Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min stedatter på 13,5 år sto å hang over kjøkkenbenken i går.. Vi hadde en morsom samtale om kule og smarte mennesker. Jeg slengte ut en kommentar om at jeg tror jeg er mest morsomt å være veldig kul, enn veldig smart. Så sier stedatteren min helt uprovosert: hah, du er jo verken kul eller smart. Før hun begynte å rable på ett ark, mens vi andre fortsatte samtalen..  (faren reagerer ikke engang).

Etter en liten stund snur hun arket og viser at hun har tegnet meg.. En skikkelig stygg tegning hvor alle skavanker synes. (far bare ler), og jeg spør hvorfor hun tegner er stygg tegning av meg..  "du så ikke på meg, så da tegnet jeg bare det stygge som jeg husker", sa hun... (far reagerer ennå ikke)...

Jeg blir litt sjokkert... hadde mine barn snakket til/oppført seg mot hvem som helst på denne måten, hadde jeg klikket... 

Hva feiler det samboeren min? Jeg ble helt paff, og måtte bare bite tenna sammen for å ikke lage rabalder der og da...  Jeg skal selvfølgelig ta det opp, men venter til barna skal til sin mor..  

Eller er det jeg som overreagerer???

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva feiler det deg, som ikke tar det opp direkte med jenta der og da? Etter den første kommentaren, ville jeg sagt: "Det var ikke noe pent sagt", og når hun viste tegningen og sa det der...: "Sånt gjør man da ikke, hvorfor vil du fornærme meg?" Jeg ville sett på det som en situasjon mellom deg og datter, ikke deg og FAR, eller henne og far.

Anonymkode: 4773a...5ed

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva feiler det deg, som ikke tar det opp direkte med jenta der og da? Etter den første kommentaren, ville jeg sagt: "Det var ikke noe pent sagt", og når hun viste tegningen og sa det der...: "Sånt gjør man da ikke, hvorfor vil du fornærme meg?" Jeg ville sett på det som en situasjon mellom deg og datter, ikke deg og FAR, eller henne og far.

Anonymkode: 4773a...5ed

Det er ikke min datter...  det er min samboers datter.. Jeg mener at han burde reagere og ikke bare le det bort.. Jeg ble helt paff, så jeg visste sannelig ikke hva jeg skulle si

Gjest GoldenLioness
Skrevet
20 minutter siden, galmamma skrev:

Det er ikke min datter...  det er min samboers datter.. Jeg mener at han burde reagere og ikke bare le det bort.. Jeg ble helt paff, så jeg visste sannelig ikke hva jeg skulle si

Du har en stemme? Hadde aldri tolerert slik oppførsel. Hadde reagert uansett om det var min, din eller naboens unge. Jeg står opp og snakker for meg selv og forventer ikke at andre skal reagere for meg i slike situasjoner. Mannen din burde også reagert, men det betyr ikke at du ska sitte der og vente på at han skal ta ordet.

Skrevet

Nei du overreagerer ikke.

Greit man kan gi TS pes for å ikke ha stått opp for seg selv, men det er egentlig ikke poenget - kanskje hun ikke er den typen (det skal ofte litt ekstra til for å irettesette andre sin barn, spesielt når foresatt er tilstede - vi vet lite om forholdet mellom TS og stedatter)

Det ringer uansett mobber-varselklokker for meg - jeg vil tro det er sannsynlig at hun behandler andre jenter rundt seg på egen alder på samme måte. Jeg sier ikke at du skal godta dette, men du er en voksen dame og har forhåpentligvis en trygghet som gjør at dette ikke går innpå deg i så stor grad - det har ikke en 13 årig jente som får samme beskjed.

Og ja - selvfølgelig burde far tatt tak - man ønsker ikke å oppdra barn som oppfører seg slik mot andre mennesker. Hadde vært en ganske kontant reaksjon om det hadde vært mitt barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo si fra sjøl. Far burde støtte deg når du sa fra, men det er jo åpenbart mest naturlig at det er du som tar praten i den situasjonen. For ei fæl jente!

Anonymkode: c0a76...017

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, galmamma skrev:

Du må reagere siden det er deg kommentarene er ment til. Setter du ikke ned foten, er det ingen som gjør det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Honey Dew skrev:

Du må reagere siden det er deg kommentarene er ment til. Setter du ikke ned foten, er det ingen som gjør det

Så dersom ditt barn (dersom du har barn) står å er frekk mot andre voksne på denne måten så sier du ingenting, og forventer at den andre voksne snakker til barnet ditt?

Da er det faktisk ikke rart at denne mobbingen eskalerer på skoler rundt om kring.. Dersom foreldre har slike innstillinger.

Anonymkode: db3e1...6cd

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei du overreagerer ikke, du burde sagt noe der og da, det er lov selv om det ikke er ditt barn. Og for en mann du har som lar datteren sin oppføre seg sånn mot deg, hadde aldri godttatt det. Ikke hver konflikt sky.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er snart 14 år, og da må hun tåle irettesetting. Hun var direkte frekk og sårende, da er det din fulle rett å si i fra. Selv om får ikke reagerer. 

Anonymkode: 2194e...f2d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...