Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. mars 2018 #1 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg klarer ikke å bli veldig glad i fisk til middag. Selv servert på på fine restauranter synes jeg ikke det blir mer enn helt greit. Kokt torsk og lignende synes jeg er direkte vondt. Laks, ørret og makrell er greit. Men jeg elsker sushi, og jeg er også veldig glad i fiskepålegg som makrell i tomat, hermetisk tunfisk, røykelaks, gravlaks, tomatsild etc. Dette spiser jeg flere ganger i uken på brød/knekkebrød. Så det er altså ikke det at jeg ikke liker fisk, men jeg liker den ikke varm! Flere som har det på samme måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #2 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg panenerer fiskefileter i mel, salt og pepper, og steker de sprø og gylne, men de er pokker meg ikke gode før de er kalde, da er de helt deilige. Anonymkode: 88f8d...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #3 Del Skrevet 20. mars 2018 Kald fisk er jo bare godt. Spesielt kokt, kald ørret på brødskiva smaker enda bedre enn den samme ørreten gjorte som varm middag. Kalde fiskepanetter og kald sei er også godt pålegg, gjerne med rømme eller majones, sitron og pepper. Men jeg elsker varm fisk også, da. Så helt enig med deg er jeg ikke. Anonymkode: faed0...2cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 20. mars 2018 #4 Del Skrevet 20. mars 2018 Vet hva du mener, @Anonymus Notarius, men som AB over her, så er det også godt med varm fisk. Nyfisket fjellørret stekt på bål... Takknemlig for at du tok opp temaet, for nå husket jeg at jeg har grillet laks i kjøleskapet! *løper på kjøkkenet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 20. mars 2018 #5 Del Skrevet 20. mars 2018 5 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Jeg klarer ikke å bli veldig glad i fisk til middag. Selv servert på på fine restauranter synes jeg ikke det blir mer enn helt greit. Kokt torsk og lignende synes jeg er direkte vondt. Laks, ørret og makrell er greit. Men jeg elsker sushi, og jeg er også veldig glad i fiskepålegg som makrell i tomat, hermetisk tunfisk, røykelaks, gravlaks, tomatsild etc. Dette spiser jeg flere ganger i uken på brød/knekkebrød. Så det er altså ikke det at jeg ikke liker fisk, men jeg liker den ikke varm! Flere som har det på samme måte? Ja!! helt enig. Vi spiser også mye salat med stekt ørret eller laksefilet oppi - nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #6 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg liker generelt kald/rå mat best. Biff tartar. Stekes biffen skal bare ytterst, og spises nesten kald/rå. Middagsrester er best kalde - pizza, wok, lasagne varmes aldri opp. Samme med grønnsaker, lett dampet brokkoli og gulrøtter - kalde. Eller helst helt rå grønnsaker. Skal det først være varmt foretrekker jeg faktisk en dampet, fersk skreifilet, bacalao elller lettstekt laks som er perfekt rosa i midten, fremfor kjøtt. Anonymkode: 6331c...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå