Gå til innhold

svinekjøtt og wok

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har forslag til hva jeg kan lage?= er det best med ferdige fryste grønnsaker, eller burde jeg kutte opp friske grønnsaker å bruke=? Hva slags saus kan en bruke? Jeg slanker meg:) Ris eller poteter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Type grønnsaker velger du selv. Jeg foretrekker friske, løk, brokkoli, paprika, gulrot f.eks.

Saus finhakket chili, finhakket hvitløk, og ingefær, Blandes med saft av en appelsin, 2-3 ss soysasaus og litt vann.

Ingefæren, hvitløken og chilien stekes i lag med de andre grønnsakene, og hell over appelsinsaften og soyasausen og litt vann helt til slutt sånn at det bare blir varmt og blandet.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Noe av det beste jeg vet er wok med svinekjøtt, sukkererter, gulrot, løk og cashewnøtter - serveres med ris og sojaolje - nyyydelig :sikle:

Skrevet

Høres kanskje merkelig ut, men anbefaler å prøve wok med svinekjøtt, bananer og cashewnøtter.

Stek løk og kjøtt i karri, ha så i bananer, nøttene og evt. grønnsaker du syns passer.

Annen saus trengs ikke, da dette gir mer enn nok smak.

Serveres med ris.

Skrevet

hva slags gulrøtter er godt i? gulrøtter, brokkoli, blomkål, sukkererter? Noe mer

Skrevet

Jeg synes squash og aubergine er veldig godt i wok, i tillegg til brokkoli, paprika etc.

Ris til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...