Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å bli lærer, men pga det nye kravet om at man må ha master for å søke PPU så vil det ta 3++ år før jeg er ferdig utdannet. Dessverre er det ikke aktuelt å gå et lektorprogram da jeg ikke har karakterkravene som skal til. 35 skolepoeng er vel helt fastsatt og pga elendig moral på vgs har jeg 3.47 i snitt fra vgs. 

Men jeg kunne ha tenkt meg å starte å jobbe på en skole allerede. Kanskje som assistent eller i administrasjonen. Hvordan får man en slik jobb uten relevant erfaring/utdanning innen feltet? Er det bare kommunen som legger ut ledige stillinger? 

Anonymkode: 35b44...321

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan høre med nav om de kan hjelpe deg med å få mer kompetanse?

Og det er jo mulig å ta opp fag og forbedre karakteren, er du rett utav vgs eller hva slags utdanning har du fra før av?

du må jo også ha fag for ta PPU oppfyller du det kravet?

og er du skolelei eller føler du at du har det travelt med jobb pga alder eller sånn?

Anonymkode: c64db...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, men jeg har også nok studiepoeng i fag som gir undervisningskompetanse (norsk og samfunnsfag). Jeg ønsker å ta flere fag for å kunne undervise i bl.a matematikk. 

Jeg er i full jobb, men har innsett at det ikke er dette jeg vil med livet. Jeg har alltid hatt ideen om å bli lærer liggende i bakhodet, men jeg har kommet til det punktet hvor jeg  føler jeg må satse og velge med hjertet. Jeg tror virkelig det er det jeg passer til å være i livet.