksisplass selv. Kan si temmelig sikkert at du kan se langt etter å bli kompensert for det i hvert fall 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #7 Skrevet 20. mars 2018 Akkurat nå, altflyter skrev: Men har man ikke praksisperioder når man tar master i spesped? Da kan du vel be om å få ordne praksisplass selv. Kan si temmelig sikkert at du kan se langt etter å bli kompensert for det i hvert fall Jo, men vi ble akkurat ferdig med siste del av praksisperiodene på studiet og jeg har ikke tenkt over mitt behov for å se hvordan PPT jobber før nå. Anonymkode: 0d9ad...abc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #8 Skrevet 20. mars 2018 3 minutter siden, altflyter skrev: Men har man ikke praksisperioder når man tar master i spesped? Da kan du vel be om å få ordne praksisplass selv. Kan si temmelig sikkert at du kan se langt etter å bli kompensert for det i hvert fall Selv om du mener at jeg kan se langt etter det, har du et begrep å foreslå som beskriver en slik kompensert praksis best mulig? Anonymkode: 0d9ad...abc
altflyter Skrevet 20. mars 2018 #10 Skrevet 20. mars 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om du mener at jeg kan se langt etter det, har du et begrep å foreslå som beskriver en slik kompensert praksis best mulig? Anonymkode: 0d9ad...abc Det enkleste blir nok rett og slett å søke jobb hos PPT og bytte senere om du skulle finne ut at det ikke er noe for deg 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå