cppdude Skrevet 20. mars 2018 #1 Skrevet 20. mars 2018 Har en sjef som er helt forferdelig på såkalt "micromanagement", dvs. at han konstant puster ned nakken på folk, skal ha oppdatering på alt, skal dobbeltsjekke alt, og generelt er som en drone på deg. Jeg gjør jobben min bra, og har ingenting å skjule, men det er så inni hel***e plagsomt med slike ledere. Det verste er kanskje å bli konstant oppringt / kontaktet på mobil, for å få status på noe. Føler at man ikke får noe pusterom. Jo mer telefonen riner og piper, des mer får jeg lyst å fjerne notifikasjon fra de relevante applikasjonene. Det verste er at denne lederen har en Mastergrad innen Ledelse, og burde vite bedre. Det første man lærer på introduksjonskurs til ledelse er å avstå typisk micromanagement. 1
Karriererådgiveren Skrevet 20. mars 2018 #2 Skrevet 20. mars 2018 Ta det opp med lederen på en profesjonell og ryddig måte. Legg vekt på fordelene dette vil by på for lederen.
tdm900 Skrevet 20. mars 2018 #3 Skrevet 20. mars 2018 Ikke alle som blir tildelt et oppdrag, eller jobb, er egnet til nettopp det du beskriver. Noen mister fornuften fullstendig og går litt vel mye opp i oppgaven vedkommende skal gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #4 Skrevet 20. mars 2018 En mastergrad betyr ikke automatisk at man er egnet som leder. Er mange ledere som totalt mangler skills, og som tror at hvis de oppfører seg som kontrollfreaks så vil det gi dem fordeler. Jeg har en sånn selv, en jypling på 28 som tror han kan ALT. Jeg anbefaler å ta en samtale med leder og be han respektere dine grenser, og at han ikke må kontakte deg for alt. Anonymkode: c7b82...365 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #5 Skrevet 20. mars 2018 Du tar det opp med lederen og forteller at du ikke klarer å jobbe under slike forhold. Forteller han/henne hvordan du føler det, og at det hindrer deg i å utføre din jobb på best mulig måte, og skaper misnøye. I de fleste jobbintervjuer jeg har vært, har jeg alltid blitt spurt hva jeg forventer av min sjef. Og mitt svar er som regel :»Frihet under ansvar, da jeg er meget kompetent til å utføre jobben min. Men ikke hvis en sjef hele tiden skal sjekke» Samt at jeg seg tar med andre ting jeg forventer. Anonymkode: b2da5...86d 2
WhutO_o Skrevet 20. mars 2018 #6 Skrevet 20. mars 2018 Som andre sier er det viktig at du tar dette opp med lederen din. Neste steg er eventuelt og skifte arbeidsplass.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #7 Skrevet 21. mars 2018 Det spørs jo hvordan dette foregår. Forskjell på å henge over deg halvparten av tiden og sjekke hva man gjør sammenlignet med at sjefen ønsker hyppige oppdateringer. I mitt yrke kan det være høyt tempo, og også nødvendig med å gi hyppige oppdateringer på status. Ikke noe galt med det, og det må man finne seg i hvis man vil ha en jobb. Anonymkode: 25440...f93
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #8 Skrevet 21. mars 2018 "Som en drone" nå lo jeg faktisk høyt Bra sammenligning, jeg kjenner igjen en tidligere sjef på samme atferden. Anonymkode: be1c9...ce6
SunnivaOslo Skrevet 21. mars 2018 #9 Skrevet 21. mars 2018 Det er et kjent problem dette her. Har vært borti "sånne" før,også kollegaer som tror de må passe på at andre gjør jobben sin. Du kan spørre han rett ut,si noe sånn som at "jeg føler at du ikke har tillit til meg,hva er grunnen til dette?" Det er bedre enn "du er så slitsom og kontrollerende!" Noen,spesielt nye ledere,tror de må løpe rundt og passe på alle. At de må påminne folk ting bare sånn i tilfelle noe skal bli glemt...det får dem til p fremstå kontrollerende,bedrevitende og ikke minst usikre. Jeg hadde en sånn kollega. Hun var den typen som trodde at hvis ikke hun passet på så ble ingenting gjort og gråt fordi hun var så sliten hele tiden,skikkelig martyr med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå